Michael Connelly: Zákon neviny

Michael Haller čelí vážnemu obvineniu – je podozrivý z vraždy bývalého klienta. Prípad pridelia sudcovi, ktorý nemá Hallera veľmi v láske, keďže sa v minulosti proti jeho rozsudkom úspešne odvolal a ten ho pošle rovno do väzby. Haller sa musí obhajovať a zároveň bojuje o život v prostredí, kde mu hrozí nebezpečenstvo nielen od spoluväzňov a dozorcov – niektorých totiž postavil pred súd – ale aj od tých, ktorí naňho vraždu narafičili.

Hoci v súčasnosti hrajú na poli detektívok prím severskí autori s nekorunovaným kráľom Jø Nesbom, stále sa aj mimo Škandinávie nájdu kvalitní spisovatelia. Jedným z nich je nepochybne aj Michael Connelly, ktorý je v tomto smere nepochybne stávkou na istotu. Osobne mám na jeho knihách rád to, že majú uveriteľné príbehy, v ktorých hrajú úlohu úplne bežní smrteľníci, ľudia z mäsa a kostí. Connelly je autorom viacerých kultových postáv, no mojou najväčšou srdcovkou je Michael Haller - ostrieľaný právnik. Hoci sa v súkromí venujem inej profesii, prostredie právnikov a predovšetkým súdnej siene ma odjakživa priťahovalo. Zákon neviny mi preto padol do rúk ako dar z nebies od Panta Rhei.

Nevlastný brat legendárneho losangeleského detektíva Harryho Boscha sa už viackrát ocitol na hrane zákona oháňajúc sa prezumpciou neviny, no teraz je to práve on, kto sa stane obžalovaným, konkrétne z vraždy svojho bývalého klienta. Keď ho zastaví policajná hliadka a v kufri jeho auta objaví mŕtvolu muža známeho z podvodníckych kruhov, začína jeho boj o slobodu a očistenie svojho mena. Našťastie, nie je na to sám - na blízku má exmanželku Maggie, vyšetrovateľa Cisca, zástupkyňu Jennifer a, samozrejme, svojho nevlastného brata.

Haller tak z ničoho nič nahliada do sveta, v ktorom sa denne pohybuje, z opačnej strany - toho, kto čelí štátnej jurisdikcii, verdiktu poroty a nástrahám vo väzení aj mimo neho. Connelly tak vytvára mimoriadne atraktívnu zápletku, príbeh s pridanou hodnotou - poučením a stavia ho kvalitatívne kdesi na piedestál právnických thrillerov. Scény zo súdnej siene sú balzamom na dušu čitateľa, vycibrené dialógy vás dostanú priamo uprostred deja a celkovo vám čas strávený s touto knihou uplynie mimoriadne rýchlo. Čerešničkou na torte je reflexia na súčasnú svetovú situáciu. Stručne zhrnuté a podčiarknuté - Zákon neviny je mimoriadne vydarenou knihou, ktorá by vás rozhodne nemala minúť.

V Café Dias obsluhuje zákazníkov prvý robot

Kristína Ježovičová: Vydrž to so mnou