! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Jazyk


Veková kategória


Hodnotenie


Dostupnosť


Väzba


Stav


Rezervácia na predajni


Edície


Knihy - Zákony, zbierky zákonov strana 5 z 99

Zákon o tepelnej energetike. Komentár


Na slovenskom trhu dosiaľ chýbalo dielo, ktoré by zrozumiteľným a praktickým spôsobom rozoberalo podmienky podnikania v tepelnej energetike. Snahou autorského kolektívu bolo túto medzeru vyplniť a priniesť detailný právny výklad k zákonu o tepelnej energetike. Zákon prešiel od svojho vyhlásenia veľkým počtom noviel, pričom rok 2022 takisto prináša jeho zásadnú novelizáciu. Právny výklad autorov preto reaguje aj na aktuálnejšie zmeny. Publikácia obsahuje podrobné vysvetlenie jednotlivých ustanovení zákona č. 657/2004 Z. z. o tepelnej energetike. Autori vnášajú do svojich textov vlastné praktické poznatky a skúsenosti nadobudnuté pri aplikácii zákona a, navyše, komentár je obohatený aj o relevantné súdne rozhodnutia na národnej úrovni. Kvalitu spracovania komentára podporuje aj zloženie autorského kolektívu, ktorý sa skladá z erudovaných odborníkov a právnych expertov aplikujúcich zákon o tepelnej energetike a zo skúsených legislatívcov v oblasti energetiky. Komentár k zákonu o tepelnej energetike je určený pre odborníkov, pre ktorých je znalosť primárnej legislatívy v oblasti teplárenstva profesionálnou nutnosťou, ale tiež pre širšiu verejnosť, ktorá má záujem zoznámiť sa s novinkami a nuansami aktuálneho znenia zákona o tepelnej energetike.
Na sklade 1Ks
18,81 € 19,80 €

Novelizovaný zákon o účtovníctve 1/2023


Novelizovaný zákon o účtovníctve s aktualizovanými dôvodovými správami v úplnom znení. ZÁKON Č. 431/2002 Z. Z. O ÚČTOVNÍCTVE V ZNENÍ ZÁKONA Č. 562/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 561/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 518/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 688/2006 Z. Z., ZÁKONA Č. 198/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 540/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 621/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 378/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 465/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 567/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 61/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 492/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 504/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 486/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 547/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 440/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 352/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 463/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 333/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 130/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 423/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 125/2016 Z. Z., ZÁKONA Č. 264/2017 Z. Z., ZÁKONA Č. 275/2017 Z. Z., ZÁKONA Č. 213/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 363/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 390/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 198/2020 Z. Z., ZÁKONA Č. 421/2020 Z. Z., ZÁKONA Č. 456/2021 Z. Z. ZÁKONA Č. 249/2022 Z. Z. A ZÁKONA Č. 407/2022 Z. Z.
Na sklade 2Ks
5,80 € 6,10 €

Zákony 2022 III aktualizácia III 8 - Zákonník práce


Cieľom novely Zákonníka práce vychádzajúc z cieľa smernice (EÚ) 2019/1152 je zabezpečiť transparentné a predvídateľné pracovné podmienky pre pracovníkov (zamestnancov). Dochádza k doplneniu vybraných ustanovení Zákonníka práce týkajúcich sa pracovnej zmluvy a poskytovania informácií o pracovných podmienkach a podmienkach zamestnávania, k rozšíreniu, resp. spresneniu okruhu informácií, ktoré má zamestnanec dostať s cieľom, aby bola zabezpečená požiadavka transparentnosti a predvídateľnosti vykonávanej práce, k ustanoveniu práva zamestnanca žiadať prechod na inú formu zamestnania (napr. z určitej doby na neurčitý čas), k ustanoveniu poskytovania informácií aj v elektronickej podobe a pod. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách Zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce – po novele zákonom č. 350/2022 Z. z. (piata novela) Zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení – po novele zákonom č. 350/2022 Z. z. (piata novela) a zákonom č. 352/2022 Z. z. (šiesta novela) Zákon č. 43/2004 Z. z. o starobnom dôchodkovom sporení – po novele zákonom č. 352/2022 Z. z. (tretia novela) Zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách – po novele zákonom č. 345/2022 Z. z. (štvrtá novela) Zákon č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele – po novele zákonom č. 345/2022 Z. z. (tretia novela) UPOZORNENIE NA ZMENU! Zákon č. 601/2003 Z. z. o životnom minime – po novele zákonom č. 352/2022 Z. z. (druhá novela) Zákon č. 571/2009 Z. z. o rodičovskom príspevku – po novele zákonom č. 350/2022 Z. z. (druhá novela) Zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia – po novele zákonom č. 345/2022 Z. z. (štvrtá novela) a zákonom č. 352/2022 Z. z. (piata novela) Cieľom novely Zákonníka práce je doplniť a spresniť ustanovenia, ktoré sa týkajú rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom rodičov a osôb s opatrovateľskými povinnosťami, napr. inštitút tzv. otcovskej dovolenky, možnosť žiadať flexibilné formy práce, ak ide o osoby, ktoré sa napr. starajú o deti. V zákone o sociálnom poistení sa umožňuje súbežné čerpanie materského otcom aj matkou dieťaťa počas dvoch týždňov v období šiestich týždňov od narodenia dieťaťa. V zákone o rodičovskom príspevku sa umožňuje súbežné poskytovanie rodičovského príspevku a materského, ktoré sa bude vyplácať otcovi dieťaťa počas trvania tzv. otcovskej dovolenky.
U dodávateľa
7,32 € 7,70 €

Zákony 2022 IV aktualizácia IV 3 - bývanie, stavebný zákon


Cieľom novely zákona je sfunkčnenie a zefektívnenie procesu aktivácie elektronických schránok pozemkových spoločenstiev, keď je nevyhnutná jednoznačná identifikácia osôb oprávnených konať za spoločenstvo, vrátane osoby oprávnenej pristupovať a disponovať s elektronickou schránkou spoločenstva... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 97/2013 Z. z. o pozemkových spoločenstvách OPATRENIE č. 329/2022 Z. z. o výške štátnej prémie na stavebné sporenie na rok 2023 Opatrenie č. 376/2020 Z. z., ktorým sa ustanovujú vzory žiadostí o poskytnutie dotácie na rozvoj bývania NARIADENIE VLÁDY č. 327/2022 Z. z. o niektorých opatreniach v súvislosti so štátnou podporou nájomného bývania Upozornenie na zmenu Zákon č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam (katastrálny zákon) Zákon č. 97/2013 Z. z. o pozemkových spoločenstvách Z hľadiska potreby komplexnosti a nezameniteľnosti údajov o členoch volených orgánov pozemkových spoločenstiev a osôb oprávnených konať za pozemkové spoločenstvo je vhodné, aby jednoznačný osobný identifikátor bol uvedený aj pri členoch výboru a dozornej rady. Z hľadiska jednoznačnosti priradenia oprávnení vstupovať do elektronickej schránky spoločenstva a nakladať s ňou je vhodné osobitne uvádzať fyzickú osobu oprávnenú nakladať s touto elektronickou schránkou spoločenstva a to najmä v prípadoch, ak toto oprávnenie nemá predseda spoločenstva, alebo ak je za predsedu alebo člena spoločenstva zvolená právnická osoba, ktorá je členom spoločenstva...
Na sklade 1Ks
2,85 € 3,00 €

Zákony 2022 V aktualizácia V 6 - štátna služba


Cieľom novely zákona je reflektovať niektoré otázky aplikačnej praxe a upraviť vzťahy v súlade s identifikovanými potrebami adresátov právnej úpravy. Návrh zákona ruší inštitút integrovaných obslužných miest, keďže v zásadnej časti činností nenašiel predpokladané uplatnenie. Časť činnosti, ktorá sa týka vydávania výpisov z verejných evidencií bude zachovaná, pričom táto činnosť bude realizovaná cez príslušné inštitúty zákona o informačných technológiách vo verejnej správe... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci (zákon o e-Governmente) Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve Zákon č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe Zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci (zákon o e-Governmente) Navrhuje sa spresniť, že podľa zákona o e-Governmente sa postupuje okrem vydávania rozhodnutia, ktoré sa doručuje žiadateľovi podľa zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov aj pri postúpení žiadosti inej povinnej osobe, pričom má sa na mysli len samotný úkon postúpenia tejto povinnej osobe podľa § 15 ods. 1 zákona o slobode informácií, a nie oznámenie postúpenia žiadateľovi podľa § 15 ods. 2 zákona o slobode informácií. Povinná osoba oznámi postúpenie žiadosti spôsobom, ktorý určuje zákon o slobode informácií, tzn. oznámenie nemusí povinne doručovať elektronicky podľa § 29 zákona o e-Governmente, ak tak neustanoví zákon o slobode informácií. Navrhuje sa umožniť vytvárať elektronické úradné dokumenty ako dokument bez štruktúrovanej formy. Orgán verejnej moci sa môže rozhodnúť, či bude vytvárať elektronický úradný dokument s použitím elektronického formulára, alebo „len“ ako elektronický dokument. Dnes účinný postup sa pre veľa agend ukazuje príliš zložitý a limitujúci. V elektronickom formulári je mimoriadne slabá možnosť aj základnej grafickej úpravy textu, práca s elektronickými formulármi vyžaduje špeciálne softvérové vybavenie, čo je oproti práci s generickým textom, pre ktorého spracovanie existuje množstvo aplikácií, nákladné a zdĺhavé. Pre väčšinu konaní nie je v súčasnosti predpokladateľné automatizované spracúvanie elektronického úradného dokumentu jeho adresátom, čím sa zmysel povinného použitia štruktúrovanej formy znižuje...
U dodávateľa
3,71 € 3,90 €

Zákon o dobrovoľných dražbách - Komentár, 4. vydanie


Publikácia ponúka komplexný komentár a analytický výklad ustanovení Zákona o dobrovoľných dražbách. Štvrté, aktualizované vydanie komentára je doplnené o nové súdne rozhodnutia a autori v ňom zohľadnili aj vývoj právnej vedy v danej oblasti. Rovnako ako predchádzajúce vydania obsahuje množstvo konkrétnych praktických príkladov a 19 aktualizovaných a doplnených vzorov najčastejšie používaných listín pri dobrovoľných dražbách. Komentár má ambíciu slúžiť ako pomôcka pri správnej aplikácii Zákona o dobrovoľných dražbách pre všetky subjekty zúčastnené na dobrovoľných dražbách, najmä pre dražobníkov, navrhovateľov dražby, účastníkov dražby, vlastníkov predmetu dražby, ako aj pre notárov, ktorí osvedčujú priebeh dražby notárskou zápisnicou, sudcov, ktorí rozhodujú spory o neplatnosť dražby a advokátov, ktorí v týchto sporoch zastupujú klientov. Kolektiv autorů Mária Hucíková, Ladislav Duditš, Martin Aksamit
Na sklade 3Ks
75,05 € 79,00 €

Zákony 2022 I aktualizácia I 5 - Zákon o rodine, prídavky na deti


Primárnym cieľom návrhu novely zákona je vytvorenie legislatívneho rámca pre určenie miestneho poplatku za komunálny odpad, ktorého zber prebieha vážením na zbernom vozidle pri vyprázdňovaní každej zbernej nádoby. Uvedená zmena sa navrhuje realizovať v nadväznosti skôr prijatú legislatívnu úpravu v zákone o odpadoch, podľa ktorej sa od roku 2023 samospráva môže rozhodnúť, či bude pri zbere komunálneho odpadu tento odpad vážiť... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku. Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) Zákon č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch OPATRENIE č. 282/2022 Z. z. o sumách základnej náhrady za používanie cestných motorových vozidiel pri pracovných cestách OPATRENIE č. 281/2022 Z. z. o sumách stravného Zákon č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku Nanovo sa definuje § 78 odsek 1, podľa ktorého obec ustanovuje sadzby poplatku pre paušálny poplatok, nevážený množstvový zber komunálneho odpadu a vážený množstvový zber drobného stavebného odpadu [písmená a) až d">. Sadzby sa upravujú a zaokrúhľujú tak, aby bolo zo zákona dostupné dostatočné rozpätie pre obce na krytie nákladov obcí na zber a likvidáciu odpadu, najmä v súvislosti so zvyšovaním poplatku za uloženie odpadu na skládkach pre obce s nízkou mierou separácie odpadu, ako aj nákladmi na zberové spoločnosti. V súčasnosti niektoré skládky komunálneho odpadu ukončujú prevádzku, čo pre obce znamená potrebu zvozu na ďalšiu najbližšiu skládku, ktorá však predlžuje cestu vývozu komunálneho odpadu, ktoré sú priamymi nákladmi obce na zber a likvidáciu odpadu. Navrhovanou úpravou rozpätia sadzieb sa nemenia sadzby pre poplatníkov, tie nastanú až samotnou úpravou VZN obce. Z titulu zmeny zákona preto nevznikajú fiškálne zmeny ani vplyvy na poplatníkov. Pre ilustráciu, najnižšia anualizovaná sadzba poplatku za komunálny odpad určená na osobu a deň, ktorú si obec môže určiť vo VZN, vychádza na 7,3 eura a najvyššia na 73 eur. Ak obec zavedie vážený množstvový zber komunálneho odpadu, postupuje podľa odseku 2, podľa ktorého neustanovuje vo VZN sadzbu poplatku, ale sadzbu preddavku na poplatok...
U dodávateľa
5,13 € 5,40 €

Zákony 2022 II aktualizácia II 9 - e-Government a Civilný mimosporový poriadok


Novelou zákona o e-Governmente dochádza k revízii právnej úpravy zriaďovania elektronických schránok pre orgány verejnej moci, zriaďovania a aktivácie schránok pre zapísané organizačné zložky a deaktivácie schránok pre fyzické osoby podnikateľov. V oblasti doručovania dochádza k úprave pravidiel doručovania elektronických úradných dokumentov v prípade deaktivácie elektronickej schránky s cieľom minimalizovať špekulatívne konanie pri deaktivácii elektronickej schránky a zefektívniť činnosť orgánov verejnej moci pri doručovaní elektronických úradných dokumentov. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách Zákon č. 36/2005 Z. z. o rodine – po novele zákonom č. 338/2022 Z. z. (prvá novela) Zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) – po novele zákonom č. 325/2022 Z. z. (prvá novela) Zákon č. 161/2015 Z. z. Civilný mimosporový poriadok – po novele zákonom č. 338/2022 Z. z. (tretia novela) Zákon č. 301/2005 Z. z. Trestný poriadok – po novele zákonom č. 340/2022 Z. z. (druhá novela) UPOZORNENIE NA ZMENU! Zákon č. 307/2016 Z. z. o upomínacom konaní – po novele zákonom č. 325/2022 Z. z. (prvá novela) Zákon č. 71/1992 Zb. o súdnych poplatkoch a poplatku za výpis z registra trestov – po novele zákonom č. 325/2022 Z. z. (druhá novela) Zákon č. 330/2007 Z. z. o registri trestov – po novele zákonom č. 325/2022 Z. z. (prvá novela) Zámerom zmien v Civilnom mimosporovom poriadku je najmä - upraviť spôsob prideľovania vecí v poručenskej agende s cieľom mať jedného poručenského sudcu na všetky konania, ktoré sa týkajú toho istého maloletého dieťaťa alebo jeho súrodencov, - odstrániť výkladové nejasnosti a z toho prameniace nejednotné postupy v aplikačnej praxi v konaní o výkon rozhodnutia vo veciach maloletých a v konaní vo veciach starostlivosti súdu o maloletých, - ustanoviť obligatórnosť pojednávania v konaní o výkon rozhodnutia vo veciach maloletých, - upraviť, aby sa výkon rozhodnutia, ktorým sa priznáva právo na styk s maloletým po obmedzený čas, uskutočňoval v prítomnosti sudcu, - exaktnou úpravou zamedziť aplikovaniu takých postupov súdu, kedy sa vo vykonávacom konaní nekoná a vyčkáva sa na rozhodnutie v prebiehajúcom konaní o zmene exekučného titulu (napríklad zmena úpravy práv a povinností k maloletému dieťaťu), - upresniť úpravu nariaďovania neodkladných opatrení vo veciach maloletých a odstrániť tak nedostatky, ktoré boli vysledované v aplikačnej praxi súdov, Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR a Generálnej prokuratúry SR. Dôvodom novelizácie zákona o rodine je fakt, že platná právna úprava sa javila ako diskriminujúca, keďže vo svojej podstate obmedzovala rodiča s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony vo výkone rodičovských práv a povinností, v tom smere, že takýto rodič nemohol vykonávať rodičovské práva a povinnosti ako celok bez ohľadu na rozsah a charakter obmedzenia v spôsobilosti na právne úkony.
U dodávateľa
4,85 € 5,10 €

Zákon o zhromažďovacom práve - komentár


Vo vydanom komentári autori systematicky, prehľadne a zrozumiteľne komentujú jednotlivé ustanovenia zákona o zhromažďovacom práve a dopĺňajú ich o relevantné informácie týkajúce sa tak súvisiacich právnych predpisov, ako aj praktického uplatňovania jednotlivých zákonných ustanovení. Komentár by tak mal, na rozdiel od „holého" textu zákona, čitateľovi poskytnúť komplexný pohľad na platnú právnu úpravu zhromažďovacieho práva v podmienkach SR, s dôrazom najmä na problematiku zvolania zhromaždenia, jeho potenciálneho zákazu či jeho možného rozpustenia. Predkladaný komentár nemá ambície byť výlučne akademickým dielom. Naopak, má ambíciu slúžiť aj aplikačnej praxi. Jeho užívateľmi však môžu byť nielen „profesionáli", teda tí, ktorí sú s problematikou výkonu zhromažďovacieho práva pracovne spätí, ale aj všetci tí, ktorí majú záujem právo pokojne sa zhromažďovať ako jedno zo základných práv a slobôd, najmä jeho zákonnú úpravu, hlbšie pochopiť. Cieľovou skupinou tohto diela tak môžu byť, okrem pracovníkov tých orgánov verejnej moci, ktoré sa s aplikáciou zákonných pravidiel týkajúcich sa zhromažďovacieho práva v praxi stretávajú (najmä pracovníci obecných úradov), napríklad aj občania, ktorí chcú svoje zhromažďovacie právo, či už v podobe zvolania zhromaždenia alebo v podobe jednoduchej účasti na zhromaždení, uplatniť. Komentár je, samozrejme, vhodný aj ako doplnkový študijný materiál pre vedeckých pracovníkov, pedagógov a najmä pre študentov. Siahnuť po ňom môžu nielen študenti právnických fakúlt, ale nepochybne aj študenti iných súvisiacich spoločenskovedných disciplín.
U dodávateľa
17,58 € 18,50 €

Zákony 2022 II aktualizácia II 8 - Spravovací a kancelársky poriadok pre súdy


Vyhláška s cieľom podporiť spravodlivý súdny proces vykonaný v primeranej lehote a zjednotiť postup súdov pri vybavovaní súdnej agendy a agendy správy súdu upravuje základné pravidlá a zásady vnútornej organizácie súdu a jednotlivých organizačných útvarov súdu vrátane organizácie práce, úloh zamestnancov súdu pri výkone súdnictva a pri správe súdu, náhradu nevyhnutných výdavkov osobám, ktoré sa zúčastňujú na konaní, niektoré postupy súdov pri vybavovaní občianskoprávnych vecí a trestnoprávnych vecí vrátane výkonu niektorých rozhodnutí v týchto konaniach, postup notára v konaní o dedičstve, v konaní o umorenie listiny a pri vykonávaní úkonov v konaniach vo veciach notárskych úschov, výkon administratívnych a kancelárskych prác na súde pri výkone súdnictva a správe súdu. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách 1. Vyhláška č. 543/2005 Z. z. o Spravovacom a kancelárskom poriadku pre okresné súdy, krajské súdy, Špecializovaný trestný súd a vojenské súdy – po novele vyhláškou č. 305/2022 Z. z. (druhá novela) 2. Zriadenie správnych súdov a reforma súdnej mapy – nová právna úprava Ak je v trestnoprávnej agende rozvrh práce okresného súdu založený na obvodovom systéme, rozvrh služieb sa môže osobitne určiť pre ktorýchkoľvek sudcov vykonávajúcich funkciu sudcu na pracovisku pre obvod pracoviska a osobitne pre ktorýchkoľvek sudcov vykonávajúcich funkciu sudcu v sídle súdu pre zvyšok obvodu súdu; ak sa rozvrh služieb takto neurčí, do rozvrhu služieb okresného súdu možno zaradiť ktoréhokoľvek sudcu a bez ohľadu na to, kde vykonáva funkciu sudcu. Súd, ktorý rozhodol o uložení ochranného dohľadu, zašle rovnopis takéhoto rozhodnutia súdu ústavu na výkon trestu odňatia slobody, v ktorom odsúdený bude vykonávať trest odňatia slobody. Spolu s rozhodnutím zašle ústavu na výkon trestu odňatia slobody aj nariadenie výkonu ochranného dohľadu na účel jeho následného zaslania súdu, ktorý po prepustení odsúdeného z výkonu trestu odňatia slobody bude ochranný dohľad vykonávať. Súd, ktorý ochranný dohľad vykonáva, oznámi začatie výkonu ochranného dohľadu súdu, ktorý nariadil výkon ochranného dohľadu. Súd, ktorý rozhodne o odložení alebo prerušení výkonu trestu odňatia slobody na čas dlhší ako tri mesiace a zároveň rozhodne, že sa má s výkonom ochranného dohľadu začať pred nástupom do výkonu trestu odňatia slobody, zašle rovnopis takéhoto rozhodnutia súdu, v ktorého obvode má odsúdený pobyt. Ak súd preruší výkon ochranného dohľadu z dôvodu výkonu väzby, výkonu trestu odňatia slobody alebo ochranného liečenia uskutočňovaného v liečebnom ústave, oznámi to súdu, ktorý výkon ochranného dohľadu vykonáva. Rovnako postupuje súd aj vtedy, ak dôvody prerušenia ochranného dohľadu zaniknú. Ak dôjde k upusteniu od výkonu ochranného dohľadu, súd, ktorý takéto rozhodnutie vydal, nariadi, aby sa od ochranného dohľadu upustilo, a uvedené skutočnosti oznámi probačnému a mediačnému úradníkovi, ktorý výkon ochranného dohľadu kontroluje. Probačný a mediačný úradník vypracuje správu o priebehu ochranného dohľadu vždy, ak o to požiada predseda senátu alebo prokurátor alebo ak dôjde k upusteniu, prepusteniu alebo zániku ochranného dohľadu do 30 dní odo dňa, ktorý je rozhodujúci pre tento postup.
U dodávateľa
3,71 € 3,90 €

Stavebný zákon Úzz, 5. vydanie 2022


Publikácia obsahuje aktualizované úplné znenie zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) s právnym stavom k 1. októbru 2022, so zmenami poslednej novelizácie zákona č. 172/2022 Z. z. s účinnosťou od 1. januára 2023.
U dodávateľa
4,94 € 5,20 €

Územné plánovanie a výstavba - Stavebný zákon účinný od 1. 4. 2024


Nový zákon o územnom plánovaní si stanovuje za cieľ významne posilniť výskum v oblasti územného plánovania a prenášanie výsledkov výskumu do zásad územného plánovania, ktoré budú vydané ako všeobecne záväzné pri obstarávaní a spracovávaní územnoplánovacej dokumentácie. Okrem toho si nová právna úprav dáva v oblasti územného plánovania za cieľ i profesionalizáciu štátnej správy, znižovanie administratívnej záťaže pri činnostiach súvisiacich s územným plánovaním, predovšetkým jeho elektronizácia a digitalizácia dát slúžiacich ako vstupy súvisiace s územným plánovaním a výstavbou, a na to nadväzujúca integrácia územného rozhodnutia do konania o stavebnom zámere. Obsah: Zákon o územnom plánovaní s komentárom Zákon o výstavbe s komentárom Územné plánovanie Nová právna úprava špecifikuje kompetencie Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky. Nakoľko kompetencia územného plánovania je originálnou právomocou orgánov samosprávy, úrad bude obstarávať Koncepciu územného rozvoja Slovenska a vystupovať najmä ako koordinátor jednotného postupu a procesov územného plánovania, prostredníctvom metodických usmernení. Doterajšie stupne jednotlivých územnoplánovacích dokumentácií zostávajú zachované, novým zákonom sa dopĺňa nový typ územnoplánovacej dokumentácie, a to územný plán mikroregiónu. Základom novej právnej úpravy bude elektronizácia procesov územného plánovania v jednotnej metodike a v jednom informačnom systéme územného plánovania a výstavby, v ktorom budú ukladané a zverejňované príslušné údaje a informácie z územnoplánovacích podkladov, územnoplánovacích dokumentácií a vybraných rozhodnutí stavebných úradov a overených projektových dokumentácií stavieb. Výstavba Novou právnou úpravou sa mení rozhodovacia právomoc pri povoľovaní stavieb. Centrálne bude povoľovanie stavieb riadiť novozriadený ostatný ústredný orgán štátnej správy. Právomoc doterajších stavebných úradov (obcí) prejde na stavebné úrady, ktoré budú pracoviskami novozriadeného úradu s vymedzenou územnou pôsobnosťou. Regionálnych pracovísk bude osem. Kompetencie doterajších špeciálnych stavebných úradov zostávajú zachované, okrem špecializovaných stavebných úradov na úseku výstavby diaľnic, dráh a letísk. Proces povoľovania stavieb sa výrazne zjednoduší – prispieť k tomu má jednak zjednodušenie samotných procesných postupov, na druhej strane však jeho elektronizácia, ktorá bude založená na postupnej digitalizácii údajov o území.
Na sklade 3Ks
18,05 € 19,00 €

Poradca 3-4/2023 - Zákon o živnostenskom podnikaní s komentárom


Živnostenské oprávnenie je právom fyzickej osoby alebo právnickej osoby prevádzkovať živnosť. Uvedené právo sa konštituuje v konaní pred orgánom štátnej správy. Týmto orgánom je živnostenský (okresný) úrad. Pre procesný postup živnostenského orgánu platia zákonom ustanovené pravidlá, a to podľa správneho poriadku. Ide o základný zákon, ktorým sa orgány štátnej správy riadia pri konaniach, v ktorých rozhodujú o právach, právom chránených záujmoch alebo povinnostiach občanov a organizácií. Aké podmienky musí spĺňať fyzická osoba, aby mohla podnikať na základe živnostenského zákona a aký postup je potrebný pri otváraní živnosti, sa dočítate v tomto čísle mesačníka. Titul obsahuje úplné znenie zákona po ostatnej novele s komentárom: Legislatíva Zákon o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) – zákon s komentárom Téma čísla Vnútropodnikové smernice účtovné Živnostenský zákon Zákon upravuje vzťahy, ktoré sa týkajú podnikateľských subjektov podnikajúcich na základe vydaných živnostenských oprávnení. V živnostenskom zákone možno nájsť informácie o tom ako založiť, prevádzkovať, prerušiť alebo skončiť živnosť. V zmysle živnostenského zákona rozlišujeme voľné, remeselné a viazané živnosti. V prílohe živnostenského zákona nájdu potenciálni aj existujúci podnikatelia informácie o konkrétnych živnostiach alebo aj o preukazovaní odbornej spôsobilosti. Zákon je vedený pod č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v z.n.p. Živnostenské podnikanie je zákonom upravené len ako jeden druh podnikania v Slovenskej republike. Okrem toho, že tento zákon upravuje živnosť ako i podmienky živnostenského podnikania, predmetom úpravy je tiež kontrola nad dodržiavaním stanovených podmienok. Predovšetkým sú to podmienky, ktoré museli byť splnené pred vydaním živnostenského oprávnenia. Vnútropodnikové smernice Každý podnikateľ – účtovná jednotka, ktorý má povinnosť viesť účtovníctvo, by mal pri vedení účtovníctva využívať interné účtovné smernice. Niektoré interné smernice ustanovuje priamo zákon o účtovníctve alebo postupy účtovania ako povinné. Účtovná jednotka však môže tvoriť interné smernice aj podľa vlastného rozhodnutia a potrieb. V praxi sa často stretávame s tým, že účtovné jednotky na túto povinnosť zabúdajú, alebo ju spĺňajú len čiastočne a neúplne. Pritom správne a úplné interné účtovné predpisy, ktoré môžu zamestnanci účtovnej jednotky pri svojej práci využívať, im prácu len zjednodušia a uľahčia. Príspevok obsahuje návod, ako si môžu účtovné jednotky internú smernicu alebo interný predpis zostaviť.
U dodávateľa
12,35 € 13,00 €

100 otázok o odpovedí - DPH v praxi, zamestnávanie


Publikácia je členená do kapitol – Novelizované zákony, právne predpisy, DPH v praxi a Zamestnávanie. Tematické odpovede na otázky sú doplnené vybranými aktualizovanými zákonmi, vyhláškami a nariadeniami... Titul obsahuje: Novelizované zákony, právne predpisy – OPATRENIE č. 281/2022 Z. z. o sumách stravného – OPATRENIE č. 282/2022 Z. z. o sumách základnej náhrady za používanie cestných motorových vozidiel pri pracovných cestách – OPATRENIE č. 227/2022 Z. z. o úprave súm životného minima – VYHLÁŠKA č. 181/2022 Z. z. o výške dotácie na obstaranie nájomného bytu, obstaranie technickej vybavenosti a odstránenie systémovej poruchy bytového domu a o výške oprávnených nákladov na obstaranie nájomného bytu – NARIADENIE VLÁDY č. 218/2022 Z. z. o poskytovaní príspevku za ubytovanie odídenca – NARIADENIE VLÁDY č. 219/2019 Z. z. o príspevku za poskytnutie ubytovania odídencovi v súvislosti so situáciou na Ukrajine – NARIADENIE VLÁDY č. 220/2022 Z. z ktorým sa ustanovujú zvýšené stupnice platových taríf zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme – NARIADENIE VLÁDY č. 221/2022 Z. z. ktorým sa ustanovujú zvýšené platové tarify štátnych zamestnancov – VYHLÁŠKA č. 225/2022 Z. z. o jednotnom formáte elektronických správ DPH v praxi – Obchodovanie a DPH – Operatívny prenájom a DPH – Automobil Zamestnávanie – Dovolenka – Životné minimum – Odmeňovanie • Novelizované zákony, právne predpisy V uvedenej rubrike nájdete aktuálne opatrenia o výške stravného, o sumách základnej náhrady za používanie cestných MV pri pracovných cestách, o úprave súm životného minima, o výške dotácie na obstaranie nájomného bytu a iné. • DPH v praxi Druhá kapitola ponúka odpovede na otázky z oblastí obchodovania, operatívneho prenájmu a automobilu v podnikaní z pohľadu DPH. V zmysle § 8 ods. 1 písm. c) zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. sa za dodanie tovaru považuje aj odovzdanie tovaru na základe nájomnej zmluvy, podľa ktorej sa vlastníctvo k predmetu nájomnej zmluvy nadobudne najneskôr pri zaplatení poslednej splátky. Vo väčšine prípadov je však pre účely DPH nájomné považované za službu, čo vyplýva z ustanovení § 9 v nadväznosti na § 8 zákona o DPH... • Zamestnávanie Ostatná kapitola je venovaná pracovnoprávnej problematike, v ktorej ponúkame otázky a odpovede okolo životného minima, nároku a čerpania dovolenky alebo odmeňovania podľa Zákonníka práce...
U dodávateľa
7,51 € 7,90 €

Zákony 2022 II aktualizácia II 7 - Strelné zbrane a strelivo


Zmeny zákona sa týkajú úpravy použitej terminológie, požiadaviek na tlmič, posudzovania zhody tlmiča, označovania tlmiča a výstupných dokumentov posudzovania zhody tlmiča a úprav vyplývajúcich z aplikačnej praxe. Jednou z takýchto úprav je aj zavedenie povinnosti pre autorizované osoby vyhotovovať počas posudzovania zhody strelnej zbrane vyrobenej podstatnou úpravou strelnej zbrane a strelnej zbrane vyrobenej podstatnou úpravou strelnej zbrane, ktorej súčasťou je tlmič, fotodokumentáciu strelnej zbrane. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách Zákon č. 190/2003 Z. z. o strelných zbraniach a strelive – po novele zákonom č. 268/2022 Z. z. (prvá novela) Zákon č. 64/2019 Z. z. o sprístupňovaní strelných zbraní a streliva na civilné použitie na trhu – po novele zákonom č. 268/2022 Z. z. (prvá novela) Upozornenie na zmenu Zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame – po novele zákonom č. 265/2022 Z. z. (prvá novela) Reklama a propagácia Dôvodom právnej úpravy je snaha reflektovať na problémy vyplývajúce z aplikačnej praxe, kedy len na základe predloženia protokolu o kusovom overení strelnej zbrane vyrobenej podstatnou úpravou strelnej zbrane a strelnej zbrane vyrobenej podstatnou úpravou strelnej zbrane, ktorej súčasťou je tlmič nie je možné identifikovať strelnú zbraň vo vzťahu k informáciám uvedeným vo výstupnom dokumente posudzovania zhody. Fotodokumentácia je bežnou súčasťou výstupných dokumentov posudzovania zhody notifikovaných osôb napríklad v oblasti osobných ochranných prostriedkov, hračiek a využíva sa pri identifikácii výrobkov v rôznych oblastiach verejného záujmu. Zavedenie tejto povinnosti teda zjednoduší spôsob kontroly, či výstupné dokumenty boli vydané k príslušnej strelnej zbrani, čo výrazne pomôže napríklad pri kontrole pri predkladaní žiadosti o dovoz a vývoz strelných zbraní.
U dodávateľa
2,85 € 3,00 €

Zákony 2022 VI aktualizácia VI 4 - životné prostredie, odpadové a vodné hospodárstvo


Cieľom predkladanej úpravy je vymedzenie okruhu záverečných správ, najmä záverečných správ financovaných z verejných zdrojov, záverečných správ z geologického prieskumu životného prostredia a záverečných správ zo sanácie geologického prostredia a environmentálnej záťaže, ktoré budú verejne prípustné... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: • Zákon č. 569/2007 Z. z. o geologických prácach (geologický zákon) Upozornenie na zmenu Zákon č. 364/2004 Z. z. o vodách Zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch Zákon č. 274/2009 Z. z. o poľovníctve • Zákon č. 569/2007 Z. z. o geologických prácach (geologický zákon) Ustanovuje sa nová, aktívna povinnosť objednávateľa geologických prác informovať obec, v katastri ktorej sa analýzou rizika znečisteného územia podľa § 16 ods. 6 zákona potvrdilo závažné riziko pre ľudské zdravie, horninové prostredie, podzemnú vodu a pôdu, riziká vyplývajúce zo znečistenia územia, a to do jedného mesiaca odo dňa schválenia záverečnej správy s analýzou rizika znečisteného územia. Zákon na oznámenie nekladie žiadne obsahové nároky, rovnako akú materiálnu podobu musí mať oznámenie, oznámenie musí mať vždy písomnú formu a z jeho obsahu musí byť zrejmé akej obce sa týka a aký je rozsah a závažnosť zisteného znečistenia. Každý obyvateľ obce má predsa právo vedieť, aké znečistenie sa nachádza v jeho bezprostrednej blízkosti, čo môže on, alebo jeho zástupcovia v obecnom zastupiteľstve zabezpečiť, resp. vykonať pre minimalizáciu prípadných škodlivých dôsledkov takéhoto stavu... ZÁKON č. 569/2007 Z. z. o geologických prácach (geologický zákon) ZÁKON č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon) ZÁKON č. 326/2005 Z. z. o lesoch zákon č. 274/2009 Z. z. o poľovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov
U dodávateľa
2,28 € 2,40 €

Zákony 2022 III aktualizácia III 6 - Zdravotné poistenie


Cieľom právnej úpravy je zabezpečiť dostupnosť, kvalitu a efektívnosť dlhodobej zdravotnej starostlivosti a paliatívnej zdravotnej starostlivosti pre osoby, ktorých zdravotný stav si to vyžaduje, a to nielen v zdravotníckych zariadeniach, ale najmä v domácom alebo v inom prirodzenom prostredí, v ktorom sú tieto osoby umiestnené. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách Zákon č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení – po novele zákonom č. 267/2022 Z. z. (tretia novela) Zmeny vo výkazoch poistného Oznámenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č. 300/2022 Z. z. – suma minimálnej mzdy na rok 2023 Oznámenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č. 301/2022 Z. z. – sumy minimálnych mzdových nárokov na rok 2023 Po novom sa definuje povinnosť zdravotnej poisťovne predkladať ministerstvu zdravotníctva údaje v anonymizovanej podobe, ktoré sú nevyhnutné na monitorovanie dostupnosti a vyhodnocovanie efektívnosti a kvality ošetrovateľskej starostlivosti v rámci dlhodobej zdravotnej starostlivosti. Údaj o prostredí na účely zberu údajov bude špecifikovať podmienky prostredia, z ktorého bol poistenec prijatý do zdravotnej starostlivosti, nakoľko tieto zaraďujú poistenca na cestu pacienta; poistenec môže byť prijatý do starostlivosti napríklad z domu, z nemocnice, z iného zariadenia, na základe rozhodnutia súdu a pod. Zároveň sa budú sledovať aj dôvody, pre ktorú nemohla byť poskytnutá ošetrovateľská starostlivosť v domácom alebo inom prirodzenom prostredí (napr. nedostupnosťou agentúry domácej ošetrovateľskej starostlivosti alebo mobilného hospicu, nedostupnosťou tejto starostlivosti v zariadení sociálnej pomoci a pod.). Monitorované údaje budú prezentovať mieru potreby zdravotnej starostlivosti osôb, ktorým je poskytovaná ošetrovateľská starostlivosť v rámci dlhodobej zdravotnej starostlivosti. Na základe týchto údajov zdravotné poisťovne po uplynutí prechodného obdobia budú disponovať kvalitnými a relevantnými údajmi, na základe ktorých budú môcť objektívne stanoviť výšku úhrady po ukončení regulácie tejto ceny. Zároveň sa pre poskytovateľov poskytujúcich následnú ošetrovateľskú starostlivosť alebo dlhodobú ošetrovateľskú starostlivosť definuje povinnosť poskytovať zdravotnej poisťovni tieto údaje.
U dodávateľa
2,85 € 3,00 €

Zákony 2022 V aktualizácia V 5


Do právneho poriadku sa zaviedol inštitút „blokovania“, ktorý slúži na efektívne zamedzenie šírenia škodlivého obsahu na internete a to v záujme zabezpečiť dôveryhodnosť služieb a aktivít poskytovaných prostredníctvom internetu a ochrany osôb zúčastňujúcich sa na týchto aktivitách ako aj konečného užívateľa týchto služieb... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Vyhláška č. 223/2022 Z. z. o základnej škole Vyhláška č. 224/2022 Z. z. o strednej škole Zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe Zákon č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti Nariadenie vlády č. 220/2022 Z. z, ktorým sa ustanovujú zvýšené stupnice plat. taríf zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme NARIADENIE VLÁDY č. 295/2022 Z. z., ktorým sa ustanovujú zvýšené platové tarify štátnych zamestnancov NARIADENIE VLÁDY č. 296/2022 Z. z., ktorým sa ustanovujú zvýšené stupnice platových taríf zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme NARIADENIE VLÁDY č. 297/2022 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády SR č. 200/2019 Z. z. o poskytovaní pomoci na dodávanie a distribúciu ovocia, zeleniny... Upozornenie na zmenu zákona Zákon č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme Zákon č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe Zákon č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti Prebiehajúci vojnový konflikt na Ukrajine má aj rozmer informačnej vojny, ktorá prekračuje územie zasiahnuté vojnou a negatívne ovplyvňuje celý svet. Masívna ruská propaganda a podsúvanie dezinformácií majú za cieľ spochybniť kto je vo vojnovom konflikte agresor a kto obeť a ospravedlňovať agresiu nasmerovanú aj voči civilnému obyvateľstvu a civilnej infraštruktúre Ukrajiny. V tejto súvislosti sa aj na Slovensku rozmohlo šírenie dezinformácií a podvodných statusov, ktorých účelom je zahmlievať a spochybňovať realitu, ovplyvňovať verejnú mienku a nahrávať ruskej propagande. Šírenie dezinformácií a tzv. „škodlivého obsahu“ ako prostriedku na vedenie hybridnej vojny je nesporne jednou z najnebezpečnejších foriem prebiehajúceho vojnového konfliktu a má veľký dosah na vnímanie reality obyvateľstvom.
U dodávateľa
3,99 € 4,20 €

Zákony 2022 IV aktualizácia IV 2 - bývanie, stavebný zákon


Novela zákona rozširuje dôvody vykonania pozemkových úprav a reaguje na zmenu klimatických podmienok a je zameraný na potrebu zabezpečenia zadržiavania vody v krajine. Zavádza definíciu vlastného trvalého porastu a trvalého porastu na cudzom pozemku a zároveň dochádza k definovaniu možných spôsobov riešenia vlastníctva pozemku, na ktorom sa trvalý porast nachádza v pozemkových úpravách... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 222/2022 Z. z. o štátnej podpore nájomného bývania Zákon č. 97/2013 Z. z. o pozemkových spoločenstvách Zákon č. 330/1991 Zb. o pozemkových úpravách Zákon č. 180/1995 Z. z. o opatreniach na usporiadanie vlastníctva k pozemkom Zákon č. 229/1991 Zb. o úprave vlastníckych vzťahov k pôde Zákon č. 503/2003 Z. z. o navrátení vlastníctva k pozemkom Upozornenie na zmenu Zákon č. 504/2003 Z. z. o nájme poľnohospodárskych pozemkov Zákon č. 330/1991 Zb. o pozemkových úpravách Zmena reflektuje aj na objektívne skutočnosti, kedy v odôvodnených prípadoch už po „veľkých“ nariadených pozemkových úpravách nastanú prípady, keď je potrebné usporiadať hospodárenie na pôde. Právna úprava takouto legislatívnou zmenou umožňuje príslušnému okresnému úradu vzhľadom na to, že má vedomosť o celkovej problematike pozemkového vlastníctva v rámci svojej miestnej pôsobnosti, podať podnet a so súhlasom ministerstva nariadiť pozemkové úpravy. To znamená, že uvedený dôvod bude možné aplikovať nielen pre povolené pozemkové úpravy, ale aj pre nariadené pozemkové úpravy... Zákon č. 229/1991 Zb. o úprave vlastníckych vzťahov k pôde Slovenský pozemkový fond nemá v Bratislave a Košiciach vhodné pozemky na plnenie náhrad. Z dôvodu, že v oboch prípadoch tieto mestá tvoria niekoľko okresov, sú oprávnené osoby znevýhodnené pri výbere vhodného náhradného pozemku v porovnaní s oprávnenými osobami, ktorých reštitučné nároky sa nachádzajú v ostatných okresoch Slovenska a majú možnosť si vyberať z niekoľkých katastrálnych území. Z uvedeného dôvodu sa navrhuje, aby v prípade, ak nie je vhodný náhradný pozemok v okrese, mohol byť so súhlasom oprávnenej osoby poskytnutý náhradný pozemok v kraji, v ktorom sa nachádzal pôvodný pozemok...
Na sklade 1Ks
3,71 € 3,90 €

Kategória "Zákony a zbierky zákonov" zahŕňa všetky právne predpisy, ktoré sú súčasťou legislatívneho rámca a normatívneho prostredia v danej krajine alebo právnom systéme. Tieto dokumenty definujú a regulujú práva a povinnosti občanov, podnikov, inštitúcií a vlády.