! Doprava ZADARMO už od 20 € !
  • Počet strán: 312
  • Väzba: tvrdá
  • EAN: 9788081013768
  • Jazyk: slovenský
  • ISBN: 9788081013768

Etika médií

Anna Remišová

Vo svojej koncepcii etiky médií vychádzam z týchto teoretických východísk: etiku médií chápem ako aplikovanú etiku, ktorá sa teoreticky vyvinula z etiky žurnalistiky. K žurnalistike pristupujem ako k jednej z pracovných činností v rámci monumentálne
j deľby práce ľudského rodu, bez ktorej už dnes nemôže existovať. Tak ako každá iná pracovná činnosť, aj mediálna tvorba je spojená s morálkou, ktorá je jedným z rozhodujúcich faktorov vplývajúcich na kvalitu ľudského života.
Anna Remišová
Predkladaná kniha je prvým pokusom na Slovensku poskytnúť pohľad na etiku médií ako aplikovanú etiku. Etika médií je nová spoločenskovedná disciplína, ktorá je ešte len na začiatku svojho rozvoja - kvalitnej literatúry, ale aj odborných diskusií na t
úto tému je teda málo. Cieľom knihy je ukázať a dokázať, že médiá sú predovšetkým spoločenským fenoménom, ktorý zásadným spôsobom ovplyvňuje kvalitu života miliárd ľudí, nezávisle od toho, či si to uvedomujú alebo nie. Z postavenia médií v spoločnost
i vyplýva aj požiadavka, aby sa v mediálnej činnosti striktne dodržiavala etika.
Zámerom autorky je ukázať profesiu žurnalistu a iných pracovných aktivít v mediálnej oblasti v súvislosti so spoločenskými procesmi, najmä ekonomickými, ktoré markantným spôsobom menia obsah žurnalistiky a mediálnej tvorby. Autorka nesúhlasí so zjedn
odušeným pripisovaním zodpovednosti za negatívne javy v žurnalistike a médiách len novinárom a mediálnym pracovníkom. Novinári a mediálni pracovníci nepracujú vo vákuu. Svet žurnalistiky a médií v dominantnej miere ovplyvňujú vlastníci mediálnych pod
nikov, pričom vlastníctvo médií je už niekoľko desaťročí záležitosťou nepočetnej skupiny ľudí.
Kniha je určená všetkým, ktorí sa zaujímajú o oblasť médií v súčasnej etape globalizácie, predovšetkým však študentom masmediálnych štúdií, mediálnej komunikácie a žurnalistiky ako východisko pri osvojovaní si profesijnej etiky v ich budúcej práci. T
akisto je vhodná pre všetkých žurnalistov a mediálnych pracovníkov, ktorí majú záujem konfrontovať svoje vlastné poznanie a skúsenosti z mediálnej praxe s predloženým prístupom k skúmaniu etiky žurnalistiky a etiky médií. Nemenej prospešná by mohla b
yť pre tých, čo sa venujú mediálnej výchove, ktorá sa rozbieha už i v našich podmienkach.
  • Počet strán: 312
  • Väzba: tvrdá
  • EAN: 9788081013768
  • Jazyk: slovenský
  • ISBN: 9788081013768

Vo svojej koncepcii etiky médií vychádzam z týchto teoretických východísk: etiku médií chápem ako aplikovanú etiku, ktorá sa teoreticky vyvinula z etiky žurnalistiky. K žurnalistike pristupujem ako k jednej z pracovných činností v rámci monumentálne
j deľby práce ľudského rodu, bez ktorej už dnes nemôže existovať. Tak ako každá iná pracovná činnosť, aj mediálna tvorba je spojená s morálkou, ktorá je jedným z rozhodujúcich faktorov vplývajúcich na kvalitu ľudského života.
Anna Remišová
Predkladaná kniha je prvým pokusom na Slovensku poskytnúť pohľad na etiku médií ako aplikovanú etiku. Etika médií je nová spoločenskovedná disciplína, ktorá je ešte len na začiatku svojho rozvoja - kvalitnej literatúry, ale aj odborných diskusií na t
úto tému je teda málo. Cieľom knihy je ukázať a dokázať, že médiá sú predovšetkým spoločenským fenoménom, ktorý zásadným spôsobom ovplyvňuje kvalitu života miliárd ľudí, nezávisle od toho, či si to uvedomujú alebo nie. Z postavenia médií v spoločnost
i vyplýva aj požiadavka, aby sa v mediálnej činnosti striktne dodržiavala etika.
Zámerom autorky je ukázať profesiu žurnalistu a iných pracovných aktivít v mediálnej oblasti v súvislosti so spoločenskými procesmi, najmä ekonomickými, ktoré markantným spôsobom menia obsah žurnalistiky a mediálnej tvorby. Autorka nesúhlasí so zjedn
odušeným pripisovaním zodpovednosti za negatívne javy v žurnalistike a médiách len novinárom a mediálnym pracovníkom. Novinári a mediálni pracovníci nepracujú vo vákuu. Svet žurnalistiky a médií v dominantnej miere ovplyvňujú vlastníci mediálnych pod
nikov, pričom vlastníctvo médií je už niekoľko desaťročí záležitosťou nepočetnej skupiny ľudí.
Kniha je určená všetkým, ktorí sa zaujímajú o oblasť médií v súčasnej etape globalizácie, predovšetkým však študentom masmediálnych štúdií, mediálnej komunikácie a žurnalistiky ako východisko pri osvojovaní si profesijnej etiky v ich budúcej práci. T
akisto je vhodná pre všetkých žurnalistov a mediálnych pracovníkov, ktorí majú záujem konfrontovať svoje vlastné poznanie a skúsenosti z mediálnej praxe s predloženým prístupom k skúmaniu etiky žurnalistiky a etiky médií. Nemenej prospešná by mohla b
yť pre tých, čo sa venujú mediálnej výchove, ktorá sa rozbieha už i v našich podmienkach.

menej

book

203 660 kníh na sklade ihneď k odoslaniu

wallet

Poštovné zadarmo pre nákupy od 20€

store

Rezervácie v 61 kníhkupectvách


Hodnotenia (0)

0

Odporúčania