Marian Gúčik

autor

Cestovný ruch - hotelierstvo - pohostinstvo


Slovník obsahuje 1000 najpoužívanejších pojmov z oblasti cestovného ruchu, podnikovej ekonomiky, hotelového a gastronomického manažmentu. Jednotlivé pojmy sa popri slovenskej verzii uvádzajú v anglickom, nemeckom a vo francúzskom jazyku. Slovník bude pomôckou pre všetkých, ktorí po ňom siahnu - študentov a pedagógov, ako aj praktikov pôsobiacich v oblasti cestovného ruchu, v hotelierstve a pohostinstve. Kolektív autorov tvoria vysokošpecializovaní odborníci, ktorí majú medzinárodný prehľad a venujú sa problematike cestovného ruchu už niekoľko rokov.
Na sklade 1Ks
8,52 € 8,97 €

Cestovný ruch


Publikácia skúma cestovný ruch predovšetkým ako ekonomický fenomén. Je výsledkom systematickej práce autora, ktorý sa opiera nielen o poznatky ekonomickej vedy o cestovnom ruchu, ale aj ďalších vedných disciplín, ktorých predmetom skúmania je cestovný ruch, ako geografia, sociológia, psychológia, pedagogika a ďalších. Pod vplyvom výsledkov vedeckého bádania spresnil doterajšie svoje prístupy a prezentuje ich v predloženej knihe, ktorá je úvodom do štúdia cestovného ruchu a v troch častiach približuje základné poznatky o cestovnom ruchu, odpyte po cestovnom ruchu a o ponuke cestovného ruchu. Prezentované poznatky tvoria východisko pre štúdium ekonómie cestovného ruchu a politiky štátu v cestovnom ruchu. Bude však užitočnou pomôckou všetkým, ktorí sa zaujímajú o cestovný ruch a najmä tým, ktorí o ňom rozhodujú.
Na sklade 5Ks
16,05 € 16,89 €

Manažment cieľového miesta cestovného ruchu


Text reprezentuje najnovšie poznatky o danej problematike a obohacuje ho o prípadové štúdie, ktoré je možné využiť vo vyučovacom procese. Kniha je určená nielen študentom univerzitného štúdia cestovného ruchu, ale aj odbornej verejnosti, ktorej nie je ľahostajný rozvoj cestovného ruchu v cieľových miestach na Slovensku.
U dodávateľa
18,52 € 19,49 €

Marketing cestovného ruchu


Kniha je určená predovšetkým univerzitným študentom študijných programov cestovného ruchu. Poučenie a inšpiráciu pre svoju prácu v nej nájdu pracovníci manažérskych organizácií v cieľových miestach cestovného ruchu a všetci, ktorí rozhodujú o cestovnom ruchu a jeho marketingu na miestnej, regionálnej a národnej úrovni.
Vypredané
16,24 € 17,09 €

Kontroling podnikov cestovného ruchu


Publikácia v desiatich kapitolách sprostredkúva informácie o postavení kontrolingu v systéme riadenia podniku cestovného ruchu, o plánovaní výnosov a nákladov, o kalkuláciách a rozpočtovaní, o kalkulovaní cien a cenovom kontrolingu, o finančnom plánovaní a finančnom kontrolingu, o investičnom kontrolingu, o informačnom systéme podniku a vyhodnocovaní výsledkov kontrolingu, ako aj o podnikateľskom riziku a krízovom vývoji podniku. Ťažisko sprostredkúvaných poznatkov je v operatívnom kontrolingu. Text každej kapitoly je v závere obohatený o modelové príklady a prípadové štúdie z prostredia podnikov cestovného ruchu, ktorých zámerom je ilustrovať teóriu na konkrétnych príkladoch v praxi. Poznatky obsiahnuté v tejto publikácii umožnia čitateľovi efektívnejšie využívať kontroling ako nástroj zameraný na plnenie cieľov podniku, aplikovať vhodné metódy plánovania výkonov a nákladov, pružnejšie reagovať na nové situácie vývoja plánovaných a skutočných ukazovateľov hospodárskej činnosti, flexibilne a tvorivo informovať o zistených odchýlkach, zaujať hodnotiaci postoj s prihliadnutím na vývoj vonkajšieho prostredia na relevantnom trhu, vedieť vytvoriť a zdokonaľovať kontrolingový proces tak, aby riadiaci zamestnanci získavali relevantné údaje a informácie o plnení podnikových cieľov, aby sa výnosová a finančná sila podniku zlepšovala a aby bolo možné zabezpečiť likviditu a rentabilitu. Publikácia je určená nielen študentom odborov súvisiacich s cestovným ruchom, ale najmä ľuďom v praxi venujúcim sa problematike kontrolingu vo veľkých, ale aj v malých a stredných hoteloch, v pohostinských podnikoch či cestovných kanceláriách.
Na sklade 1Ks
14,25 € 15,00 €

Cestovný ruch - Politika a ekonómia


Cieľom publikácie je, v nadväznosti na úvod do štúdia, prezentovať politiku cestovného ruchu a ekonómiu cestovného ruchu.
Na sklade 1Ks
16,05 € 16,89 €

Marketing podnikov cestovného ruchu


Za štvrťstoročie fungovania slovenskej ekonomiky v podmienkach trhového hospodárstva sa vytvorili podmienky aj na uplatňovanie marketingu v podnikovom riadení. Cieľom predkladanej publikácie je prispieť k rozvoju marketingového riadenia podnikov cestovného ruchu bez ohľadu na ich veľkosť a predmet podnikania. Z obsahového hľadiska je publikácia venovaná mikromarketingu producentov služieb cestovného ruchu, sprostredkovateľom služieb cestovného ruchu a marketingu atraktivít cestovného ruchu. Len v nevyhnutnej miere si všíma aj problematiku marketingu cieľového miesta cestovného ruchu. Kniha je určená nielen tým, ktorí podnikajú v rôznych odvetviach služieb cestovného ruchu (ubytovacie a pohostinské zariadenia, cestovné kancelárie a cestovné agentúry, návštevnícke atraktivity), ale aj výkonným zamestnancom, ktorí sú nositeľmi marketingu vo svojej každodennej práci.
Na sklade 1Ks
15,58 € 16,40 €

Cestovný ruch v ekonomike a spoločnosti


Cieľom tejto publikácie je v jej piatich častiach sprostredkovať pohľad na problematiku cestovného ruchu, a to z hľadiska jeho skúmania vo svete a v SR v historickom kontexte. Vďaka interdisciplninárnemu poňatiu problematiky má čitateľ možnosť oboznámiť sa s bohatstvom poznatkov, týkajúcich sa cestovného ruchu ako mnohorozmerného sociálno-ekonomického a priestorového javu. Publikácia prispeje k lepšiemu poznaniu cestovného ruchu nielen študentom cestovného ruchu, poskytne námety na zamyslenie, ako vytvárať podmienky pre ďalší rozvoj cestovného ruchu udržateľným spôsobom, aby prinášal úžitok návštevníkom v cestovnom ruchu, poskytovateľom služieb, rezidentom a cieľovým miestam, t. j. obci, regiónu i štátu ako nositeľom politiky cestovného ruchu. Z tohto hľadiska je užitočnou príručkou aj tým, ktorí akýmkoľvek spôsobom rozhodujú o prítomnosti a o budúcnosti cestovného ruchu. Publikácia obohatí knižný trh na Slovensku a zaslúži sa o ešte lepšie a plnšie porozumenie podstaty cestovného ruchu a jeho vnímania ako fenoménu 20. a 21. storočia.
Na sklade 1Ks
18,72 € 19,70 €