Osobný odber už na 740 miestach na Slovensku

Alfonso Casas: Freddie Mercury - Ilustrovaný životopis

Autor: Tibor Porubän, 14. januára 2020

Životný príbeh Freddieho Mercuryho doplnený o jedinečné ilustrácie. Kto z nás si nikdy v živote nezaspieval We Are the Champions? Koho nevtiahli precítené tóny a prepracovaná rôznorodosť Bohemian Rhapsody? Skupina Queen zasiahla do života niekoľkých generácií a doslova premenila tvár populárnej hudby. Nápadne ilustrovaná biografia vás prevedie životom frontmana Freddieho Mercuryho od jeho narodenia na Zanzibaru, cez svetové pódia a nespútané večierky až po boj s vtedy ešte neznámou chorobou AIDS.

Ako ste už určite pochopili s vyššie uvedenej anotácie, táto recenzia sa v žiadnom prípade nebude venovať románu, novele či ortodoxnej encyklopédii. Život legendárneho frontmana ešte legendárnejšej formácie, ktorá vo svete hudby zanechala nezmazateľnú stopu, je aspoň v kľúčových bodoch dobre známy aj tým hudobným fanúšikom, ktorých štvorica Freddie Mercury - Brian May - John Deacon - Roger Taylor svojou tvorbou až tak veľmi neoslovila.

Minuloročný úspech filmu Bohemian Rhapsody jednoznačne ukazuje, že konzumenti dokážu prijať akýkoľvek druh entertainmentu v prípade, že sa týka témy, ktorej povedomie je minimálne vo všeobecnej rovine. Štatistiky v rámci box office sú v tomto smere nespochybniteľné. Či Alfonso Casas túžil využiť situáciu, a tak vydanie originálu načasoval približne 3 mesiace pred premiérou filmu, môžeme len hádať, no som presvedčený o tom, že čiastočne súbežný obeh knihy aj filmu na trhu jej len a len pomohol, a tiež zvýšil jej predaj.

Priznám sa, do knihy som sa pustil viac-menej len zo zvedavosti. Nepredpokladal som, že sa ako skalný fanúšik Queenov dozviem niečo, o čom som nevedel (čo sa skutočne nestalo), no s odstupom času môžem skonštatovať, že vyhradiť krátky čas na jej prelistovanie rozhodne nebolo chybou, hoci záver je prezradený ešte skôr než otočíte jej titulnú stranu - život, žiaľ, píše aj smutné príbehy a ten Mercuryho medzi ne, žiaľ, patrí taktiež. Ak si chcete umocniť melancholickú náladu, pustite si pri čítaní aj hudbu ako podmaz.