Alex Michaelides: Tichá pacientka

Alicia Berensonová má snáď všetko, po čom by túžil nejeden z nás – milujúceho manžela, hviezdnu kariéru, luxus. Na prvý pohľad možno idylický život však prekazí jedna noc. Noc, kedy zabila svojho manžela Gabriela. Od tejto nešťastnej udalosti neprehovorila žiadne slovo, úplne sa uzavrela do seba, jej psychické problémy sa začali ešte viac prehlbovať a čo je najhoršie, všetci sú presvedčený o jej vine.

Do zariadenia Grove však prichádza nový psychoterapeut Theo Faber, ktorý je jej príbehom nesmierne fascinovaný. Rozhodol sa preto, že sa jej pokúsi pomôcť, primä ju konečne prehovoriť a odhalí tak svetu, čo sa stalo v onen osudný večer.

Aj keď sa na začiatku môže zdať, že príbeh sa rozbieha veľmi pomaly a nepôjde o nič prevratné, autor veľmi rýchlo dokázal opak. Tichá pacientka naberá neskutočné obrátky, každou ďalšou kapitolou graduje, dostáva sa vám pod kožu a prináša naozaj obrovské odhalenie. Pretože aj keď pri čítaní tipujete, ako to v skutočnosti bolo s vraždou Aliciinho manžela, a autor vám veľmi rád prihodí pár indícií, záver dokáže úplný opak.

Naozaj zaujímavé bolo vnímať príbeh zo strany psychoterapeuta Thea, ktorý sa snažil zo všetkých síl, aby pomohol Alicii odhaliť pravdu a zastaviť jej vnútorný boj, no žiadna odozva z jej strany neprichádzala. Nedozvedáme sa tak len o jeho práci, zažívame s ním aj každodenné maličkosti a dostávame sa viac do jeho súkromia. A aj keď sa niektoré úseky môžu zdať ako zbytočné, na konci všetko vytvorí dokonalý súvis a vám nezostane nič iné ako obdivovať talent autora zmiasť čitateľov.

Ak ste fanúšikmi psychologických trilerov a naozaj kvalitného čítania, Tichú pacientku by ste nemali prehliadnuť. Nie je totiž rovnakým príbehom ako ostatné.

Za recenziu ďakujeme Caroline Turazovej.

David Herbert Lawrence: Ženy milující