Alison Belsham: Zlodej tetovaní

Triler patrí medzi obľúbený žáner všetkých vekových kategórií. No nájsť námet, ktorý bude ešte stále jedinečný a dokáže zaujať čitateľa je čoraz ťažšie.  Alison Belsham prináša knihu oslavujúcu umenie na ľudskom  tele. Dámy a páni, zoznámte sa so Zlodejom tetovaní.

„Viem, čo to je. Pozrite na ten tvar – je symetrický. Niekto mu ukradol tetovanie z tela“

Brighton je pokojné mesto, kde sa takmer nikdy nič nedeje. No jedného dňa nastane obrat. Pokojné vody rozvíri zberateľ. No nie hocijaký. Jeho netradičná záľuba má pach krvi a prináša so sebou smrť.  Marni Mullinsová, známa  miestna tetovačka, objaví v kontajneri  mŕtvolu. Na prípad je pridelený Francis Sullivan. Vo svojom prvom prípade nechce zlyhať, no vrah má stále náskok. Mŕtvych ľudí, s chýbajúcou potetovanou pokožkou, pribúda. Spolu s Marni odhaľujú dielik za dielikom, až kým skladačka nezačne ukazovať svoju pravú tvár. Krutú pravdu, že z ľudí sú zaživa odoberané ich umelecké diela, tetovania. Detektív sa cez Marni dostáva do komunity tetovaní a snaží sa odhaliť kľúč, ktorým vrah vyberá svoje obete. Dokážu odhaliť vraha skôr, ako ukradne ďalší život? Prečo sa sústreďuje na tetovania? Je ohrozená aj samotná Marni alebo niekto z jej blízkych?

„Zberateľ mi nahrádza zlyhania môjho skutočného otca. Muža, ktorý ma toľko ráz sklamal. Tam, kde otec videl iba prehry, Zberateľ vidí dobro. Dáva zmysel mojej práci. Sťahovanie pokožky. Zmäkčovanie. Uhládzanie, Premieňam ju na čosi oveľa krajšie, ako keď bola živá. Stiahnem ju zo živej bytosti a premením na umelecké dielo. Umenie je dôležitejšie ako život.“

Tetovanie je už bežnou súčasťou tela väčšiny ľudí. Svet okolo nich preto určite osloví mnohých. Príbeh  je vyskladaný skvelo. Postupne sa rozvíja a kľukatou cestičkou vás privedie až k nečakanému odhaleniu. Počas plynutia deja autorka zláka na falošné stopy a podsunie nepravé podozrenia. Presne ako sa na správny triler patrí. Kniha Zlodej tetovaní prinesie napätie, zvraty, nečakané odhalenia. Nechýba ani milostná zápletka. Postavy sa v deji postupne vyvíjajú a odhaľujú svoju minulosť. Dokonalá súhra všetkých faktorov vytvára kvalitné dielo.

„Keď mŕtvola vychladne, pokožka stuhne a mäso stvrdne. Potom je práca ťažšia a ja si nemôžem dovoliť chyby. Samozrejme, sťahovať kožu zo žijúceho tela znamená oveľa viac krvi. Mne však krv neprekáža.“

Celý dej je obohatený aj myšlienkami  samotného vraha. Detailný popis získavania pokožky, z ešte žijúceho tela, nenechá chladným nikoho. Roztrasie žalúdok a vyvolá závraty. Nevoľnosť a znechutenie sa zmiešajú s adrenalínom a to nie je rozhodne všetko. V rukáve má toho autorka ešte omnoho viac a po knihe Zlodej tetovaní sa rozhodne oplatí siahnuť.

„Ľudské telo je umelecké dielo samo osebe. No keď sa k nemu pridá tetovanie, vynesie ho to na vyššiu úroveň. Živé umelecké diela, teplé na dotyk. Nijaký iný umelecký smer nie je taký dynamický ako tetovanie.“

Michaela Zamari: Posledný džentlmen

Fredrik Backman: My verzus vy