Doručenie zadarmo na nákupy od 25€

Arnold Schwarzenegger: Total Recall

Autor: Tibor Porubän, 19. septembra 2019

Napriek tomu, že sa na pultoch našich kníhkupectiev vyhrieva už takmer tri roky, na jej aktuálnosti sa nezmenilo vôbec nič. Bývalý skvelý športovec, herec, politik aj filantrop Arnold Schwarzenegger sa za svoj život dostal niekoľkokrát na vrchol, zviditeľnil seba aj disciplíny, ktorým sa venoval a vybudoval zo svojho mena značku, za ktorou šalejú už dobrých pár dekád niekoľko generácií. Dámy a páni, Total Recall.

Pôvodne som mal v pláne napísať svoju najdlhšiu recenziu vôbec, napokon som sa rozhodol jej rozsah značne skrátiť. Prečo? Arnold Schwarzenegger je vo svete natoľko veľkým pojmom, že opakovanie notoricky známych faktov by bolo urážkou nielen jeho osobnosti, ale aj vás, našich čitateľov Knihožrúta, o ktorých prehľade a vedomostiach nemám dôvod ani trochu pochybovať. V nasledujúcich riadkoch sa preto veľmi stručne obmedzím len na to, aby som vám napísal, prečo by ste sa biografii môjho najobľúbenejšieho rodeného Rakúšana nemali ďalej vyhýbať.

Pôvodne som mal v pláne zhltnúť celú knihu “na jedno posedenie“, akýmsi bingereadingom. Fanúšikovia Netflixu vedia, čo je bingewatching a iste chápu. :) Napokon som z Total Recall urobil svoju osobnú Bibliu. Čítal som ju pomaly, po malých kúskoch a vychutnával som si každú stranu, každú fotografiu, každý riadok, každé písmeno. Ak by bola jedlom, bil by som sa do pŕs a vyhlasoval sa za toho najosvietenejšieho gurmána vôbec, proti ktorému by nemala šancu ani celá armáda michelinovských hodnotiteľov.

Ak sa vám zdá, že to so superlatívmi preháňam, úprimne mi na tom v tejto chvíli vôbec nezáleží. Nechápte ma, prosím, zle, ale čítať o tom, ako sa rodila hviezda, navyše niekoľkokrát za sebou, v rôznych etapách jej života, v časoch studenej vojny, po páde opony, v minulosti aj v súčasnosti bolo fascinujúcou jazdou, ktorú si určite ešte musím minimálne raz-dvakrát zopakovať. Ten, kto ma pozná, vie, že si nezvyknem budovať rozsiahlu knižnicu, pretože vynikajúcich kníh je veľa a miesta v byte málo, no túto z poličky rozhodne neodložím. Bude mať v nej čestné miesto, a keď budem potrebovať nakopnúť, námatkovo nalistujem niektorú z jej kapitol. Pretože stála za to.

Letné zľavy až do 80%

Vyberať knihy →

×