Baja Dolce: Placebo

Kniha Placebo je tou pravou „šálkou kávy“ najmä pre ženy. Dej knihy nám rozpráva Ema. Ema je mladá, bolesťou poznačená, uzavretá žena so skrytým talentom pre umenie a reklamu. Po ťažkom detstve sa snaží začať nový život na inom mieste, v novej práci. Keď sa jej otvoria pracovné možnosti v aukčnej firme Pierce and co., jej život sa od istého momentu zmení – nielen vďaka práci, ktorá ju napĺňa a baví, ale tiež kvôli jednému mužovi – a tým nie je nik iný ako príťažlivý majiteľov syn Chris, ktorého Ema zaujme od prvého momentu, čo do nej jedného dňa narazí na chodbách rodinnej firmy.

V prvej časti vás do knihy autorka dynamickým dejom vtiahne takmer okamžite, postupné spoznávanie hlavných postáv, ale aj ich minulosti vám ukradne zopár hodín, ak sa naplno začítate a zistíte, že ste takmer na konci knihy. Dialógy sú naozaj dobré, miestami aj vtipné a iskrivé. Láska, vášeň a tajomstvá sú silnou stránkou tejto knihy. Ale to, čo ju najviac vystihuje, je EMÓCIA. Autorka, ktorá píše pod pseudonymom Baja Dolce sa svojimi riadkami snaží sprostredkovať najmä hlbokú, citlivú a silnú emóciu – najmä čo sa hlavnej hrdinky Emy týka, a v mužskej postave zase Chrisovu minulosť zahalenú mnohými tajomstvami.

Obaja sú ako čierna a biela. Ako noc a deň. On ubližuje jej a ona zase jemu.

V knihe Placebo sú silné, často aj protichodné emócie ako láska a nenávisť, ktoré zakaždým menia sled udalostí, postavy bojujú s prekážkami, ktoré im život kladie pod nohy, a bojujú aj sami so sebou. Je to ako na hojdačke – v jednej chvíli sa nevedia od seba oddeliť a v inej už po sebe hádžu plamene – ani sám čitateľ nevie, či sa Ema a Chris milujú alebo skôr nenávidia.

Dá sa milovať aj nenávidieť?

V knihe je tiež veľa vedľajších postáv, ktoré celkovo oživujú dynamický dej, ktorý sa najviac vystupňuje v druhej časti  - Placebo JA. Sú tam zdôraznené najmä priateľské, aj pracovné vzťahy, občas vás bude rozčuľovať konanie jednotlivých postáv, a inokedy sa nad nimi len pousmejete. Mňa najviac v knihe hnevala samotná Ema, ktorá často podliehala slzám a trápila sa kvôli všetkému. Táto kniha má veľa silných stránok, ale aj nejaké tie chybičky krásy. Z obsahu knihy by som vynechala najviac často opakujúce sa opilecké scény, ktoré sa mi k Eme ako hlavnej hrdinke nehodili a tiež niektoré vulgarizmy.

Druhá časť ma zaujala aj výletom do Milána, ktoré autorka dôverne poznala, celé sa to odohráva vo svete pospletaných sietí biznisu, intríg, veľkých zákaziek a umelcov. Niekoľkokrát sa počas čítania ocitnete na večierkoch, aukciách a v nočných kluboch. Tu sa autorka viac venuje aj opisom, ale nezaostáva ani s dialógmi.

Zatiaľ čo prvá časť Placebo ON je viac iskrivá a nabitá erotickými pasážami, jej druhá časť je viac emotívna a dejovo zaujímavejšia, a jej záver čitateľky určite poteší. A to ešte nevieme, čo si pre nás autorka Baja Dolce pripravila v tretej, záverečnej časti Placeba.

Ak túžite po silnej, emóciami a zvratmi nabitej romantike, tak si trilógiu Placebo odporúčam prečítať.

„Svojím spôsobom sne neboli spolu, nespájali nás žiadne sľuby a ani záväzky, no ťahalo nás  k sebe niečo silnejšie, ako boli všetky nezhody a trápenia, ktorými sme si prešli.“

Za recenziu ďakujeme Terezke Zoľákovej. :)