Colleen Hooverová: Verity

Verity je kvalitný psychotriller, ktorý vás svojím dejom znepokojí, ale i vzruší. Znepokojenie prichádza v originálnej zápletke a vzrušenie v konaní hlavných postáv. Kto je vlastne v celom príbehu Verity?

Verity Crawfordová je slávna spisovateľka, ktorá po ťažkej autonehode nedokáže dopísať svoju úspešnú knižnú sériu a tak vydavateľstvo musí nájsť spoluautorku, ktorá zvyšné knihy zo série dopíše za Verity. Je ňou málo známa spisovateľka Lowen Ashleighová, ktorá príjme túto ponuku aj z dosť zlej finančnej situácie. Na to, aby sa vžila do písania Veritiných kníh, si musí preštudovať množstvo jej poznámok a materiálov v jej rodinnom prostredí. Nápomocný je jej Veritin atraktívny manžel Jeremy. Pre Lowen je to aj výzva, aj obrovské pokušenie. Po príchode do domu Crawfordovcov nečakane objaví v spisovateľkinej pracovni jej autobiografiu, ktorú nemal nikdy nikto čítať. Aké desivé tajomstvá a spomienky postupne Lowen odhalí? Kto v skutočnosti je Verity Crawfordová?

Na obálke knihy Verity je uvedené, že ide o psychotriller a práve v momente, keď Lowen objaví Veritinu autobiografiu, naberá dej na obrátkach, tajomstvá vychádzajú na povrch. Spomienky a všetky vnútorné pochody Verity sú nielen v jej vnútri, aj na papieri. A Lowen namiesto toho, aby písala ďalšiu knihu zo série, láka noc čo noc čítať práve tie zakázané riadky. Čo všetko dokáže žena urobiť z posadnutosti? Manipulácia je silnou hnacou silou.

Každá kapitola v knihe končí tak, že čitateľa nabudzuje k tomu, aby čítal ďalej. Lebo to, čo na konci odhalí, nebude ľahká hádanka. Chvíľu som pri čítaní Verity mala aj inú teóriu, ale nakoniec to bolo tak, ako nám to po celý čas autorka naznačovala.

Verity je jednoznačne jedna z najlepších autorkiných kníh, ktoré doteraz napísala. Drží nás v napätí po celý čas. Čitateľ od knihy môže očakávať strach, znepokojenie a šokujúce strany, ale i romantiku a posteľové scény. Prečo autorka do trileru zapojila práve tú erotiku, ktorú mnohí, ktorí knihu už čítali, odsudzujú? Posadnutosť a neustála túžba po sexe je jednou z vlastností hlavnej postavy, tá jej posadnutosť dominuje celému príbehu. Napriek tomu hodnotím Verity ako veľmi dobrý triler, ktorý nie je ľahké len tak pustiť z ruky. Možno vás okradne aj o spánok, ak si poviete, že tú knihu musíte dočítať, aby ste sa dozvedeli, ako to naozaj bolo. Mne stačili dva večery a bolo to! Dobré, priam zimomriavkové čítanie!

„Medzi kreativitou a šialenstvom je len tenká hranica.“

Paola Perettiová: Vzdialenosť medzi mnou a čerešňou

Tamera Alexanderová: Prísaha