Danica Hričová: Všetko, čo sa nestalo

„Už by ti mal niekto povedať, že žiješ s idiotom.“ Mne to nikto nemusí hovoriť, lebo ja to dobre viem“ „A prečo si s ním?“ „ Lebo.“

Autorkou románu a ďalšou knihou z dielne Evitoviek je Danica Hričová. V románe Všetko, čo sa nestalo opisuje život slobodnej mamičky, ktorá to v živote nemá ľahké a osud má veľmi divný zmysel pre humor, ktorý prináša do jej života. Agáta otehotnie na dovolenke, muža svojho dieťaťa nepozná a tak to vychováva sama. Nikdy ho nekontaktovala, lebo v podstate ani nevedela, ako sa volá. Do života jej príde Ivor, ktorý je vysokopostavený politik. Tým, že Agáta žije sama so svojím synom a niekedy nemajú čo jesť, je Ivor pre ňu vykúpením. Dokonca zo začiatku sa zdá, že je to jej pravou láskou, až kým sa neukáže jeho pravá tvár. Ivor je do Agáty zamilovaný až po uši, niekedy to až preháňa a keď tvrdí, že si ju nikdy v živote nenechá vziať, myslí to vážne a je to až desivé. Ivor je narcistický hajzel, čo zo začiatku jediná Agáta nevidí, no časom na všetko príde. Agáte z toho začne švihať a začne holdovať alkoholu. Časom sa objaví skutočný otec jej syna. Agáta zistí informácie o Ivorovi, ktoré jej konečne dovolia od neho utiecť, tak, aby ju nezabil a nezničil. Takže všetko nakoniec dopadne tak ako má, hoci k tomu, aby to takto bolo, bude musieť prekonať veľké prekážky.

Ako ďalší príbeh zo série Evitoviek, čiže zo života ženy, ktorý konči ako inak šťastne. Avšak tento román je plný emócií, plný zápletiek a nečakaných situácií. Je tak trochu psycho, šialený a život Agáty funguje len na vlásku. Celý život jej riadi Ivor, veľmi dôležitá narcistická osobnosť. Ako sa Agáta vysporiada so všetkým zlým, čo ju vďaka Ivorovi stretne, je až desivé. Ako sa do jej života po toľkých rokoch dostane otec jej syna, ako sa zamiluje do nesprávneho človeka, ako v tom všetkom zohráva úlohu jej najlepšia kamarátka, chyžná, a najlepší Ivorovi kamaráti. Kto je tá neznáma žena? To všetko stretne Agátu v jej komplikovanom živote a odpoveď nájdete v tomto románe – Všetko, čo sa nestalo. Ako všetky Evitovky aj táto je určená pre ženy, ktoré rady pri knihách relaxujú a trávia pokojné chvíle. A v tomto slnečnom počasí vhodná na dovolenky.

Za recenziu ďakujeme Mimke Fornadeľovej.

Martin Greenfield a Wynton Hall: Šaty robia človeka

Lisa Jewellová: Jednoducho zmizla