Daniel Cole: Obesenec

Inšpektorka Emily Baxterová ešte úplne nespamätala z prípadu Handrovej bábiky, ktorý pobúril celý svet a zo zmiznutia jej dobrého priateľa Wolfa a odmieta sa pustiť do vyšetrovania ďalšieho prípadu, kvôli ktorému ju pozvú na poradu nového americko-britského vyšetrovacieho tímu do New Yorku.Nový páchateľ sa zjavne inšpiroval prípadom Handrovej bábiky, pretože telo obete našli zavesené nad Brooklynským mostom, so slovom NÁVNADA vyrezaným do hrude. Baxterovej prikážu aby sa zúčastnila na obhliadke miesta činu ďalšej vraždy, kde mala obeť na hrudi nápis BÁBKA. V Londýne aj v New Yorku sa stavaju čoraz častejšie s zvrátenejšie vraždy a inšpektorka s jej tímom vyšetrovateľov sa nezastavia, kým brutálneho vraha nechytia.

Môj názor:

Pribeh je napínavý od prvej strany po poslednú. Prípadom poverená Emily Baxterová, mi prišla zaujímavejšia než Detektív Wolf. V knihe sú opísané jej pocity z prípadu bábiky a tak isto aj nový prípad ktorý je nechutný, zarážajúci no predovšetkým úplne zvrátený. S podobnou vraždou som sa este v žiadnej knihe nestretla, čo je práve dôvod, prečo autorove knihy patria k mojim najobľúbenejším. Takmer na každej strane som podozrievala iného človeka, no na konci som bola veľmi prekvapená kto za všetkým skutočne bol. Knihu som čítala veľmi pomaly, venovala som jej viac než mesiac, čo sa mi nikdy doteraz nestalo, no veľmi som si ju užila. Jediná vec ktorá sa mi trochu nepáčila bol veľmi rýchly koniec - zrazu prišiel sek a vedeli sme kto je vrahom. Pri tomto žánri sa s tým ale stretávam stále, čiže to nie je nič čo by ma prekvapilo alebo sklamalo.

Ako som už písala, cely príbeh je skvele prepracovaný až do poslednej strany. Napínavý dej, ktorý nebudete chcieť prestať čítať a epilóg, ktorý vás úplne zmätie a budete nutne potrebovať pokračovanie. Teda, ja som sa cítila presne takto. Pokračovanie tejto série má vyjsť v máji, tak snáď sa prekladu dočkáme čoskoro, aj keď ja by som ďalšiu knihu potrebovala okamžite. :)

Za recenziu ďakujeme Tinne Bartovej. :)

Patrick Ness: Počúvaj nôž

Gaia De Beaumont: Dobrá výchova