Osobný odber už na 560 miestach na Slovensku

Dominik Dán: Pochovaní zaživa

Autor: Simona Jasová Trnková, 15. augusta 2019

Najnovšia kniha Dominika Dána s názvom Pochovaní zaživa je už v poradí dvadsiatou ôsmou knihou úspešného slovenského autora. Milovníci „dánoviek“ si opäť prídu na svoje, pretože pútavý dej vtiahne čitateľa už od prvej strany a kniha sa doslova číta sama. Aj keď v tomto prípade nejde o žiadny drastický krvák, skôr o pohodlné tiché odstraňovanie nežiaducich osôb, o to je tento prípad desivejší.

Tentokrát sa partia detektívov ocitne v slepej uličke, v ktorej nepriamo narazia na podozrenie nekalých praktík v domove pre seniorov, avšak svedka, ktorý by bol ochotný oficiálne svedčiť do zápisnice, nemajú. Čaká ich preto dlhá cesta získavania dôkazov a dôveryhodných výpovedí, ktoré by počiatočné podozrenia potvrdili. Náhlou smrťou čulého a zdravého deda Vaculíka sa spustí kolotoč udalostí, ktoré nakoniec navedú detektívov na správnu stopu.

V knihe Pochovaní zaživa sa okrem hlavnej dejovej línie z prostredia starobinca IRBIS odohráva aj druhá, ktorá nadväzuje na predchádzajúcu knihu s názvom Venuša zo zátoky.  Detektív Chosé sa rozhodne na vlastnú päsť pátrať po strelcovi Gabovi, ktorý v predošlej knihe vážne postrelil jeho kolegyňu a zároveň priateľku Petru.

Skúsený čitateľ „dánoviek“ už pozná autorov tradičný koncept a štýl písania, avšak napriek tomu vie vždy prekvapiť. Počas čítania sa vám vynárajú všetky možné scenáre, ako by mohol prípad skončiť, avšak predsa nakoniec vyrazí dych. Mňa zatiaľ ani jedna jeho kniha nesklamala, aj keď musím priznať, že ich nemám prečítané úplne všetky. Detektívky čítam len zriedka, občas siahnem aj po severskej krimi, na Dominika Dána však nedám dopustiť. V mojom ponímaní ide totiž o niečo „naše slovenské“. Preto som nesmierne vďačná, že u nás máme tak výnimočného autora, ktorý svojich oddaných čitateľov nikdy nesklame.

Za recenziu ďakujeme Simone Trnkovej. :)

Viac o knihách, sa dozviete na knižnom instagrame: @kniholoverka