Osobný odber už na 524 miestach na Slovensku

Eric Fan, Terry Fan: Medzi nebom a morom

Autor: Simona Jasová Trnková, 28. júla 2019

Talentovaní súrodenci Eric a Terry Fanovci vytvorili podmanivú, snovú a mimoriadne inšpiratívnu obrázkovú knihu nielen pre najmenších. Je to presne ten typ detskej knihy, ktorá si získa čitateľa každého veku a každý si z nej odnesie to svoje. Okrem toho, že svojimi ilustráciami je pastvou pre oči, rozširuje obzory a zavedie vás do nekonečného sveta fantázie.

Hlavným hrdinom útlej knihy je chlapec menom Finn. Žije pri mori a spomína si na svojho zosnulého starého otca, ktorého mal Finn veľmi rád a veľa sa od neho naučil. Tak sa Finn rozhodne na jeho počesť postaviť loďku a vybrať sa na cestu, ktorú kedysi spolu plánovali. Stavba loďky ho však natoľko unavila, že sa rozhodol na chvíľku si zdriemnuť v podpalubí. Keď sa prebral, zistil, že loďka pláva na mori a jeho putovanie sa začalo. Na ceste ho sprevádza veľká zlatá ryba, ktorá mu pomôže nájsť cieľ jeho putovania – miesto, kde sa more vlieva do neba.  Počas cesty zažíva mnohé dobrodružstvá, dostáva sa na Ostrov kníh, na ostrov s obrovskými mušľami či do vôd s tancujúcimi medúzami. Nakoniec sa jeho cesta dostáva do vytúženého cieľa a stránky zobrazujúce spomínané miesto, nepotrebujú text, pretože sú dostatočne výstižné len vďaka čarokrásnym ilustráciám.

Kniha Medzi nebom a morom osloví všetky deti, tie menšie vďaka pestrým obrázkom, v ktorých nájdu zvieratká, loďky či vzducholode. Staršie deti si obľúbia hlavného hrdinu Finna vďaka jeho odvahe a dobrodružstvu, ktoré deti počas čítania zažijú spolu s ním. A násťroční či dospelí? Tí sa vrátia do detstva, do sveta snov a fantázie a dostanú nielen pohladenie pre oko krásnymi ilustráciami, ale aj pre dušu, pretože kniha dozaista každému zlepší náladu a vyčarí úsmev na tvári. Myslím, že takýto knižný skvost by nemal chýbať v žiadnej detskej knižnici.

Za recenziu ďakujeme Simone Jasovej Trnkovej. :)

instagram: @kniholoverka