Francesca Cavallo, Elena Favilli: Príbehy na dobrú noc pre rebelky 2

Rovnako ako prvý diel, aj tento druhý poukazuje na presne sto mimoriadnych žien z celého sveta, ktoré kedysi žili, alebo ešte žijú. Na ľavej strane nájdete krátky príbeh o dievčati alebo žene (keďže kniha je primárne určená deťom) a na strane pravej jej ilustráciu. Na ilustráciách sa opäť podieľali výtvarníčky z celého sveta, aj naša Slovenka Martina Pauková. Jej ilustrácie nesú v sebe veľmi špecifickú črtu, preto sa dajú veľmi rýchlo rozpoznať. Musím však napísať, že všetky ilustrácie sú priam nádherné, hneď zapôsobia na čitateľa, ktorý si vďaka nim rýchlo predstaví charakter danej osoby o ktorej sa píše.

V čom je táto kniha iná, ako predošlá? Aj v tom, že v závere nájdete krátky slovníček výrazov a pojmov, ktoré nemusia byť malým rebelkám známe. Pojmy, ktoré sú v slovníku vysvetlené, sú v konkrétnom texte zvýraznené červenou farbou. V závere sa tiež nachádza miesto na napísanie vlastného príbehu dievčaťa, ktorej patrí knižka. Môže sa tak zaradiť medzi mimoriadne ženy z celého sveta, ktoré niečím prispeli k zmene vo fungovaní nášho spoločného sveta. Posolstvo tejto detskej knihy sa ani pri druhom diely nezmenilo. Rebelky by mali aj vďaka tejto knihe nabrať silu niečo vo svojom živote zmeniť, splniť si sny, o ktorých zatiaľ len snívajú, ale hlavne nevzdať sa na svojej ceste, ktorá môže byť zo začiatku veľmi ťažká.

V prvej časti sme sa stretli s menami neznámymi aj svetovo známymi, a rovnako je to aj v tejto. K tým známym patria napríklad Agatha Christie, J. K. Rowlingová, Madonna, Oprah Winfreyová, Audrey Hepburnová, Beyoncé či Ellen DeGeneresová. Z tých menej známych, pre niektorých možno aj úplne neznámych, ma zaujal príbeh Black Mambas (Čierne Mamby), ale aj iných – potápačky v ľadovej vode Johanny Nordbladovej, zoologičky Joan Beauchampovej Procterovej, vulkanologičky Katii Krafftovej či enviromentalistky Rachel Carsonovej. To je len zlomok tých, ktoré mi utkveli v pamäti. Bola som tiež potešená tým, že oproti prvej časti sa v tejto nachádza viacero spisovateliek, špeciálne ma potešilo zaradenie Chimamandy Ngozi Adichieovej či poetky Sapfo.

Pri tvorení tejto knihy Príbehy na dobrú noc pre rebelky 2 sa utorky inšpirovali tiež tipmi, ktoré dostali od čitateliek ich prvej knižky. Do druhej tak zaradili niekoľko žien, ktoré im navrhli samotné čitateľky. V závere už len napíšem, že pokiaľ ste aj vy boli očarení z prvého dielu, ani druhý by ste si nemali nechať ujsť. Knižka môže byť skvelým darčekom, z ktorého budú mať nielen deti (špeciálne dievčatá) radosť.

Za recenziu ďakujeme Martine Pinkovej. :)

Jej fotky a časť recenzii nájdete aj tu: @matine.knihy

Asne Seierstad: Dve sestry