Gary Goldschneider: Astrológia pre teba a pre mňa

Kniha je akousi príručkou, ako správne pristupovať k inými ľuďom podľa ich znamenia zverokruhu, v rôznych oblastiach života. Každé znamenie počnúc Baranom, cez Leva a Pannu, končiac Rybami, je rozdelené do hlavných kategórií: práca, láska, priatelia a rodina. Kategoricky rozpracované znamenia ponúkajú návody, ako v práci pristupovať ku klientovi či šéfovi, ako nestratiť lásku svojho života, ktorá je narodená napríklad v znamení Býka, či ako komunikovať so Strelcom a požiadať o radu Blíženca.

Každá hlavná kategória má niekoľko ďalších podkategórií, ktoré tie hlavné dopĺňajú ďalšími informáciami. Každé znamenie zverokruhu je spracované dosť podrobne. Je pri ňom opísaná (takmer) každá životná situácia, ktorá každého z nás čas od času trápi, či zaujíma.

V neposlednom rade je  pri každom znamení stručný, heslovitý opis daného typu človeka. Rak je napríklad v práci zdržanlivý, pohodový a priateľský, tiež je však netrpezlivý a priveľmi náročný. Škorpión je v láske vášnivý, ale aj opatrný a citlivý. Chcete vedieť aký človek je Kozorožec ako kolega? Alebo aký typ šéfa je Vodnár? V knihe odpovede na tieto otázky nájdete.

Vlastnosti, ktorými všetci disponujeme, na jedného sedia viac, na iného menej, no každý sa v tej či onej charakteristike môže nájsť. Je to len o vnímaní vlastnej osoby. Rozhodne napísané netreba brať ako návod, i keď sa to tak môže javiť. Jedná sa len o hrubý náčrt typu človeka, zhrnutý do krátkej charakteristiky. Každý sme jedinečný, na to netreba zabúdať.

Kniha postráda akýsi úvod do problematiky, uvedenie čitateľa do tajov astrológie chýba. Autor je astrológom, preto mohol aspoň v krátkosti zhrnúť, ako postavenie hviezd a nebeských telies pôsobí na osobnosť človeka, do akej miery sme ovplyvnení dňom nášho narodenia, či ako na nás vplýva postavenie hviezd v konkrétnom roku, mesiaci, dni. Je to nádherná veda, ktorú keby autor opomenul aspoň pár stránkami, pritiahol by aj neznalcov či pochybovačov.

Odporúčam knihu do rúk ľuďom, ktorým kniha môže pomôcť k odpovediam na životné situácie. Príručka na každý deň, na každodenné otázky, na celoživotné odpovede. Spracované je každé znamenie zverokruhu, a ich kombináciou je možné odhaľovať nové a nové väzby. Veľmi zaujímavé.

Za recenziu ďakujeme Martine Kušnierikovej.

Viac info o knihách nájdete aj na jej instagrame: @matineknihy

Gwendolyn Clare: Inkoust Kov a Sklo