Helen Hoang: Rovnica lásky

Stella Lanová má tridsať rokov, vysoko funkčný autizmus, skvelú prácu, zaľúbenie do matematiky, všetko by najradšej riešila cez rovnice, pretože matematika je podľa nej základom vesmíru, no jediné, v čom sa úplne stráca, sú vzťahy. Jej to ani tak nevadí, keďže práca jej zapĺňa takmer všetok voľný čas, no mama jej to vždy veľmi rada pripomína. A aby nemusela zažiť podobné scenáre ako doteraz, keď jej mama dohodila rande naslepo, rozhodne sa najať si spoločníka, ktorý ju na všetko pripraví. Na scénu tak prichádza Michael – vietnamsko-švédsky mladý muž pripomínajúci herca z vietnamských bojových filmov, ktorý do jej života prináša nový a veľmi pozitívny vietor.

Rovnica lásky je nesmierne milý príbeh. Rozhodne skvelá oddychovka na dlhé letné dni. Helen Hoang sa podarilo vytvoriť vcelku pútavý svet dvoch zaľúbencov, ktorých láska aj napriek všetkým rozdielom, ktoré medzi nimi sú, prekoná všetky prekážky. Aj keď niektoré pasáže boli pre mňa až príliš nerealistické a pritiahnuté za vlasy, ani toto ma nedokázalo odtrhnúť od čítania.

Stella bola nesmierne sympatickou postavou. Aj keď v spoločnosti jej niektoré nemiestne poznámky nenašli pochopenia, o to vtipnejšie nakoniec boli niektoré situácie. Myslím, že je nesmierne skvelé, že sa aj vďaka tejto knižke dozvedáme niečo viac o vysoko funkčnom autizme. O to viac ma zaujalo, že Helen Hoang sama trpí rovnakým syndrómom, a tak sa Stella stáva čiastočne autobiografickou postavou, s ktorou sa autorka v mnohom tak stotožňuje. Prostredníctvom hlavnej hrdinky nám tak poukazuje na odlišnosť ľudí s autizmom, no zároveň poukazuje aj na to, že každý z nás je výnimočný a v niečom iný.

Na druhej strane tu bol Michael, ktorý bol skutočným stelesnením dokonalosti. Okrem toho, že dobre vyzeral, vedel úžasne variť, rozumel sa do módy, šil, navrhoval odevy, ovládal snáď každý jeden z východných bojových umení, bol inteligentný, skromný, milujúci syn, brat… Na mňa možno až príliš superlatívov, no aj tak si jeho postavu musíte zamilovať.

Vzťah medzi Stellou a Michaelom bol síce od začiatku predurčený na zánik, no aj tu je ukázané, že sila lásky dokáže prekonať všetky rozdiely. Aj napriek tomu, že sa od začiatku obaja snažil držať od seba odstup, v tomto prípade to jednoducho nešlo.

Rovnica lásky je skvelým letným čítaním, pri ktorom dokážete úplne vypnúť a nechať sa unášať príbehom plným lásky a vášne. Už teraz sa teším aj na zvyšné dve časti tejto série.

Za recenziu ďakujeme Knihomoľke Caroline Turazovej. :)

Instagram: @knihomolky