DOPRAVA ZADARMO PRI NÁKUPE OD 15 EUR

Ivana Ondriová: Vlčia hora

Autor: Elisabeth Jensdótirr, 5. februára 2019

Les. Rašeliniská. Samota. Sloboda. Ticho. Pokoj. To všetko si človek predstaví, keď sa povie oddych na chalupe v lese, ale hlavná hrdinka po tomto všetkom môže len túžiť.

Gregor a Miša sú šťastní mladomanželia, ktorí sa vyberú na samotu do lesa, kde si chcú spolu oddýchnuť od starostí a večného boja s rodinou. Miša pochádza totiž z dobre situovanej rodiny a Igor je pre nich len obyčajný niktoš, ktorý si uchmatol Mišu a opantal ju svojím drsným šarmom. Všetko sa zdá medzi nimi v poriadku, až na to, že to tak vôbec nie je. To však Miša zistí až neskôr, keď sa rozpúta boj o život. Ale o koho život? Jej alebo Gregorov?

Keď sa Miša jedného rána prebudí v prázdnej posteli plnej krvi, nie je jej všetko jedno a po prekonaní prvotného šoku sa vyberie polonahá hľadať Gregora, keď si ale konečne uvedomí čo sa udialo, vráti sa do chatky. Pri balení len tých najnutnejších vecí však zistí, že veľa toho chýba a nerozumie, kto mohol veci zobrať... Ale to najhoršie prekvapenie ju ešte len čakalo.

Tvrdá realita si ju pekne počkala, keď sa po niekoľko hodinovom hľadaní Gregora, niekoľkých zranení a neuveriteľnému sledu udalostí znovu stretne s Gregorom. Vtedy sa ukáže jeho pravá tvár, pretože zistí, že jeho zmiznutie bolo len hnusné nafingovanie, aby sa psychicky zrútila a mohol po nej lepšie zahladiť stopy. Celý čas išlo totiž o jej život a ona to konečne pochopila.

Dej príbehu Vlčia hora sa plynulo rozvíja a človek má pocit, akoby sledoval nejaký film plný napätia. Autorka sa zaujímavo pohrala s osudmi hlavných postáv, do ktorých priplietla celkom nevinných poľovníkov, pri ktorých sa nedalo zistiť, či sú kladné alebo záporné postavy. Všetko sa človek dozvedel postupne.

Koniec sa pekne zvrtol a z obete sa stala silná bojovníčka, ktorá prežila všetky nástrahy. Dokonca aj tú najväčšiu, keď sa po záchrane v nemocnici dozvedela, že prišla o nohu. Gregor už viac nebol ten milovaný manžel, ktorého si pred rodinou bránila. Jeho smrť bola vykúpením nie len pre ňu. Vlčia hora si jeho telo nechala v rašeliniskách, kde sa Miša po roku a pol vrátila, aby tam navždy pochovala myšlienky a dokázala si, že aj keď prišla o nohu, stále je silná a môže žiť naplno.

Za recenziu ďakujeme Elis Jendóttir. :)

Instagram: @elis_knihozrut

Ivana Ondriová (1981) študovala masmediálnu komunikáciu v Prešove. Pracovala ako redaktorka, reklamná a obchodná manažérka a asistentka. Písať začala počas materskej dovolenky.

Je úspešnou autorkou románov, ktoré prevažne vydáva vo Vydavateľstve Motýľ: Mladý, sexi a iba môj, Milovanie po mexicky, Chlapi na zbláznenie, Nezvestný, Značka: Neľúbená, Cudzinca nemiluj, Nebezpečne očarená, Vôňa neba, Radio loveKto skrotí Kláru (2017). V roku 2012 vydala Detský plač v podkroví v Evitapress.