J.K.Rowlingová: Fantastické zvery- Grindelwaldove zločiny – Pôvodný scenár

J. K. Rowlingová je PANI spisovateľka. To čo sa deje v jej predstavách, v jej hlave, a to, ako to dokáže dať na papier, je neuveriteľné. Samozrejme, všetci poznáme ten pocit, keď pri sfilmovanej knihe si človek buď nechce prečítať knihu alebo pozrieť film, pretože vie, že to nebude to isté. Ale prečítal si si niekedy scenár k filmu?

Je úžasné, že scenár k sfilmovanej knihe píše autor knihy, tak ako je to v prípade aj Fantastických zverov. Fantastické zvery - Grindelwaldove zločiny je pokračovanie knihy a filmu Fantastické zvera ich výskyt. A Rowlingová je skvelá, pretože aj pri písaní scenára vie ten dej prepojiť, vie rozdeliť kto čo povie, čo sa v danom okamihu stane a ako to celé dopadne. Samozrejme pri čítaní scenára človek musí zapojiť svoju veľkú fantáziu, pretože to, kde sa dej odohráva, ako sa človek v tej chvíli zachoval, si musí prečítať v zátvorke. Takže, ak si film vopred nevidel, bude to trochu ťažké. Ale tento scenár je spracovaný veľmi dobre a knihomoľ má pri ňom ten kúzelný pocit, aký by pri čítaní o čarodejníckom svete a Fantastických zverov mal mať, pretože celá kniha, teda pôvodný scenár je dotvorený veľmi peknými kresbami. Ak sa teda rozhodneš prečítať si túto knihu, musím ťa sklamať, ale nezaberie ti to veľa času. Je to veľmi rýchle čítanie, nakoľko toho textu tam veľa nie je. No ak si videl film a prečítaš si tento scenár, bude to pre teba napriek tomu veľmi fascinujúce.

Tak ak si fanúšik Harryho Pottera, prečítal si všetky knihy o ňom, si fanúšik Rowlingovej a Fantastické zvery ti dávajú zmysel, tak ja ti už len prajem príjemné čítanie tohto scenára. Určite ti bude dávať zmysel.
PS: Obálka knihy je nádherná.

Za recenziu ďakujeme Miriame Fornandelovej.

Etela Farkašová: Scenár a Uvidieť hudbu a iné eseje