Jaime Jo Wrightová: Kliatba Misty Wayfairovej

Čitateľ má k dispozícií dve dejové línie, ktoré sa odohrávajú v dvoch rôznych časoch. Návzájom tieto časové línie však spája nielen duch Misty Wayfairovej ale aj istá prepojenosť medzi postavami. Thea nikdy nepoznala svoju mamu, pretože bola adoptovaná. Heidi síce rodinu mala, no nikdy do nej nezapadla. Obe spája ich túžba nájsť samú seba a zistiť viac o legende Misty.

Tieto dva pohľady sa striedajú a vytvárajú celkový pohľad na dejovú líniu. Vďaka tomu môžete sledovať ako jednotlivé kúsky do seba zapadajú a vytvoriť si nezávislý pohľad.

Autorka si pre svoj príbeh zvolila štýl rozprávania, ktorý je idealnou voľbou. Priamu reč obohacuje o primerané množstvo opisov. Nie sú to nezmyselné opisy na predĺženie knihy, ale majú svoje miesto, správne prifarbujú dej a atmosféru. Pri čítaní máte pocit akoby ste veci vnímali spolu s hlavnými postavami. Niekedy sú to situácie príjemné, inokedy pomerne strašidelné.

Kniha je presiaknutá tajomnom, ktoré vás bude sprevádzať na každom kroku. Môžem priznať, že aj napriek tomu, že tých opisov je o niečo viac než mám rada, tak v tomto prípade mi to vôbec neprekážalo.
Menšou chybičkou je rozbeh príbehu. Samotný príbeh sa rozbieha pomaly. V úvode je to trošku nudné, pretože nič také sa vlastne nedeje, sú to také oboznamovačky. Časom sa však začnú v deji objavovať zaujímavé situácie, takže to upúta vašu pozornosť.
Odporúčam pri čítaní dávať veľký pozor, pretože niektoré veci potrebujú plnú pozornosť. Mne samej niekoľko vecí ušlo, takže som sa miestami strácala. Rodinné väzby sú v podstate najdôležitejšie, takže tie keď pochopíte, tak je to v poriadku. Ja som s nimi mala menší problém, takže potom som zapájala všetky mozgové bunky, aby som to poskladala, ale nakoniec úspešne.

Kliatba Misty Wayfairovej je skvelá voľba, ak hľadáte niečo netradičné s kúskom napätia a záhadnosti. Výnimočná je predovšetkým dejovým prepojením medzi dvomi časovými líniami, ktoré je precízne a detailné. Postavy majú vybudované zvláštne životy, nie ako z rozprávky. Príbeh v sebe ukrýva aj niekoľko životných myšlienok, ktoré síce sú ukryté medzi riadkami, no pre čitateľa určite citeľné. Ako ľudské bytosti sme si tvorcami vlastného života, budúcnosti ale i možnej budúcnosti ďalších generácií. A každé rozhodnutie môže mať veľkú ba až rozhodujúcu váhu. No a netreba zabúdať ani na kostlivcov v skrini, pretože tí neraz zohrávajú kľúčovú úlohu.

Môžem povedať, že sa mi Misty páčila, no niečo mi tam miestami chýbalo. Nejde vysvetliť čo, no niečo tam absentovalo.

Za recenziu ďakujeme Knižným maniačkám. :)

Instagram: @kniznemaniacky