Jennifer L. Armentrout: Obsidián

Príbeh je o 17 ročnom dievčati menom Katy, ktorá sa s matkou po smrti jej otca, presťahuje do Západnej Virgínie. Katy, ktorá celý svoj život prežila na slnečnej Floride, sa zo začiatku nevie zmieriť s tým, že bude musieť bývať v malom mestečku uprostred ničoho. Nič sa jej nepáči a najradšej by sa vrátila späť. Teda až do momentu, kým neuvidí jej nového suseda. Deamon je chlapec, po ktorom túžia všetky dievčatá z mesta. Vyšportovaný sexy chalan s tmavými vlasmi a tajomnými zelenými očami vyčnieva spomedzi všetkých ľudí všade kam sa vyberie. No nie je to len kvôli jeho kráse. Deamon aj jeho sestra Dee sú v skutočnosti mimozemšťania. Nie je to však všetko. Za sebou majú celú galaxiu nepriateľov, ktorí sú schopní urobiť čokoľvek aby z nich vysali ich schopnosti. Vďaka Deamonovmu dotyku má Katy na sebe jeho stopu a svieti ako vianočný stromček. Kým jej stopa nevybledne, nemôže sa od neho pohnúť. Vydrží to Katy po boku chalana ktorého na jednej strane nemôže vystáť, no zároveň je vďačná za jeho prítomnosť?

Popravde, sklamanie z knihy prišlo už po prvých stranách, aj keď zo začiatku všetko vyzeralo veľmi sľubne. Hlavná postava Katy sa mi zapáčila hlavne kvôli jej láske ku knihám. Po pár stranách mi však prišla príliš otravná a naivná. Nieže by som nebola na takéto postavy v Young Adult knihách zvyknutá, no Katy mi ku koncu knihy prišla priam nesympatická. čo sa týka Deamona, na obálke knihy sa síce píše, že si ho čitatelia zamilujú, no u mňa to bolo úplne naopak. Na jednej strane som rozumela prečo bol neustále nepríjemný a odmeraný, nona druhej strane mi to prišlo až príliš pritiahnuté za vlasy. Stále som čakala na ten moment, kedy sa z neho vykľuje skvelý chalan, no nič také sa nestalo. Mojou najobľúbenejšou postavou z knihy je jednoznačne Dee, teda Deamonova sestra. Počas celého príbehu bola stále veselá, usmiata, veľmi priateľská a v podstate priam dokonalá. Každá postava mi však v určitom bode príbehu prišla príliš nereálna, ba priam umelá.

Napriek tomu, že sa mi knižka nepáčila, rozumiem prečo bol okolo nej taký rozruch. Knižka bola prvýkrát vydaná v roku 2011 a som si istá, že u nás by v tej dobe mala veľmi veľký úspech. Momentálne máme však na výber obrovské množstvo Young Adult kníh tohto typu, ktoré sú omnoho lepšie. Je to však len kvôli tomu, že tento príbeh už má svoj vek, čo by mali brať do úvahy ľudia, ktorí rozmýšľajú nad jeho prečítaním. Neviem či som jediná, no mne od prvej strany Obsidián pripomínal knihu Anjeli noci od Miroslavy Varáčkovej. Knihy mi prišli takmer identické, čo bolo u mňa veľmi veľké mínus. Keď však zoberiem do úvahy to, že knižka je už staršia, mohla by som o nej povedať že je to fajn príbeh a stojí za prečítanie.

Určite ale nečakajte nejaký napínavý trhák. Je to skôr oddychové čítanie :).

Za recenziu ďakujeme Tinne Bartovej.
Viac informácii o knihách nájdete aj na jej instagrame: @depesacka