Jessica Townsend: Čarotepka

Čarotepka je druhá kniha v sérii Ničnever, ktorá plynule nadväzuje na udalosti predošlej časti. Niekedy zvykne byť ťažšie sa po dlhšej dobe znovu začítať do série, no návrat do Ničneveru bol ako návrat domov. Okrem rozvíjania príbehu hlbšie spoznávame magický svet a jeho neuveriteľné súčasti. Z autorkinho písania je poznať, že ho ma naozaj premyslený aj do tých najmenších detailov a dokáže tak čitateľa prekvapiť niečím novým bez toho, aby narušila to, čo už vybudovala. Spoznávame tak nové slávností, zablúdime do zakázaných uličiek a taktiež začneme štúdium na slávnej škole Spolku výnimočných. Ničnever ukrýva ešte mnoho tajomstiev, ktoré čakajú na svoje odhalenie.

Okrem sveta bližšie spoznávame aj postavy. Morrigan sa snaží vyrovnať s tým, že je čarotepka a najmä sa snaží vyrovnať s tým, ako to vnímajú ľudia okolo nej. Priateľstvá získané v prvej knihe sa ešte viac utužujú a aj napriek svojim obavám sa Morrigan darí získavať nové, z istého uhlu nečakané. Páčilo sa mi ako v knihe boli opísané problémy s prijatím Morrigan ako čarotepky, ako na to reagovali jej spolužiaci, či ako sa jej zastal jej najbližší kamarát a patrón. Narozdiel od niektorých detských kníh, kde hlavní hrdinovia riešia všetko sami aj napriek ich nízkemu veku, tu sa Morrigan na svojho patróna často obracala a on jej neváhal pomôcť. Vzťahy medzi postavami tak pôsobili reálne a detské postavy sa nemuseli hrať na dospelých.

Autorka má sériu premyslenú, príbeh nepôsobí natiahnuto, ale postupne sa z neho odhaľuje čoraz viac a zápletka siaha omnoho ďalej ako čitateľ sprvu dovidí. Aj vďaka magickému aspektu, ktorý príbehu pomáha vždy prekvapiť, je ťažké dopredu odhadnúť, kde bude dej smerovať. Ide o sériu, ktorá je určená pre middle-grade, no myslím, že je vhodná pre všetkých nehľadiac na vek. Možno práve to je dôvod prečo ju zvyknú prirovnávať k Harry Potterovi - jej čaro vás pohltí v každom veku.

Čarotepka je okúzlujúce čítanie plné neuveriteľných vecí, silných priateľstiev a prekvapivých udalostí.

Za recenziu ďakujeme @caroknih - Adriana Friedlová

Lucy Maud Montgomery: Anna zo Zeleného domu