Lucy Maud Montgomery: Anna zo Zeleného domu

Kniha rozpráva príbeh siroty, ktorá má za sebou množstvo zlých skúseností v chudobných rodinách, nachádzajúcej domov v utešenom Zelenom dome v Avonlea. Jej novou rodinou sa stávajú súrodenci Marilla a Matej, ktorý síce pôvodne chceli chlapca, no časom si Annu obľúbia a tá sa tak stáva neoddeliteľnou súčasťou Zeleného domu.

Anna patrí medzi najznámejšie dievčenské postavy v literatúre a vďaka jej vrelej povahe sa vryje do pamäte aj vám. V ťažkých podmienkach sa naučila unikať do krajšieho sveta svojej fantázie, dokáže vymýšľať nádherné príbehy a aj tá na prvý pohľad najzbytočnejšia vec je pre ňu očarujúca. So svojim nadšením sa vždy musí podeliť, preto je málokedy ticho. Jedine vtedy, keď sa stratí v ďalšom príbehu, ktorý práve vymyslela. Tak ako vrúcne vie milovať a tešiť sa, rovnako dokáže žialiť aj nad drobnosťami. Jej nariekanie však vie byť koniec koncom ešte milšie a vtipnejšie.

V príbehu prvej knihy ju sprevádzame šiestimi rokmi života. Sledujeme jej vývoj z neposedného dievčatka, ktoré všetko pokazí, na mladú a bystrú slečnu s veľkou budúcnosťou. Prvé priateľstvá, nezhody, dobrodružstvá, trápenia... Táto knižka je vhodná naozaj pre všetky vekové kategórie, nehľadiac na to, či ste si už dospievaním prešli alebo len prechádzate. V oboch prípadoch vás kniha pobaví a zahreje pri srdiečku.

Anna zo Zeleného domu je nádherný príbeh o dospievaní, priateľstve, rodine, fantázii a láske. Svoje si v ňom nájdu aj malí aj veľkí, toto veselé dievčatko si získa každého. Kniha je vhodná pre všetkých, ktorí by radi začali s klasickou literatúrou, ale nechcú nič náročné a ťažké, môže poslúžiť ako prvý stupienok pri zdolávaní klasických diel. A ak by vám náhodou dávka Anny v tejto knihe nestačila, môžete siahnuť aj po niektorej zo seriálových adaptácii.

Za recenziu ďakujeme @caroknih - Adriana Friedlová

Charles Martin: Keď svrčky plačú

Jessica Townsend: Čarotepka