Jessica Townsend: Ničnever

Príbeh je prekliatom dievčati Morrigan, ktoré je vinené za všetky možné nešťastia v okolí a v deň svojich jedenástich narodenín má umrieť. Ako zázrakom sa však zjaví podivný ryšavý pán Jupiter, pomôže jej utiecť pred tieňovými lovcami a zoberie ju do zázračného mesta Ničnever. Morrigan sa tak dostáva do podivného sveta, o ktorom nikdy predtým nepočula a kde sa už viac nikto na ňu nepozerá ako na prekliatu. Stojí však pred veľkou výzvou - musí zložiť skúšky do prestížneho spolku Výnimočných.

Autorkin štýl písania je veľmi pútavý a zábavný, dokáže vás v príbehu doslova polapiť. Vytvorila naozaj skvelé postavy, ktoré majú množstvo vrstiev, rôzne osudy a ani jeden z nich nepôsobí ako vypchávka prázdneho miesta v deji. Morrigan je svojrázna, vynachádzavá, miestami drzá a zo všetkého najviac túžiaca po priateľoch. Zaujímaví sú aj ostatní obyvatelia zvláštneho hotelu, či priatelia (a miestami aj nepriatelia), ktorých Morrigan spozná počas skúšok.

Ako som už vyššie spomínala, Ničnever je plné magických podivností od výmyslu sveta, ktoré dodávajú príbehu svoju osobitnú črtu. Už medzi moje vysnené miesta nebude patriť len Rokfort, ale aj práve Ničnever. Toto mestečko v sebe skrýva množstvo zaujímavostí, niektoré priam až neuveriteľné, iné zas vysnené.

Čo sa samotného deja týka, bol spočiatku o niečo pomalší a najviac sa to zauzlilo na konci, no pri tom ako veľmi som bola pohltená vnímaním všetkých magických vecí na okolo, mi to ani pri najmenšom nevadilo. Práve naopak, zápletka celej knihy len predpovedá, že ďalšie diely budú zaujímavé a verím, že táto séria má ešte veľa čo ponúknuť. Táto kniha bola jedna veľká magická jazda. Autorke sa podarilo vybudovať naozaj pestrý svet a príbeh s pevnými základmi, bez toho aby kniha pôsobila len ako úvod, kde sa nič nestalo.

Ničnever odporúčam všetkým milovníkom mágie a neuveriteľných vecí nehladiac na vek, pretože si túto knihu dokáže užiť naozaj každý.

Za recenziu ďakujeme Adriane Friedlovej. :)

Instagram: @caroknih