Jodi Ellen Malpasová: Sľúbená (Jedna noc)

Jej prvá časť Sľúbená je už na pultoch kníhkupectiev a veľké množstvo žien, ktoré rady čítajú knihy eroticko-romantického žánru, si ju určite nájdu.

Malpasovej prvá kniha zo série Jedna noc sa veľmi nelíši od iných kníh typu Päťdesiat odtieňov sivej, nájdete v nej všetky odvážne erotické scény, aj klasický romantický príbeh a isté skomplikovanie deja v závere. Kniha Sľúbená opäť popustí uzdu fantázii každej ženy, vovedie vás do sveta rozdielne zmýšľajúcich mužov a žien, ich meniace sa tváre z chladných a odmeraných na vášnivých a poddajných.

Tento príbeh začína v kaviarni, kde pracuje mladá, 24-ročná Livy Taylorová, a práve sa zaúča v obsluhe kávy, keď v jeden moment vojde do podniku zákazník – Miller Hart - dobre vyzerajúci muž v dokonalom obleku s dokonalým zjavom. Opäť totálna podobnosť hlavnej mužskej postavy so všetkými románmi a teda aj s postavou z jej predošlej série. Nemusím ani ďalej pokračovať, ak napíšem, že Livy a Miller si padnú do oka a z chladného zaobchádzania zákazníka s čašníčkou prejdú do búrlivého ľúbostného vzťahu - ide však len o jednu noc – jedna noc je požiadavkou neznámeho bohatého muža z kaviarne, ktorú žiada od nesmelej, trochu osamelej Olívie. Do deja vstupujú aj iné postavy, ako Oliviina stará mama, dôverný priateľ Gregory a dokonca dávno zabudnutý otec mladej Livy.

V tomto momente ťažko posúdiť, či nás čitateľov v tejto oblasti obsahovo ešte niečo prekvapí. Opäť niečo, čo tu už raz bolo, aj keď nevieme, alebo možno aj vieme, ako to celé skončí. Je to napísané jednoduchou oddychovou formou, dialógy sú dynamické, zopárkrát sa autorka opakuje, ale dá sa to prehliadnuť, ak čítate dostatočne rýchlo a túžite sa dopátrať k záveru.

Táto kniha a celkovo tento žáner nie je vôbec moja šálka kávy, aj keď nájdu sa aj svetlé výnimky. Chýbala mi tu akákoľvek tvorivá zápletka, nič podstatné sa v knihe nedialo,  hlavné postavy na mňa síce pôsobili celkom sympaticky, avšak po celý čas som sa nevedela ubrániť pocitu, že im niečo chýba. Autorka sa v knihe zväčša zamerala na emocionálnu stránku ako dejovú. Na druhej strane, oceňujem veľmi peknú obálku knihy, ktorá zaujme hneď na prvý pohľad. Kniha Sľúbená možno nespôsobí taký ošiaľ ako 50 odtieňov sivej, ale rozhodne ulahodí ženskej duši a rozvinie ľudskú predstavivosť po každej stránke. Temné túžby, nenaplnené sny, zlomené srdcia.. to všetko nájdete na stránkach najnovšieho románu zo série Jedna noc od Jodi Ellen Malpasovej.

„Človek sa občas zamiluje do toho nesprávneho. Do toho, kto nám pošliape srdce.“

Za recenziu ďakujeme Terezke Zoľákovej. :)

Instagram: @tereza_zolakova