Julie Caplinová: Kaviareň v Kodani

Už po prečítaní tejto vety si viem spomenúť, ako som sa počas čítania tejto knihy cítila. Počas minulého roka som prečítala približne 20 – 30 kníh, čo asi nie je úplne veľa. O väčšine z nich som povedala, že sú skvelé, lebo iné knihy ani nečítam, ale keď sa mi dostala do rúk kniha od Julie Caplinovej – Kaviareň v Kodani, hneď som vedela, že vyhrá u mňa miesto TOP kniha za rok 2020. Presne toto je ten žáner a typ knihy, ktorý milujem. Čistá romantika.

Keď mi v Panta Rhei povedali, že si mám prečítať túto knihu, lebo sa mi určite bude páčiť, vedela som, že bude, pretože vždy mi poradia skvelo. Ale, že sa mi bude páčiť až takto? Po prvých 30 stranách som vedela, že ju za jeden deň musím dať.

Príbeh je o Katie, ktorá to v živote nemala úplne ľahké. Keď jej mama zomierala, povedala jej, nech si nájde prácu, ktorá ju bude baviť a v ktorej bude úspešná. Katie sa toho chytila a začala na sebe pracovať. Dostala sa do najlepšej PR agentúry v meste. S priateľom, kolegom, sa rozišla, pretože jej ukradol nápad a tým pádom povýšili jeho namiesto nej. Keď prišla nová ponuka, získať dánskeho klienta, Katie sa do toho vrhla a získala ho. Podstatou kampane bolo priblížiť Angličanom, čo znamená slovo hygge. Na to, aby to zistili, musela Katie obvolať novinárov a 5 z nich vybrať, aby s ňou išli do Dánska, spoznať toto slovo, o ktorom potom napíšu PR článok. Niektorí z nich išli s radosťou, ale s jedným Katie vedela, že budú problémy. Novinár Ben, najviac nenávidený novinár, ktorý nikdy o ničom nenapísal kus pekného slova.

Počas výletu v Dánsku Katie spoznala, čo znamená slovo hygge, spoznala nových priateľov, na chvíľu pocítila kúsok materinskej lásky, zistila, že je skutočne dobrá manažérka, hoci táto cesta bola dosť tŕnistá a na malý okamih pocítila, čo je to láska. No po príchode domov ju namiesto povýšenia čakala veľmi neúspešná kariéra, láska išla bokom a namiesto úspešnej kariéry v PR sa sústredila na úplne iné odvetvie. A ako to skončilo?

Najradšej by som každému odporučila prečítať si túto knihu, ale  predtým mu ju celú vyspoilovala a povedala, o čom je a čo sa stane. No bohužiaľ, nemôžem. Ale čo z toho všetkého môžem, je ju odporučiť. Tak ako v Panta Rhei vedeli, že sa mi bude páčiť, tak ja viem, že sa bude páčiť aj vám. Hoci má kniha 352 strán, ale je možné ju prečítať za jeden deň. Číta sa ľahko, rýchlo a kapitoly sú vyskladané tak, aby čitateľa upútali a donútili ho, nespustiť knihu z rúk.  Je to presne ten typ knihy, ktorá vám nedá spať, ak ju neprečítate dokonca. Vždy po niekoľkých kapitolách sa v Katienom živote stane niečo, na čo na maličkú chvíľu dostanete mierne nervy alebo budete mať chuť niekomu vraziť, ale samozrejme, všetko sa obráti späť na dobré. Je to presné ten romantický príbeh, ktorý bude končiť šťastne, ako inak. Ale koniec vás milo prekvapí a všetko sa v posledných kapitolách vyjasní a uvedie na pravú mieru. A ak ste ešte nikdy neboli v Kodani, tak táto kniha vás tam určite zoberie.
Zbožňujem ťa Julie Caplinová a ďakujem ti za túto knihu. Dávam 150 bodov z možných 10.

Lucia Lackovičová: Žena z Marsu - Michaela Musilová

Miroslav Beblavý: Nová šľachta – Papalášstvo od Mečiara po Matoviča