Juraj Thal: Nenávisť

O vraždách v Nitre a jej okolí sa popísalo v nejednej knihe. Juraj Thal tento rok prichádza s ďalšou knihou - Nenávisť. A popravde ma milo prekvapila a zaujala.

Vyšetrovateľ Leo Legen sa púšťa do vyriešenia záhady, ktorá tu ešte nebola: vraždy vysokoškolských profesorov. Zaujímavé je, že každý z profesorov bol zavraždený iným spôsobom i keď išlo o stále rovnakú osobu plnú nenávisti. A to je kľúčom tohto príbehu. Ako naznačuje aj samotný názov knihy. Nenávisť a pomsta k sebe majú dosť blízko a tento človek si to plne uvedomuje. Inak by zrejme nespravil také ohavné činy, akých sa dopustil.

5 symbolov, 5 vrážd, 5 dôvodov, aby to všetko dotiahol do konca. Niekedy človeku stačí málo, aby si uvedomil, že to čo stratil už nevráti späť. Dokonca aj ľudia sa odrazu otočia chrbtom, akoby ani neexistoval. Keď v duši človeka dlhé roky rastie nenávisť, emócie, ale aj spomienky idú bokom.

Na toto všetko musí Leo prísť čím skôr, ak chce zachrániť aspoň jedného z pätice profesorov, ktorí sú na muške. Podarí sa mu to? Roky na kriminálke síce človeka pripravia na všetko, dokonca ho naučia aj predvídať, no Leo sa nie vždy vydá správnym smerom. A to ho stojí nie len sily navyše, ale hlavne čas, ktorý nemá ani on, ani profesori... Počas vyšetrovania sa stretne aj s niekdajšou frajerkou, s ktorou tvorili pár počas štúdia na vysokej škole práva. Osud to ale zariadil inak a po pár mesiacoch bol koniec. Teraz však prichádza ako prokurátorka, ktorá mu za každú cenu šliape na päty. Vtipné a uštipačné poznámky v jeho hlave na jej adresu ma dobre pobavili.

Celý dej je príjemne zamotaný, aspoň mne sa tak zdalo. Pretože aj keď som si už myslela, že som prišla na to, kto bol vrah, vzápätí mi to autor pekne otrieskal o hlavu s poriadnym výsmechom. Kniha, ktorá celý čas zamotáva hlavy a na konci sa uškrnie má u mňa neskutočné plus.

V knihe sa spomína množstvo informácií ohľadom symboliky a histórie, čo pre mňa osobne je veľkým prínosom. Mám rada, keď sa dozviem niečo nové aj v beletrii. Dokonca si takéto fakty rada aj googlim a potom sa zamýšľam nad tým, že vlastne písanie kníh nie je až taká hračka, ako sa nám veľa razy zdá. Je vidno, že autom sa buď o túto tému zaujíma alebo sa aspoň dobre informoval predtým, ako sa pustil do písania. :)

V konečnom dôsledku by som knihu ohodnotila, ako dobrá kriminálka od slovenského autora a jej kúpu určite nebudete ľutovať. Som rada, že si ju môžem pridať na poličku a doplniť do zoznamu prečítaných kníh.

Literárna revue 24/2017

Literárna revue 23/2017