Kody Keplinger: Bolo to úplne inak

Príbeh je o masakre, ktorý sa stal pred pár rokmi na strednej škole. Lee, Eden, Miles, Ashley, Denny a Kellie sú tí, ktorí celý masaker videli, stretli sa so strelcom, ale masaker prežili. Kto tento masaker neprežil bola Sarah. O nej a o celej pravde, ako sa táto vražda mladých ľudí stala, je celá táto kniha. Po masakri boli vypočutí všetci, ktorí boli na mieste činu. Keďže boli ešte vystrašení, nepovedali policajtom a vyšetrovateľom celú pravdu. Mnoho z nich ju povedali úplne inak. Celý príbeh je postavený na tom, že Sarah bola cirkevne založená a hoci zomrela, Boh stál pri nej. Všetci ju začali vnímať ako „svätú“ Sarah, hoci pravda bola úplne niekde inde. Ani vlastní rodičia nevedeli, aká v skutočnosti Sarah bola. Vedela to len jej najlepšia kamarátka, ktorá sa snažila zistiť celú pravdu a vyrozprávať ju ľuďom ešte predtým, než rodičia Sarah vydajú o nej knihu. Začali sa teda zbierať výpovede o mieste nešťastia a tiež krátke životopisy o ľuďoch, ktorí v ten osudný deň zomreli. Až kým sa neprišlo na výpoveď Kellie. Tá presne v ten deň vypočúvania pozmenila svoju výpoveď a zmenila celý príbeh. A čo sa v skutočnosti stalo a kto bol ten strelec? Hoci meno sa nikdy nedozvieme, ale ako to v skutočnosti bolo, už teraz vieme povedať.

Tak takýto koniec som nečakala. To je prvá vec, ktorú musím o tejto knihe povedať. Okrem toho, že si párkrát prečítam aj takýto žáner knihy, táto ma veľmi milo prekvapila. Nebola to taká tá pravá detektívka, kde sa hľadá skutočný vrah, ani kriminálka. Celé to čítanie bolo veľmi zaujímavé až po samotný koniec. Kniha sa čítala veľmi ľahko, jednoducho a pomerne dosť rýchlo, pretože kapitoly sú rozdelené na tú časť, kde sa hovorí hlavný príbeh, na časť, kde sú zhrnuté informácie o mŕtvych a na poslednú časť, ktorú rozpráva jedna z hlavných postáv. Po celý čas je v knihe akési napätie a také to tajomno, ktoré sa odhalí až na samotný záver knihy. Takže názov knihy Bolo to úplne inak, hovorí za všetko a odráža v podstate celý dej príbehu, ktorý bol skutočne úplne iný. Výpoveďou všetkých, ktorí masaker zažili, sa odhalila skutočná  pravda.

Hoci to bola prvá kniha od tejto autorky, ale určite, ak mi príde pod ruku od nej niečo nové, rozhodne si to opäť prečítam. Napriek tomu, že tento žáner kníh čítam málo, určite knihu hodnotím veľmi kladne. A ak niekto túži siahnuť po niečom inom a nachvíľku pozmeniť nejaký romantický príbeh, určite túto knihu odporúčam, hoci si myslím, že je skôr pre teenagerov.

Spoločným menovateľom každej knihy sú jej čitatelia

Lucia Lackovičová: Žena z Marsu - Michaela Musilová