Kathy Reichs: Kosti v sude

Na pretekársky okruh v Charlotte sa zišlo dvestotisíc fanúšikov, aby podporili svojich favoritov v jedných z najvýznamnejších pretekov NASCAR. V rovnakom čase sa na neďalekej skládke nájde mŕtvola. Keď správa o náleze prenikne do médií, Temperance Brennanovú vyhľadá mechanik jedného z tímov, ktorý už dvanásť rokov pátra po svojej staršej sestre – nádejnej automobilovej pretekárke. Tá totiž zmizla aj s priateľom, prívržencom miestnej pravicovo-extrémistickej skupiny. Ich zmiznutie vyšetrovalo aj FBI, no pátranie sa záhadne skončilo už po niekoľkých týždňoch. Zdá sa, že niekto sa úpenlivo snaží, aby pravda nikdy nevyplávala na povrch.

Autorkina v poradí už 14. kniha je rovnako skvelá ako jej ostatné. Veľmi sa mi páčilo, že sa hlavná postava detektívka Brennanová venovala dvom prípadom naraz. Prvý prípad bolo nájdenie kostry v sude v blízkosti automobilového okruhu a druhým prípadom bolo vyšetrovanie zmiznutia dvoch ľudí z pred pár rokov, do ktorého sa detektívka opäť pustila. Oba prípady vyzerajú zo začiatku úplne beznádejne, pretože detektívka nevie nájsť dôkazy ani stopy a taktiež celá polícia nevie ako sa pohnúť ďalej. Vyšetrovanie vo veľkej miere znepríjemňujú agenti FBI, ktorí sa nejakým spôsobom dostali k tomuto prípadu a chcú na ňom pracovať sami v utajení. Detektívka sa však nevzdáva a nezastaví sa pred ničím, kým oba prípady nevyrieši.

Okrem toho Tempe rieši aj problémy v jej súkromnom živote. Po Ryanovi, ktorý sa musí venovať závislej dcére, bývalom spolužiakovi Charliem a hlavne jej bývalom manželovi, ktorý plánuje svadbu s jeho novou priateľkou vpadne Brennanovej do života pri vyšetrovaní oboch prípadov aj člen strážnej služby NASCAR - Galimore, bývalý vyšetrovateľ a údajne skorumpovaný policajt. Galimore však tvrdí, že obvinenia voči nemu boli vykonštruované práve v čase vyšetrovania zmiznutia dvoch mladých milencov. Obaja sa napriek názorom ostatných napokon púšťajú spolu do vyšetrovania a napokon dospejú k záveru, ktorý asi nikto nečakal.

Temperance Brennanová je veľmi príjemná a tak isto odvážna postava. Veľmi často sa v detektívkach stretávam s chladnými, priam nepríjemnými hlavnými potavami, čo však vôbec neplatilo o tejto knihe. Tempe som si veľmi obľúbila už od začiatku a tak to zostalo až do konca príbehu. Vždy sa mi páči, keď v detektívkach môžeme vidieť aj súkromný život postáv, teda ich život mimo vyšetrovania. V tejto knihe sa mi to asi páčilo najviac, hlavne vzťah Tempe s jej bývalým manželom a jeho snúbenicou, ktorá sa po čase s Tempe skamarátila, pretože jej veľmi pomohla.

Po prečítaní tejto knižky som rozhodnutá prečítať si viac z tvorby autorky. Bola som z príbehu a hlavne z rozuzlenia oboch prípadov veľmi milo prekvapená.

Za recenziu ďakujeme Tinne Bartovej. :)

Instagram: @depesacka