Osobný odber už na 740 miestach na Slovensku

Becky Albertalli: Molly vo svete neopätovaných lások

Autor: Tinna Bartová, 20. júna 2019

Každej knihe dám vždy šancu a stalo sa mi iba párkrát, že som nejakú knihu položila a nedočítala. Bolo to však práve pri knihách od Becky Albertalli. Jej prvé dve knihy – Ja, Simon a Leah mimo rytmu - sa mi vôbec nepáčili a ani jednu z nich som nedočítala. Na túto knižku som sa však veľmi tešila a mala som z nej dobrý pocit.

Hlavná postava, 17 ročná Molly, vie o láske všetko. Bola totiž zamilovaná presne 26 ráz, no vždy neúspešne. Neúspechy v láske zdieľa len s jej sestrou a blízkymi kamarátkami. Tie sú v láske zbehlé a ani jedna z nich sa nebojí odmietnutia tak ako Molly, ktorá má z neho priam panický strach. Je veľmi opatrná, pretože vie, že dievčatá ktoré nosia oblečenie veľkosti XXL sa predsa vždy musia mať na pozore. Keď však stretne na párty dievča, ktoré po čase začne chodiť s jej sestrou, začne sa cítiť veľmi osamelá, čo začne vyvolávať medzi sestrami neustále hádky. Spolu so sestrinou priateľkou však Molly do života vtrhnú aj dvaja chlapci. Jeden z nich je neskutočne zlatý hipster, ktorý padol Molly hneď do oka a druhý je Mollyn čudný známy z práce, ktorý je asi najväčší nerd akého kedy Molly stretla.

Molly som si obľúbila od prvej strany. Vo veľa veciach mi prišla mne podobná, hlavne tým ako veľmi premýšľala nad úplnými maličkosťami a zbytočnosťami. Veľmi sa mi páčili dialógy, ktoré Molly počas celého príbehu viedla sama so sebou. Boli veľmi vtipné, milé a obohatili celý príbeh. Všetky postavy v knihe boli kladné, čo je asi jediná vec, ktorá sa mi na príbehu nepáčila. V každom príbehu by mala byť aspoň jedna záporná postava a tu mi dosť chýbala.

Autorke sa táto knižka veľmi podarila. Bola som milo prekvapená, keďže ako som už spomínala, autorkine knihy sa mi doteraz vôbec nepáčili. Najviac sa mi páči ako sú všetky knihy prepojené postavami. Je to podľa mňa nenápadný, no úplne úžasný detail, ktorý všetky tri knihy obohatil.

Túto knižku by som odporúčila každému, hlavne vďaka tomu ako autorka dokonale spojila všetko čo
by mala mať každá young adult kniha. Venuje sa veľmi dôležitým témam, no je písaná jednoducho, takže to čitateľovi nepríde silené. Možno preto by som ju odporučila hlavne mladším čitateľom.

Za recenziu ďakujeme Tinne Bartovej. :)