Laini Taylor: Zasnený neznámy

„Sen si sám vyberie, kto si ho vysníva.“

Príbeh sa začína opisom príchodu malého neznámeho chlapca so sivou pokožkou do sirotinca. Bol to naozaj neobyčajný chlapec, ktorému vďaka jeho záhadnému pôvodu dali mnísi veľmi výstižné meno- Lazlo Neznámy. V prvých kapitolách môžeme sledovať, ako sa z Lazla postupne stáva dospelý muž s jediným cieľom - dostať sa do mýtického a dávno zabudnutého mesta Náreku. Keď sa jedného dňa pred bránou knižnice objavia vojaci z bájneho mesta, ktoré všetci okrem Lazla pokladali za rozprávku, Lazlo vie, že jeho život už nikdy nebude ako pred tým.

Lazlo je postava, ktorú si jednoznačne zamiluje každý knihomoľ. Je to človek, ktorý má neustále hlavu v oblakoch a nos ponorený v knihách. Bavilo ma prežívať príbeh jeho láskavými očami. Jeho pohľad na svet a otvorená myseľ boli krásnym protikladom k iným postavám, ktoré zachytávali najrôznejšie charaktery.

Rôznorodé postavy neboli jediným pozitívom príbehu. Nedá mi nespomenúť autorkin lyrický štýl písania. Laini patrí k autorkám, ktoré vedia naskladať vety tak, aby zneli ako hudba. Avšak len málo spisovateľov vie nájsť správny balans, aby text neznel príliš umelo a neodviedol pozornosť od samotného deja. Taylor to dokázala a vďaka tomu som jednotlivé kapitoly doslova hltala.

Lyrický štýl písania a veľa opisov však nie je pre každého. Najmä prvých 60 strán môže niekomu pripadať až príliš zdĺhavých, no nebojte sa! Garantujem vám, že na konci príbehu nebudete stíhať zadržiavať dych. Nie kvôli akčnému deju ani zvratom, keďže príbeh je pomerne pokojný, ale kvôli napätiu, ktoré sa autorke svojím precíznym výberom slov podarilo vytvoriť.

Mňa osobne bavila každá jedna magická chvíľa a každý jeden vysnívaný sen. Táto kniha v sebe nesie veľa fantastiky a treba ju čítať s otvorenou mysľou a srdcom, presne tak ako ku všetkému pristupuje náš hlavný hrdina. Odporúčam nezisťovať si veľa o deji. O to viac sa potom ponoríte do kúzelného sveta Vysnívaného mesta.

Ak vás príbeh a recenzia zaujala, knihu s 20 % zľavou si viete zakúpiť tu: Zasnený neznámy.

Za recenziu ďakujeme Viktórii Piatrikovej. @knihomoľky

Alice Oseman: Motýliky - Prvá láska