Lucinda Riley: Búrková sestra

Už po prečítaní prvej časti série som zostala ohúrená. Autorka Lucinda Riley ma naplno pohltila svojim netradičným príbehom o nepokrvných sestrách a ich osudoch a minulosti. Postupne som sa pustila do všetkých príbehov a každým som bola viac a viac nadšená. Búrková sestra bola však dielom, ktorý som vynechala a dostala sa k nemu až teraz, po prečítaní všetkých ostatných. Musím však povedať, že načasovanie nemohlo byť lepšie. Búrková sestra sa totiž úvodnými kapitolami plne stotožňuje s prvým dielom a to do detailov. Každé pokračovanie sa začína rovnakou udalosťou, smrťou tatka Slaného, ale v tomto prípade sú k dispozícií tie isté situácie a dialógy, ktoré čitateľ už prežil s Maiou, ako hlavnou protagonistkou prvej časti. Viem si predstaviť, že keby čítam knihy tesne za sebou, asi by mi tento úvod mierne prekážal a považovala by som ho za zbytočný. No pri takomto odstupe času to bolo osviežujúce a pripomínajúce predošlé udalosti.

Na príbeh Ally som sa skutočne tešila, keďže mala isté výstupy aj v iných knihách a jej charakter dokázal vyvolať sympatie aj takýmito malými vstupmi. O to viac ma teda zaujímal jej životný príbeh a jej historická linka. A zatiaľ čo doteraz u mňa Tieňovú sestru nedokázalo nič prekonať, Búrková sestra sa dotiahla do jej tesného závesu a zaraďuje sa s ňou k najlepším dielom série.

Príbeh Ally nie je práve najveselší, ukrýva v sebe obrovskú dávku bolesti, ale zároveň odkazuje na odpustenia, vyrovnania sa so situáciami a posun vpred.

Historická linka nás tentokrát vťahuje do studeného Nórska a privádza nás ku generácii nadaných hudobníkov. Autorka má silný cit pre emócie, detaily a nenútené prepojenia medzi minulosťou a súčasnosťou. Príbehy jednotlivých postáv v jednotlivých časových obdobiach do seba zapadajú a nevyvolávajú zmätok. Pôsobia prirodzene a nevyvolávajú pocit spochybňovania. Pátranie po generáciach je skutočne pútavé a neraz vyvoláva zvedavosť. Dominujú silné ženské postavy v minulosti, ktoré sú obrovským vzorom.

Ally napriek veľkým stratám ale pomerne veľa získa a prostredníctvom toho sa v živote posunie vpred. Jej zmena vnímania bola uveriteľná a prirodzená.

Atmosféra príbehu je očarujúca. Dokresľuje ju opis krásneho prostredia.

Deň milovníkov kníh