Luke Pearson: Hilda a polnočný obor

Tentokrát sa s rozumbradou Hildou vydávame na cestu za záchranou ich domčeka ukrytého v lesoch, ďaleko od mesta. Pretože prichádzajú ,,krpatí a nepríjemní” pidiľudia, ktorí sa rozhodli násilne vysťahovať ich, keďže neuposlúchli ich varovania. Hilda však nechce odísť bývať do mesta, a tak sa rozhodne urobiť všetko pre to, aby zachránila ich milovaný príbytok. Stretne sa so starostom pidiľudí, s ich novozvoleným premiérom, ktorý dal všetkým sľub, že ich vysťahuje, ba dokonca aj s ich kráľom, ktorému tak trochu zachráni život. A aby toho nebolo málo, vystačí si aj na polnočného obra, ktorý každý večer stojí pri ich dome presne o polnoci.

Po predchádzajúcom skvelom úvode prichádza Luke Pearson s, pre mňa, ešte lepším pokračovaním! Nádherné grafické spracovanie nechýba ani v tejto časti a čítanie sa tak stáva oku lahodiace. Pretože aj keď sa kresby môžu zdať na prvý pohľad až veľmi jednoduché, autorovi sa ich podarilo neskutočne prepracovať. Hilda je jednoducho stvorená pre všetkých, ktorí sa chcú ponoriť do fantastického ďalekého severu a prežiť veľké dobrodružstvá.

Ako tomu bolo aj v predchádzajúcej časti, aj tu sa podarilo autorovi na tak malom priestore vykresliť veľké množstvo postáv, najmä tých rozprávkových, do ktorých života s Hildou môžeme nahliadnuť aj my čitatelia. Veď kde inde by sme sa predsa dozvedeli o troloch Aldinn, Halldór, Heimskr či Brekkus Hromošpat, ak nie vďaka Hilde, pre ktorú nie je žiadne dobrodružstvo dostatočne veľké?

Na vydanie najnovšej časti a vôbec celej sérii o komiksovej hrdinke Hilde v slovenčine sme si museli dlhšie počkať, no rozhodne to čakanie stálo za to. A aj keď je to kniha, ktorú prečítate na jedno posedenie, radosť z nej zostáva ešte dlho potom. Teraz nám však nezostáva nič iné, ako čakať na ďalšie časti, ktorých verím, že bude ešte veľmi veľa. Pretože Luke Pearson nám má toho ešte určite veľa čo povedať.

Za recenziu ďakujeme Caroline Turazovej. @knihomoľky

Literárna revue 19/2019

Alice Oseman: Motýliky - Prvá láska