Michaela Zamari: Krízový plán

Autor: Terka Nagyová, 9. decembra 2020
Michaela Zamari: Krízový plán

Krízový plán je vydarené pokračovanie série Šéf môjho šéfa, ktoré sa autorke naozaj podarilo. Príťažlivý román, ktorý vás zláka od prvej strany, dej je nabitý emóciami, zábavnými hláškami a sexepílom obidvoch postáv.

Kniha má dokonalú obálku a pútavý príbeh. Hlavné postavy v knihe sú Deana a Miky, dvaja cudzinci, ktorí sa nečakane stanú spolubývajúcimi. Ich vzájomné prekáračky sú tou najzábavnejšou časťou knihy. Príde aj na šteklivé romantické scény a drámu na záver.

Táto kniha sa číta sama, aj napriek tomu, že má slušných takmer 500 strán. Dej pôsobí sviežo, text je moderný aj zábavný. V Krízovom pláne autorka na rozdiel od predošlých kníh dejové prostredie veľmi nemenila, (i keď sa v texte spomína jedno americké mesto) zostala na Slovensku, čo považujem za veľmi fajn. Nemusíme predsa zakaždým v deji cestovať ďaleko, aby sme si užili príbeh naplno. Áno, jedna z vedľajších postáv sa ocitá za oceánom, ale je to skôr o predstavovaní si ako o priamom dianí.

Deana a Miky majú svoje charakteristické črty, každý vedie svoj spôsob života, ako sa mu páči. Zrazu však musia spolunažívať a zvyknúť si na seba. Mať podnájomníka môže byť príjemné, čo však v takom prípade, ak pre jeho získanie použijeme jednu z lží, ktoré nejde zobrať späť.

„Dokážete si predstaviť, že by ste celý svoj život podriadili jednému cieľu? Svoje návyky, výdavky a dokonca aj sexuálnu orientáciu?

Presne taký život vedie Deana, ktorá si ide tvrdo za svojím snom. Možno má čo stratiť, ale i získať. Je taký ten šetrný typ človeka, ktorý sa vzdá mnohých vecí, aby neskôr dosiahla to, čo si zaumienila. A v jednej chvíli sa uchýli k núdzovému rozhodnutiu: jej nový spolubývajúci predstavuje pre ňu krízový plán. Ale má to však aj jeden háčik. Zo zúfalstva, aby neprišla o možného záujemcu podnájmu si vymyslí, že je lesbička. A toto klamstvo ju môže jedného dňa vyjsť poriadne draho. Všetko sa skomplikuje v momente, keď ju aj napriek všetkým okolnostiam jej podnájomník začne priťahovať.

Postava Mikyho je trochu viac vyzretejšia, z hlavných postáv ma bavila o čosi viac ako Deana. Ale spolu vytvárali zábavnú dvojicu. Preto sa táto kniha čítala veľmi dobre, strany sa rýchlo míňali. V závere ma autorka držala trochu v napätí, moju pozornosť si však udržala počas celého deja, čo veľmi oceňujem.

Michaela Zamari má veľký talent v práci s textom a vie pobaviť takmer na každej strane. Brala som všetko, čo bolo v knihe napísané. Aj keď je kniha voľným pokračovaním série Šéf môjho šéfa, dá sa čítať aj samostatne. Autorka vždy na správnej strane vysvetlí, čo sa stalo predtým, čo považujem za veľký benefit.

Krízový plán je ideálna kniha pre ženskú dušu, vie potešiť v každej chvíli.

Michaela Zamari je mladá autorka, ktorá žije v Bratislave. Ako sama uvádza, písanie je jedna z pár činností, ktoré ju udržia v sedavej polohe. Zmysel našla najmä v písaní beletrie. Vsádza na dôvtipné dialógy, hlavné postavy, ktoré majú čím inšpirovať a šteklivé scény, ktoré Vás nenechajú chladnými. Má rada inteligentný humor, nevyhýba sa dvojzmyslom a svoje príbehy stavia na fantázii poskladanej zo skutočných udalostí. Druhou z jej vášní je cestovanie, do ktorého investuje už viac ako jedenásť rokov. Zo svojich ciest čerpá najmä vo svojej tvorbe a riadi sa heslom - čo sa neskončilo dobre, to sa ešte neskončilo. Netvrdí, že každý príbeh musí skončiť svadbou a tuctom detí, no zároveň dodáva, že nie všetko, čo rýchlo začne, sa musí aj rýchlo skončiť. .. ... viac