Holly Bourne: To sa môže stať len vo filme

HOLLY BOURNE je novinárka a úspešná autorka románov pre mladých. Napísala trilógiu, ktorá vyšla pod názvom Klub okašľaných báb. K napísaniu prvej časti trilógie, uznávanej knihy Si ty normálna? Ju inšpirovala práca v poradenskom centre pre mladých a skúsenosti s častým a neskrývaným sexizmom.

Román To sa môže stať len vo filme je románom pre tínedžerov, ktorým sa aj autorka venuje. Opisuje bežný život dievčaťa sklamaného z lásky. Po jej rozchode a po tom, ako sa jej rodičia rozviedli už neverila na romantickú lásku. Bola tak zničená, že prestala komunikovať so svojimi najlepšími kamarátkami, v škole jej to nešlo tak, ako predtým a odišla aj z jej obľúbeného dramatického krúžku. Vždy túžila byť herečkou, no kvôli jej ex priateľovi sa na všetko vykašľala a nechala si zobrať aj to posledné, čo ju robilo šťastnou.

Keď videla, ako sa jej mama doma trápi, nechcela tráviť čas doma, preto si našla prácu vo Flickeri, v kine. Ako odporkyňa romantických filmov, to bol pre ňu zážitok pracovať tam a keď stretla šarmantného mladého chalana s menom Harry, bol to ešte väčší zážitok. Harry bol typický chalan, s ktorým by si Audrey Wintersova nikdy v živote nezačala, až kým sa postupne do neho nezaľúbila. Harry natáčal film o zombie neveste a ako hlavnú hrdinku obsadil Audrey, čo jej navrátilo aspoň trošku radosti do života.

Hoci najskôr s láskou k Harrymu veľmi bojovala, pretože jej každý hovoril, že jej Harry zlomí srdce, nakoniec tomu veriť nechcela. Harry bol  záletník, ale keď počul, že Audrey neverí na romantické filmy, dokonca ich neznáša, snažil sa jej ukázať, že láska môže byť skutočná. Ukázal jej tie najkrajšie zamilované filmy, aké predtým Audrey nevidela. Vďaka filmu o Zombie neveste sa prihlásila aj na univerzitu, kde ju pozvali na pohovor. Všetko sa zdalo byť ako z rozprávky, ale v jednom okamihu sa všetko pokazilo.

Ak sa hovorí „nesúď knihu podľa obalu“, tak práve pri tejto knihe to neplatí. Tak, ako vyzerá obálka knihy, taká je aj kniha vo vnútri. Proste nádherná. Holly Bourne veľmi dobre opísala pocity hlavnej hrdinky. Veľmi vystihla aj chovanie fešáka Harryho, do ktorého by sa zamilovala každá. Čo sa týka tých romantických situácií, ktoré Harry pre Audrey robil, boli skutočne ako z filmu. A to sa môže stať (predsa) len vo filme. Je vidieť, že autorka vychádzala z najznámejších romantických filmov všetkých dôb. A presne tak, ako každý očakáva koniec všetkých krásnych filmov o dvoch zaľúbených, tak v tomto románe prichádza zvrat. Koniec tohto románu podľa mňa nečakala ani jedna knihomoľka. Ak sa taká nájde, nech mi dá vedieť.

Niekedy mám počas čítania pocit, že takýto román proste musí byť aj natočený a veľmi dúfam, že aj v tomto prípade to tak bude. Ak nie, budem musieť vyhľadať všetky ostatné romány z dielne Holly Bourne, pretože už teraz viem, že budú úžasné. Hoci román má 390 strán, ale knihomoľke to potrvá maximálne 4hodiny, kým ho prečíta. Text je napísanú pútavo, písmenka sú primerane veľké, a preto ide o príjemné a rýchle čítanie. Román plný lásky, smiechu, ROMANTIKY, smútku a takého reálu, aký priniesla autorka, sa tak často nevidí. Za mňa 15 bodov z 10.

Michaela Zamari: Krízový plán

Simona Rošková: Po dnešnej noci mi nevolaj