Simona Rošková: Po dnešnej noci mi nevolaj

Minulý rok vydala román Vzala si mi všetko. Má rada daždivé dni, lebo vtedy dokáže s knihou v ruke presedieť celý deň. Preferuje psychologické romány, trilery, severské krimi, no nepohrdne ani históriou či životopisnými románmi. Recenzie na všetky prečítané knihy nájdete na jej úspešnej webovej stránke literarnalekarenusimony. Žije v Košiciach, kde spoločne s manželom vychováva dve deti.

Nikdy by sme nemali cítiť vinu za to, že dokážeme začať odznova. Vanesa to nemala v živote ľahké. Nevyrastala v usporiadanej rodine a na štúdium si musí tvrdo privyrábať. Za rodinné pomery, v ktorých žije, sa v skutočnosti hanbí. Po otcovom nečakanom zlyhaní sa konečne rozhodne vyriešiť svoju bezútešnú situáciu a bezhlavo sa vrhá do náručia charizmatického muža. Zamilovaná po uši verí, že opätuje jej lásku a pomôže jej postaviť sa na vlastné nohy. Odsudzujúc maminu závislosť, presvedčená, že má svoj život pod kontrolou, sa postupne dopracuje k tej svojej. Rovnako nebezpečnej ako je tá, ktorej roky bola svedkom. Bludný kruh sa po čase uzatvára a Vanesa musí naprávať, čo pokazila.

Kniha sa mi veľmi páčila. Je to v poradí druhá kniha, ktorú som čítala od autorky. Napriek ťažkej téme, ktorá sa rozoberá v tomto príbehu, je kniha písaná ľahko. Hoc aj s menšími chybičkami, ktoré som si všimla, ale stane sa. Pri čítaní mi behal mráz po chrbte a strašne som sa hnevala na jej matku, že dala prednosť alkoholu pred vlastnou dcérou. Vanesa prežila hrozné detstvo, ktoré jej spríjemňoval otec svojou pozornosťou.

Po určitej udalosti sa dostala k svojej vlastnej závislosti. Prišlo mi jej niekedy naozaj ľúto a chápala som ju, že so svojou mamou už nevie vydržať. Ale aj ma dosť hnevala, že bola taká naivná a správala sa detinsky, aby dosiahla svoje. Mohla mať pekný vzťah s mužom, ktorý by jej dal všetko, aj napriek tomu, že ona v tom nevidela budúcnosť. Vidina peňazí bola silnejšia a aj túžba, ktorá ju ťahala k jej závislosti. V živote je dôležité nielen fyzické, ale aj psychické zdravie, aby sme sa vedeli vyrovnať s ťažkými životnými situáciami, pretože život nie je prechádzka ružovou záhradou.

Človek chce byť milovaný, ale aj milovať. Táto kniha ma nesklamala, naopak príjemne prekvapila. Mohla som sa vžiť s postavou a niekoľko dní si predstaviť ťažký život s mamou alkoholičkou, hlavne s problémami, ktoré môžu stretnúť kohokoľvek. Bojovať so závislosťou nie je ľahké, ale dôležité je si to priznať a snažiť sa si dať svoj život ako tak dokopy. Tento príbeh vrelo odporúčam, aj keď sú tam niektoré opisy, ktoré nie sú pre slabé povahy.

Holly Bourne: To sa môže stať len vo filme