DOPRAVA ZADARMO PRI NÁKUPE OD 15 EUR

Paulo Coelho: Hippie

Autor: Tibor Porubän, 4. februára 2019

Ten, kto prečítal Alchymistu, väčšinou neostal len pri tomto bestselleri od brazilskeho spisovateľa s nenapodobiteľným rukopisom. A hoci sa môže zdať, že Paulo Coelho už len ťažko dokáže niečím prekvapiť, jeho najnovší titul Hippie dokázal opak.

Príbeh sa zameriava na mladého Paula, ktorý zo všetkého najviac túži po tom, aby sa stal úspešným spisovateľom. Keď sa jeho život dostane do slepej uličky, rozhodne sa hľadať hlbší zmysel svojej existencie na cestách v sedadle Magic Busu spolu s ďalšími cestovateľmi, ktorých na jednej strane vzájomne odlišujú životné príbehy, vek či osudy, no na strane druhej spája rovnaký cieľ – nájsť v živote skutočnú slobodu.

Paolo precestuje niekoľko krajín, prežije krátku, no o to intenzívnejšiu lásku. Kultúrou hippies je dej románu skutočne presiaknutý a ako ste sa podľa mena iste dovtípili, hlavnou postavou nie je nikto iný ako samotný Coelho, čo napokon v úvode priznáva aj on sám. Práve výrazná autobiografickost knihy dodáva už aj tak špecifickému štýlu Brazílčana nový rozmer.

Škoda, že sa Paolo Coelho rozhodol svoj životný príbeh vyrozprávať z pohľadu tretej osoby. Osobne si myslím, že ich-forma by celému príbehu dodala väčší punc autentickosti. No pokiaľ ste pri čítaní Alchymistu, Veroniky či Víťaza nedokázali odložiť knihu dovtedy, kým ste sa neprečítali k poslednej strane, v prípade Hippie by nemalo dôjsť k žiadnej zmene, a preto po knihe určite siahnite.

Za recenziu ďakujeme Tiborovi Porubänovi. :)

Paulo Coelho (1947) sa narodil v Riu de Janeiro a veľmi skoro sa rozhodol pre spisovateľskú dráhu. Pracoval ako divadelný herec a režisér, skladateľ a novinár. Z jeho hudobnej spolupráce s Raulom Seixasom vzniklo mnoho brazílskych rockových hitov. Je považovaný za jedného z najvplyvnejších spisovateľov súčasnosti, jeho knihy vyšli vo viac ako 168 krajinách sveta a boli preložené do 80 jazykov, predalo sa z nich vyše 150 miliónov výtlačkov na celom svete.

V roku 1987 sa pod vplyvom zvláštneho stretnutia vybral na púť do Santiaga de Compostela a o rok neskôr napísal knihu Pútnik z Compostely. Krátko nato vydal román Alchymista, dielo, ktorým sa začali jeho medzinárodné úspechy. V roku 2009 bol zaň zapísaný do Guinesovej knihy rekordov za najviac prekladov jednej knihy. Paulo Coelho napísal množstvo ďalších kníh, ktoré oslovujú ľudí po celom svete. Spolupracuje s niektorými významnými svetovými masmédiami, od roku 2002 je členom Brazílskej literárnej akadémie. V spolupráci s UNESCOM vo funkcii osobitného poradcu pre medzikultúrny dialóg a zbližovanie v duchovných otázkach je stúpencom multikulturalizmu. V septembri ... viac