Ruth Ware: Žena v kajute 10

Novinárka Laura Blacklocková dostala ponuku, ktorá sa v jej brandži neodmieta. Má stráviť týždeň na úplne novej výletnej lodi Aurora Borealis. Aj keď jej okolie nie je zo začiatku presvedčené, aby sa dala na takúto pomerne náročnú plavbu, najmä po tom, ako sa jej do bytu len pred pár dňami niekto vlámal, no Lo je rozhodnutá, že ide o jedinečnú príležitosť. Spočiatku všetko prebieha presne podľa plánu, na luxusnej lodi sa stretáva s ozajstnou smotánkou a užíva si výhody života na vysokej nohe. Všetko toto však skončí v jeden večer, kedy Lo začuje výkrik, naozaj hlasné čľupnutie do vody a nakoniec tiež objaví krv na zábradlí.

Okamžite zalarmuje posádku a na pomoc jej prichádza Nilsson, ktorý jej však veľmi neverí – krv záhadne zmizla, kajuta číslo 10, v ktorej predtým videla neznámu ženu, je prázdna, nikto z posádky a ani z personálu nechýba, v osudný večer vypila o niečo viac alkoholu, užíva antidepresíva… Lo nezostáva nič iné ako pustiť sa do pátrania na vlastnú päsť, pretože aj človek, ktorému ako jedinému z posádky dôverovala, ju sklamal. Dokáže sama, bez prístupu na sieť, odhaliť, čo sa v skutočnosti stalo žene v kajute číslo 10?

Detektívky z vydavateľstva Lindeni sú pre mňa vždy stávkou na istotu a rovnako to bolo aj pri ich najnovšom románe Žena v kajute 10! Aj keď názory naň sú rôzne, mňa veľmi bavil už od začiatku a nezmenilo sa to ani po prečítaní poslednej strany! Ruth Ware vytvorila naozaj skvelý príbeh, ktorý vás veľmi ľahko a rýchlo vtiahne do deja. Pre mňa tu nechýbal ani prekvapivý záver, ktorý ma naozaj dostal, a aj keď koniec bol možno trošku pritiahnutý za vlasy, celkovému dojmu z knihy rozhodne neubral!

Lo bola nesmierne zaujímavou postavou. Na jednej strane žena, ktorá si toho pomerne dosť prežila a sama bojuje so svojím vlastným ja, no na druhej strane občas máte pocit, že celé to príliš preháňa, niektoré situácie veľmi hrotí a k okoliu sa niekedy správa naozaj neprimerane a odporne. Aj napriek tomu mi však bola nesmierne sympatická a myslím, že sa do celého príbehu veľmi hodila! Sama hneď niekoľkokrát zapochybovala o tom, čo v noci videla a počula, no myslím, že v jej prípade je to úplne na mieste – po toľkých pochybách zo strany okolia je to viac ako pochopiteľné.

Aj keď sa v príbehu objavuje len naozaj obmedzené množstvo postáv a tiež samotné prostredie je pomerne malé, keďže ide o loď s malým počtom pasažierov, román ani na tak malom priestore nestráca na svojej genialite! Vďaka hlavnej hrdinke, ktorá občas prepadne klaustrofóbii, z knihy stiesnenosť prostredia úplne vyžaruje a dodáva thrilleru autentickú atmosféru.

Žena v kajute 10 je rozhodne skvelým čítaním! Aj keď ide o thriller, pre mňa bol skvelou oddychovkou, ktorú len tak z ruky nedostanete! Ware vytvorila naozaj zaujímavý svet a veľmi dúfam, že toto nie je jej posledná kniha, ktorá vyšla v slovenčine!

Za recenziu ďakujeme Viktórii Piatrikovej. @knihomolky

Ben Brooks: Príbehy pre chlapcov, ktorí sa neboja byť výnimoční

Anna Metisová: Daj každému dňu šancu