Sebastian Fitzek, Michael Tsokos: Izolovaní

„Mala veľa jaziev. Väčšina z nich bola väčšia ako jazva na čele a nehojili sa, pretože boli na miestach, kam sa nedostal žiaden liek ani chirurg. Boli ukryté hlboko v spletiach jej duše.“

Paul Herzfeld je významnou postavou súdneho lekárstva. Všetky komplikované prípady končia na jeho pitevnom stole a spolu so svojim tímom objasňuje tie najbrutálnejšie vraždy. Jedného dňa sa v jeho pitevni objaví zohavené telo ženy. Pri dôkladnej obhliadke tela patológ zisťuje, že do jej hlavy bol vložený predmet. To však ešte netuší, že bol učený pre neho. Nachádza odkaz s menom vlastnej dcéry a telefónnym číslom. Medzičasom ilustrátorka komiksov  Linda nachádza na vzdialenom ostrove Helgoland mŕtvolu. Sama sa tam skrýva pred svojim násilným expriateľom. No ani netuší, do čoho sa zapletie, keď zdvihne mobil mŕtveho muža. Na druhej strane sa ozve doktor Herzfeld a spolu vstupujú do hry s najvyššou stávkou. Ľudským životom. Dokáže lekár včas rozlúštiť všetky indície a nájsť svoju dcéru? Akú úlohu zohrá Linda  na vzdialenom ostrove v Severnom mori? Kto a prečo sa rozhodol trestať významného súdneho lekára?

„Chce ma zabiť. Ak neurobíš presne to, čo bude chcieť, zabije ma. Sleduje každý tvoj krok.“

Podobne, ako v knihe Strach z lietania, je v centre pozornosti otec zachraňujúci svoju dcéru. No napriek tomu čitateľ určite nepodľahne nude zo známeho scenára. Fitzek je autor, ktorý má schopnosť lapiť človeka do svojej siete už od prvých strán. Vyvolá zvedavosť, napätie, strach. A to v priebehu pár minút. Potom už len pevne drží svojho čitateľa a do poslednej strany ho nechá v neistote. Keď si už myslíte, že vás nedokáže ničím prekvapiť, uštedrí ďalší úder. A všetko dostanete v novinke Izolovaní. Príbeh desivý, mučivý, naplánovaný do detailov a vyšperkovaný do posledného okamihu. Pohrá sa s vašou mysľou a vy mu to zhltnete do poslednej bodky. So zatajeným dychom. Len sledujete jeho majstrovské dielo a nechávate sa unášať na vlne zvráteností. No aj smutných ľudských osudov vedúcich k nepochopiteľnému konaniu.

Hlavné postavy si okamžite získajú sympatie. Nechýba im odvaha, jasný um a rozhodnosť. Charaktery sú vykreslené jednoducho a ich prepojenia sa odhaľujú postupne. Spolu vytvárajú bezchybnú mozaiku krvavej reality. Celkový dojem trileru je dotvorený aj detailnými postupmi pitvy, ktoré sú výnimočným obohatením deja. Sú natoľko vierohodné, že dokážu spôsobiť zimomriavky na celom tele. Opäť raz skvelé dielo, ktoré prinúti vašu fantáziu pracovať na plné obrátky.

Jeseň prináša pochmúrne, krátke dni a všade prítomnú  melanchóliu. Dni  priam stvorené pre čítanie psychotrilerov. A Sebastiana Fitzeka by ste rozhodne nemali vynechať. Začítajte sa do novinky Izolovaní a prežite cestu plnú emočného vypätia, prekvapení a zvratov.

„Zvuky pred dverami boli čoraz hlasnejšie. O chvíľku skočí, napriek tomu sa ešte prinútila pokojne uvažovať. Cítila, ako z nej opadáva stres a panika, pretože posledný pohľad na škatuľu jej vrátil to, čo tak dlho hľadala – pamäť. „Už viem, kto som,“ povedala a spokojne sa usmiala. „Nie som kurva, ty hajzel.“ Potom vykríkla svoje meno a skočila. Keď sa protipožiarne dvere rozleteli a muži vtrhli dnu, bola už mŕtva.“

Za recenziu ďakujeme Andrejke Galovej.

Courtney Summers: Sadie

F.M. Dostojevskij: Výrastok