Sebastian Fitzek: Pacient

Autor: Adriana Šmigovská, 1. júla 2019

Sebastian Fitzek je podľa môjho názoru majster thrillerov. Zatiaľ som sa o tom presvedčila pri všetkých jeho knihách a táto samozrejme nie je výnimkou.

Pacient je thriller, ktorý Vás nielen pohltí, ale doslova vcucne do deja a Vy musíte pokračovať ďalej a ďalej. Kapitoly má pomerne krátke, a tak nikdy nemáte problém, že by ste nad knihou sedeli dlho. Práveže naopak. V kapitolách sa totiž striedajú pohľady viacerých postáv, a tak čítate ďalej, aby ste vedeli, čo sa bude diať, pretože nám autor ukončil kapitoly napínavo.

Musím povedať, že táto kniha sa mi z jeho preložených páči zatiaľ najviac. Nielen, že dostávame pohľad aj zo strany sériového vraha, ktorému sa vŕtať v hlave nie je vôbec príjemné, ale dostaneme zvrat, ktorý by málokoho napadol. A tak mi na konci neostalo nič iné, ako len hľadieť blbo pred seba a urovnávať si myšlienky, čo sa to vlastne stalo. Celá téma tejto knihy mi prišla veľmi zaujímavá a byť rodičom, asi svoje deti nepustím samé ani na záchod.

To, že túto knihu považujem za jeho najlepšiu z preložených nemení nič na tom, že pre Vás to môže byť hociktorá z tých ostatných. Ak obľubujete thrillery, tak by ste sa do Fitzeka mali určite pustiť. Jeho knihy sú totiž návykové a potrebujete si prečítať každú jednu a úplne všetky Vám ostanú v pamäti ešte poriadne dlho. Ani jedna Vás od čítania jeho kníh neodradí a už je len na Vás, ako si ich zoradíte podľa obľúbenosti.

Prajem Vám príjemné letné večery strávené s týmito mrazivými thrillermi a mne neostáva nič iné, ako si počkať na ďalší z pera tohto autora.

Za recenziu ďakujeme Adriane Šmígovskej.

Instagram: @knihy_knihy_a_knihy

Sebastian Fitzek (1971) je medzinárodne uznávaný nemecký autor, ktorý má na konte niekoľko bestsellerov. Po absolvovaní práva pracoval ako šéfredaktor a programový riaditeľ v rozhlase. Hoci nikdy neplánoval, že sa raz stane spisovateľom, v súčasnosti žne úspechy za svoju tvorbu nielen v Nemecku, ale aj vo svete. Spolu s rodinou žije v Berlíne.

Sám o sebe tvrdí, že je workoholik, čo jeho psychotrilery aj potvrdzujú. Sú prepracované do najmenších detailov, plné napätia, násilia, falošných stôp a prekvapivých rozuzlení. Desivé a pútavé zároveň. Rozhodne nič pre citlivé povahy. Autor však priznáva, že myšlienkové pochody vrahov a obetí sú pre neho podstatnejšie ako samotné vyobrazovanie krvavých detailov: „Vyhýbam sa explicitnému zobrazeniu násilia, viac ma zaujíma motivácia a psychika páchateľa a dôsledky pre obeť.“

Inšpiráciu čerpá z udalostí reálneho života a stretnutí s nezvyčajnými osobami. Nevyhľadáva témy, oni si ho nájdu samy. Jeho knihy boli preložené do dvadsiatich piatich jazykov a mnohé z nich sa stali ... viac