Taylor Jenkins Reid: Daisy Jones & The Six

Fascinujúci román o sláve, hudbe, láske, závislosti a o tom, čo sa stane, keď sa šťastie pominie a zhasnú reflektory. V 70. rokoch sa na americkej hudobnej scéne objavila kapela The Six, ktorá zaznamenala úspech. Ale k ich najväčším hitom ich priviedla až Daisy Jonesová.

Vypredané koncertné sály, sláva, hity, ktoré lámali rekordy v hitparádach. Aj toto bol život siedmich hudobníkov, ktorí milovali a hrali rockenrol. K bohémskemu životu patrili však aj drogy, alkohol a slabosti ako závisť či nedocenenie.

Román Daisy Jones & The Six je písaný špecifickou formou interview s jednotlivými členmi kapely a inými spolupracovníkmi. Autorka Taylor Jenkins Reid sa „v tejto knihe snažila pravdivo vykresliť cestu renomovanej rockovej kapely sedemdesiatych rokov Daisy Jones & The Six  k sláve, ako aj odkryť udalosti, ktoré viedli k ich náhlemu a neslávne známemu rozchodu dňa 12. júla 1979 počas turné v Chicagu."

V tejto knihe majú členovia kapely prvú a jedinú príležitosť vyrozprávať svoj spoločný príbeh. Zvyknúť sa na nezvyčajný štýl, nebolo už od prvých strán nič ťažké. Aj keď je to dosť ojedinelé. Z textu je jasné, čo kto kedy povedal a čo pri tom cítil. Táto kniha je nabitá emóciami, ktoré nejde prehliadnuť. Čitateľ si počas čítania môže ľahko vytvoriť citový vzťah k niektorým postavám. Najsilnejšími sú pravdaže Daisy Jonesová, mladá speváčka, ktorá nečakane vstúpi do kapely a Billy Dunne, líder kapely The Six. Všetko vstáva a padá na nich. Oni sú alfou a omegou. Bez nich by neboli The Six tým, čím sú. Zo začiatku si absolútne nevedia nájsť cestu k sebe, máte pocit, že sa nenávidia. Ale keď začnú spolu spievať, všetko sa razom zmení –  vzduch je doslova nabitý emóciami, láskou, vášňou, hnevom, smútkom – toto všetko dokopy.

„Všetko, čo spaľovalo mňa, spaľovalo aj Daisy. Všetko, čo som mal rád, mala rada aj ona. S čím som bojoval ja, bojovala aj ona. Boli sme dve polovice jedného celku. Boli sme rovnakí. Až tak, že sme nemuseli povedať ani slovo, aby sme vedeli, čo si ten druhý myslí. Takých ľudí stretnete v živote len veľmi zriedka.“

Román a jej postavy v ňom pôsobia takmer reálne, a pritom ide o fikciu, rovnako ako to bolo pri Evelyn Hugo. Taylor Jenkins Reid aj tu dokázala čitateľa vtiahnuť do deja okamžite. Daisy, Billyho, aj ostatných členov kapely tak môžete na každej strane spoznať z každého uhla pohľadu. To, čo cítili, čo si mysleli, čo prežívali. Kapela zažila to najkrajšie, ale j najťažšie obdobie svojho života. Nechýbali tam úspechy, radosti, ale i hádky, problémy so závislosťou, odlúčenia i priznania.

Román Daisy Jones & The Six je jednou z najlepších kníh, ktoré som tento rok prečítala. Miestami možno pripomína Bohemian Rhapsody, príbeh hudobnej skupiny Queen. The Six v mnohom prekonali tento svetoznámy príbeh. Pripravte sa na bláznivý, nezabudnuteľný výlet do Los Angeles 70. rokov, sex, drogy a rock and roll.

Literárna revue 16/2020

Julien Sandrel: Izba zázrakov