Tom Hanks: O nezvyčajných ľuďoch a písacích strojoch

Herec je známy tým, že exceluje v každej svojej filmovej úlohe, či už ide o komédiu alebo vážnu drámu, srší z neho nesmierna empatia a prirodzenosť. A túto svoju výnimočnosť dokázal preniesť aj do svojich poviedok. Hrdinovia jeho poviedok sú obyčajní ľudia, avšak predsa v ich živote dochádza k neobyčajným situáciám. Charaktery svojich hrdinov dokonale vykresľuje, každý je iný, presne ako postavy, ktoré on sám stvárnil vo filmoch.

Poviedky sú písané ľahkým a veľmi pútavým štýlom. Z každej poviedky dýcha svojská, veľmi príjemná atmosféra. Či už ide o vtipnú poviedku, v ktorej dlhoroční priatelia vyskúšajú, aké by to bolo, keby tvorili pár alebo o vážnu poviedku o veteránovi z druhej svetovej vojny, ktorý zažil ohavné krutosti na fronte, pri každej si poviete, že toto je tak reálne, že sa to určite niekomu muselo stalo a možno aj stáva.

Je nutné dodať, že Tom Hanks vlastní zbierku starých písacích strojov, a aj tie zohrávajú svoju úlohu v jeho poviedkovej knihe. Koniec-koncov túto svoju vášeň vniesol aj do názvu knihy O nezvyčajných ľuďoch a písacích strojoch. Písacie stroje totiž tiež zakomponoval do svojich poviedok. Za zmienku určite stojí poviedka o čerstvo rozvedenej žene, ktorá sa snaží začať nový život a znenazdajky narazí na starý písací stroj, ktorý si kúpi za pár drobných. Keď ho chce dať opraviť, príde na to, že písací stroj nemá hodnotu a je len plastovou „hračkou“. Napokon si nechá poradiť a kúpi poriadny kovový, hodnotný písací stroj farby „zelenej morskej peny“. Pôvodne sa na ňom chystá písať len nákupné zoznamy, avšak možno práve písací stroj jej pomôže prekonať ťažkú životnú situáciu, keď sa na ňom pustí do písania textu s názvom „Úvahy môjho srdca“.

Osobne nevyhľadávam poviedkové knihy, no túto som si veľmi obľúbila. Nečítala som ju rýchlo, medzi poviedkami som si nechávala určitý časový odstup. Každú jednu som si nechala doznieť v mysli. Je to kniha, ku ktorej sa dá často vracať... Vybrať ju z police a prečítať, len tak na upokojenie, jednu - dve poviedky. Som rada, že vo svojej poličke mám práve takúto knižnú lahôdku.

Za recenziu ďakujeme Simone Trnkovej. :)

instagram: @kniholoverka

Denisa Gaálová: Stručné dejiny Slovenska pre mladých čitateľov