Veronika Danajová: Aj smrť má srdce

Kniha Aj smrť má srdce sa mi čítala rýchlo, kvôli štýlu písania a napínavému deju, ktorý vo mne nechal neopísateľné pocity, niekedy až strach. Keďže som túto knihu začala čítať večer, bola som schopná prečítať len trošku, pretože som sa bála a hlavne som chcela mať pokojnú noc. Vrátila som sa k nej až o pár dní neskôr, keď som mala čas na čítanie cez deň, čo mi oveľa viac vyhovovalo. A v ten deň som ju aj dočítala. Mala som zmiešané pocity z tohto príbehu. A trošku som si ho musela uležať v hlave.

Jednotlivé kapitoly sú očíslované a majú aj svoj názov. Čo mi trošku vadilo pri čítaní, pretože odhaľovali, čo sa stane v danej kapitole. Kľudne by som vynechala názvy a nechala len očíslovanie.

Pocity z tohto príbehu som mala rôznorodé. Raz to bol strach, ktorý dominoval hlavne pri paranormálnych javoch a nevysvetliteľných situáciách ako je napríklad vidieť v sne, že si niekto ubližuje, ale jemu nič nie je a samotná hlavná hrdinka áno. Ako je to možné? Pokiaľ sa neobjavoval ten výjav, tak bolo všetko v poriadku v rámci možností. V niektorých situáciách som bola nahnevaná, že hlavná hrdinka sa zamilovala do človeka, ktorý jej chce pomôcť a prísť všetkému čo sa jej deje na koreň. Ľútosť som cítila hlavne vtedy, keď hrdinka ostala sama na všetko a musela sa premáhať aby s niekým hovorila, aj keď mala blok. Na konci som bola smutná, že musel zomrieť človek, ktorý za nič nemohol a len sa snažil ľuďom pomáhať ako vedel. Neprišlo mi to voči nemu fér.

Správanie a povaha jednotlivých postáv mi prišla adekvátna v daných chvíľach. Ľutovala som hlavnú hrdinku, kvôli tomu, že sa jej toto stalo a z ničoho nič sa jej zmenil život k horšiemu. Všetci ju opustili a zostala úplne sama so svojimi problémami. Aj keď mala dobré chvíľky a myslela som si, že sa z toho dostane, tak sa stalo niečo čo som nečakala.

Od začiatku až do konca celý príbeh bol zahalený rúškom tajomstva a je len na Vás či ho dočítane a prídete na to, kto bol za tým všetkým, alebo to necháte tak ako to autorka načrtla.

Nájdete tu zmenu z normálneho života na abnormálny, samotu, nádej, neopätovanú lásku, nedôveru, pomstu.

Knihu odporúčam tomu kto rád číta psychotrilery a knihy od slovenských autorov.