Véronique Ovaldé: Kniha džungle

Hneď na úvod musím napísať, že tie ilustrácie, to je niečo neskutočné. Ja osobne som ešte takýto typ ilustrácií v žiadnej inej detskej knihe nevidela, dýcha z nich niečo neopísateľné, proste džungla J. Naozaj, ilustrácie úplne dotvárajú celkovú atmosféru, vďaka ktorej pri čítaní malí čitatelia ľahšie vkĺznu do tohto čarovného rozprávkového sveta. Sú sýto-farebné, zapĺňajú celú stranu, niekedy aj dvojstránku.

„Človek medzi vlkmi a vlk medzi ľuďmi.“

Príbeh je, tak ako aj pri pôvodnej verzii, o ľudskom chlapcovi, ktorý prišiel o rodičov, ocitne sa v džungli, kde ho matka Vlčica pomenuje Mauglí (žabiatko). Rozhodne sa tiež, že ho vychová spolu so svojimi vĺčatami. Chlapec sa snaží podobať sa na svojich kamarátov – pantera Baghíru, medveďa Bálúa a pytóna-filozofa Káa. Všadeprítomná hrozba – tiger Šer Chán, ho vidí iba ako korisť. Mauglí sa snaží zapadnúť do tohto sveta, no i napriek tomu zostáva „vyhostený“ do dediny, kde sa opäť pasuje s nepochopením, tentokrát tým ľudským.

Keďže ide o detskú knihu, je väčšieho formátu a takisto obsahuje menej textu. Práve ilustrácie sú ten lákadlový prvok, ktorý by mal detičky priviesť k tejto knihe. Text však vôbec za ilustráciami nezaostáva, je pútavý, dobrodružný, tak akurát pre väčšie deti, aby mu aj porozumeli. Píšem pre väčšie deti, lebo tak ako aj v pôvodnej Knihe džuglí, aj v tejto Knihe džungle, sa nachádzajú aj „drastickejšie“ momenty, samotná smrť ľudí i zvierat. Kvôli tomuto (a tiež komplikovanejšiemu textu) by som pouvažovala nad tým, pre deti od koľkých rokov je knižka vhodná. Keďže však ide o rozprávku, končí sa šťastne.

Skvostná, čarovná detská kniha Kniha džungle, vďaka ktorej detičky preniknú do hĺbky džungle, zoznámia sa s jej tajomstvami a obyvateľmi a naučia sa, že dobro vždy vyhráva nad zlom a inakosť je prirodzená.

„Mauglímu sa predsa napriek všetkým očakávaniam nakoniec podarilo stať napoly človekom, napoly vlkom.“

Za recenziu ďakujeme Martine Pinkovej. :)

Jej fotky a časť recenzii nájdete aj tu: @matine.knihy