Warren Trinásty a Vševidiace oko

Warren je vzhľadovo škaredý chlapec, ktorý sa ale vôbec nepodceňuje a je si vedomí svojej sily, odhodlania a všetkých kladných vlastností, ktoré má. Najmä preto bude tento dvanásťročný chlapec sympatický všetkým, ktorí siahnu po knihe.

Príbeh, ktorý kniha ponúka, je netradičný, „neokukaný“ a svojský. Môžete si byť istí, že vás vtiahne do deja a vy ani nebudete vedieť, kedy a ako sa to stalo. Priznám sa, že som si najprv myslela, že knižka ma príbehom veľmi nezaujme. Vybrala som si ju najmä kvôli jej vizuálnej stránke. Postupne, ako som sa začítala, som zisťovala, že neviem s čítaním prestať. Silou mocou som chcela vedieť, čo bude ďalej, a ako celý príbeh skončí.

V príbehu sa hľadá Vševidiace oko, ktoré je skryté v hoteli Warren už od jeho postavenia (postavil ho Warren druhý). Nikto nevie, čo konkrétne Vševidiace oko je, ani kde sa nachádza. Na oko si robí zálusk Warrenova teta Annakonda, ktorá sa nedávno vydala za jeho strýka Ruperta. Okrem týchto postáv vystupujú v knihe (a žijú v hoteli Warren) šéfkuchár hotela Bunion, učiteľ pán Friggs, záhadné dievča Petula, záhadný hosť, ktorý príde na začiatku knihy do hotela a dve Annakondine sestry. Výber postáv je veľmi pestrý, vďaka čomu tiež získava príbeh na originalite. Ako príbeh skončí a či sa Vševidiace oko podarí nájsť, sa musí každý dozvedieť sám. Dej je plynulý, no s mnohými nečakanými zvratmi, ktoré čitateľa držia po celý príbeh v napätí, a až do jeho konca nevie, či skončí šťastne alebo nie.

Ako som už spomínala, kniha je nevšedná aj vďaka svojej vizuálnej stránke. Je farebná a s každým otočením strany na čitateľa vykuknú nové a nové krásne ilustrácie, ktorých autorom je Will Staehle. Sú skutočne očarujúce a aj vďaka nim sa stáva príbeh autentický. Ja už sa veľmi teším na voľné pokračovania tejto knihy. A najmä na hlavného hrdinu Warrena.

Robert Chester Ruark: Medárky

Kráska a zviera