! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Slovenský filmový ústav strana 4 z 5

vydavateľstvo

Jánošík DVD


Prvý slovenský dlhometrážny hraný film, ktorý nakrútila v roku 1921 slovensko-americká spoločnosť "Tatra Film Corporation " je adaptáciou legendy o ľudovom hrdinovi Jurajovi Jánošíkovi. DVD prináša jeho ozvučenú verziu, ktorú v roku 1975 dramaturgicky a režijne pripravil Ivan Rumanovský. Réžia : Jaroslav Siakeľ BONUS - dokumentárny film Jaroslav Siakeľ na Slovensku, réžia Miroslav Cimerman, 1982 © Slovenský filmový ústav, 2021 ČB, 1921, Tatra Film Corporation, 68 + 14 min.
Na sklade 2Ks
6,27 € 6,60 €

Na krásnom modrom Dunaji DVD


Súdobá crazy komédia o troch bohémskych kamarátoch, ktorých vzrušenie z dobrodružstiev na hranici zákona, neviazaná zábava, sexuálna sloboda, radosť z maličkostí a žiadne obavy z budúcnosti privedú k spolupráci na krádeži slávneho obrazu Andyho Warhola. Réžia: Štefan Semjan Scenár : Maroš Hečko, Štefan Semjan Kamera : Martin Štrba Hudba: John Lurie, Iggy Pop Hrajú : Juraj Johanides, Maroš Kramár, Ady Hajdu, Silvia Šuvadová, Marián Labuda, Andrej Hryc, Ľubomír Paulovič a iní BONUS : Film o filme Na krásnom modrom Dunaji, réžia Juraj Johanides, 2021 © Slovenský filmový ústav, 2021 FAR., 1994, 126+59 min.
U dodávateľa
6,27 € 6,60 €

Poznámky


Pri príležitosti 100. výročia narodenia nestora slovenskej filmovej kritiky Pavla Branka (1921 – 2020) sme sa v knižnej edícii časopisu Kino-Ikon rozhodli pripomenúť si jeho „cinestetické“ myslenie o filme, televízii, divadle, rozhlase a literatúre výber reprezentatívnej vzorky 100 poznámkových lístkov z jeho súkromnej kartotéky, ktorú rozvíjal ako otvorený, pedantne usporiadaný, neustále doplňovaný a korigovaný, plus odkazmi prepojený systém rukou alebo strojom písaných lístkov rôznej veľkosti o vybraných umeleckých dielach slovenských i svetových režisérov, dramatikov, spisovateľov.
U dodávateľa
9,41 € 9,90 €

Lacná kniha Dejiny slovenskej kinematografie 1896 - 1969 (-90%)


Rukopis mapuje vývoj slovenskej kinematografie vo všetkých jej etapách a častiach. Zlomové roku sú : 1918,1938,1948,1969, Kinematografia sa člení na : tvorbu, výrobu, distribúciu, techniku, školstvo, filmovú reflexiu Predložené národné dejiny starostlivo sledujú dialóg s českou, poľskou, maďarskou, rakúskou produkciou, národné je tu v pevnej symbióze s medzinárodným. Kniha sa štrukturuje nielen podľa filmových žánrov, zmien štýlu, ale vyzdvihuje v samostatných kapitolách aj najvýraznejšie osobnosti slovenskej kinematografie napr. Paľo Bielik, Štefan Uher, Dušan Hanák, Dušan Trančík atď. Autori sa pokúšajú o kompaktné línie vývoja od amatérskych začiatkov až po takmer priemyselnú výrobu filmových diel. Druhé rozšírené vydanie.
Vypredané
4,90 € 49,00 €

dostupné aj ako:

Jaroslava Havettová. Výber z tvorby DVD


Prierez tvorbou Jaroslavy Havettovej, jednej z najvýznamneších osobností nášho animovaného filmu obsahuje diela z dvoch desaťročí jej pôsobenia na Slovensku – od raných autorských začiatkov v 60. rokoch až po jej mimoriadne plodné obdobie v 80. rokoch minulého storočia. Vo výbere ôsmich filmov sú zastúpené ukážky rôznych animátorských techník a postupov, ktoré zjednocuje osobitý výtvarný rukopis, za ich tematickou pestrosťou sa vždy ukrýva pozoruhodné myšlienkové posolstvo vrátane vrcholného diela Údel (1988), za ktoré získala Strieborného medveďa na Berlinale Disk obsahuje: Pieseň/The Song (1969) Socha/The Statue (1969) Kým sa ucho neodbije/Until the Pitcher Is Broken at Last (1971) Kontakty/Contacts (1980) Posledný kameň/The Last Stone (1982) Pomóóóc!/Heeelp! (1985) Prečo máme radi sliepky/We We Like Hens Údel/Fate (1988) Celková minutáž : 59 minút 8 digitálne reštaurovaných krátkych filmov, texty o Jaroslave Havettovej a jej tvorbe a fotografie. Audiokomentár pre nevidiacich, titulky anglické, slovenské, slovenské pre nepočujúcich
U dodávateľa
7,51 € 7,90 €

Rozhovory o filme


Ako učiť filmárov? Podľa nás je najlepšou formou výučby rozhovor a spoločná tvorba. Osvojovanie si filmárského umenia vnímame ako nepretržitý dialóg, v ktorom je prítomné objavovanie historických súvislostí, výmena teoretického poznania, ale hlavne odovzdávanie si životných a praktických skúseností. Vieme, o čom hovoríme, pretoža aj naša spolupráca začala pred tridsiatimi rokmi na filmovej fakulte ako dialóg študenta a pedagóga. Postupne sa naše úlohy menili, učili sme sa jeden od druhého, spoločne sme písali scenáre, nakrúcali filmy a stali sme sa priateľmi. Vďaka tejto empírii sme sa rozhodli iniciovať rozhovory medzi študentami filmovej fakulty a ich staršími kolegami. Chceli sme vytvoriť priestor na medzigeneračný dialóg, v ktorom sa budú spoznávať, deliť o svoje vedomosti a zážitky. Nasledujúce texty sú rozhovory o tom, čo máme všetci radi - o filme. (Marek Leščák - Martin Šulík)
Na sklade 2Ks
8,36 € 8,80 €

Stopy začiatkov


Zborník Stopy začiatkov tvorí súbor príspevkov z jubilejného 20. ročníka výročnej česko-slovenskej filmologickej konferencie, ktorá sa uskutočnila v dňoch 21. až 24. októbra 2021 v Krpáčove. Hlavná téma sa v kontexte pripomínania 100. výročia zrodu slovenskej kinematografie dotýkala jedného z jej kľúčových fenoménov: vymedzovania počiatkov, pôvodnosti, prvosti, bodov pripojení i zlomov, reštartov, období progresu, kríz, normalizácií. Zdanlivo jednoduché pomenovanie otvára možnosti reflexie najrôznejších aspektov storočného vývoja filmovej kultúry na Slovensku, jej inštitúcií, tvorby, reflexie. Autori štúdií: Peter Michalovič, Katarína Mišíková, Petr Mareš, Juraj Oniščenko, Martin Ciel, Luboš Ptáček, Zuzana Nemčíková, Josef Rauvolf, Josef Fulka, Monika Mitášová, Jana Bébarová, Martin Boszorád, Juraj Malíček, Petra Hanáková, Ján Kralovič, Martin Palúch, Jana Dudková, Michal Babiak.
Na sklade 1Ks
6,18 € 6,50 €

Rozprava o westerne


Publikácia sa venuje jednému z prvých veľkých žánrov (americkej) kinematografie, jeho postavám, krajine i mestu, vracia sa k jeho zrodu, reflektuje jeho vývoj a dôležité diela.
Na stiahnutie
6,00 €

dostupné aj ako:

Slnko v sieti BD


Lyrický príbeh emocionálneho dozrievania a vzťahu dvoch mladých ľudí, ktorí sa snažia zakryť svoju neistotu, neskúsenosť a strach zo života hraným cynizmom a odmietavou pózou voči súdobej spoločnosti. Je to prvý film v dejinách slovenskej kinematografie, ktorý prináša tému prirodzeného hodnotového aj spoločenského porovnania prostredia mesta a vidieka. Film je označovaný za začiatok novej vlny v kontexte slovenského a českého filmu 60. rokov minulého storočia. © Slovenský filmový ústav 2022 Československo 1962, ČB, digitálne reštaurovaný film Réžia : Štefan Uher Minutáž : 151 min. (93 + 17 + 21 + 20 min.) Bonusy : Poznačení tmou, 1959, Rozhovor, 1963, Film o filme Slnko v sieti, 2022
Na sklade 1Ks
12,26 € 12,90 €

Abecedár slovenského filmu 1921 - 2021


Projekt Abecedára slovenského filmu 1921 – 2021 vznikol pri príležitosti 100. výročia zrodu slovenskej kinematografie, ktorý spájame s nakrútením prvého dlhometrážneho hraného filmu Jánošík Jaroslava Siakeľa. Knižné vydanie Abecedára nadväzuje na rovnomennú celoročnú filmovú prehliadku, ktorá sa v pandemických podmienkach konala od 23. septembra 2021 do 28. júna 2022 v Kine Lumiere v rámci programu Filmotéky – študijnej sály Slovenského filmového ústavu. Abecedár tvorí súbor 25 krátkych esejí, ktoré sa venujú abecedne pomenovaným fenoménom našej filmovej kultúry. Pokúšali sme sa zachytiť najvýraznejšie témy nášho myslenia o filme, fenomény a črty filmovej práce, naratívne a vizuálne motívy. Hlavným zámerom abecedára bolo odpútať sa od tradičných postupov chronologizácie, hierarchizácie či kanonizácie. Náš malý filmový archív ešte stále skrýva množstvo neprebádaného filmového bohatstva. Abecedár je z tohto pohľadu najmä pokus o hravejší prieskum a menej zaväzujúce nahliadnutie do viac či menej známych dejín slovenskej kinematografie.
Vypredané
13,49 € 14,20 €

Dežo Hoffmann – Fotograf Beatles Blu-ray


Celovečerný dokument o slovenskom fotografovi svetového významu, ešte nedávno takmer zabudnutom, poukazuje na dôležitosť vplyvu Deža Hoffmanna na vývoj vo svete fotografie – na jeho originalitu, invenčnosť a dodnes nie celkom docenené novátorstvo, vďaka ktorému sa jeho fotografie stali nezmazateľnou súčasťou histórie pop – music. Bol dvorným fotografom Beatles, spolupracoval s Rolling Stones a mnohými rockovými hviezdami druhej polovice 20.storočia. Scenár : Patrik Lančarič, Laura Siváková-Paššová Réžia : Patrik Lančarič Strih : Alena Spustová Kamera : Mário Kičák, Štefan Bučka Hudba : Vladimír Martinka, Branislav Biznár, Dušan Lančarič Účinkujú : Lady Dolores Prevost, David Hoffmann, Paul McCartney, Norman Jopling, Eric Burdon, Cliff Richard, Sandy Shaw, Marián Pauer a iní Producent : Patrik Pašš Technické informácie Audio: Slovensky, česky, english, audiokomentár pre nevidiacich, 5.1 stereo Titulky: slovenské, slovenské pre nepočujúcich, english Celková minutáž: 90 min.
U dodávateľa
10,36 € 10,90 €

Kult Banality - Od Duchampa k reality show


Publikácia Kult banality, je tretím titulom knižnej edície časopisu Kino Ikon Cinestézia, ktorá sa zameriava na publikovanie domáceho a svetového progresívneho myslenia o filme a audiovizuálnej kultúre. Zatiaľ čo banalita nemá dejiny, kultom banality sa umelci a myslitelia 20. storočia zdajú byť priam posadnutí. Od Duchampa a jeho readymade po Warhola, ktorý zrušil hranicu medzi umením a médiami, od Pereca a jeho „podobyčajnosti“ až po sociológov každodennosti, ospevovali ikony modernity obyčajnosť. Všetci banalite priznávali jednu cnosť: bola subverzívna. Prostredníctvom kultu, ktorý jej zasvätili, sa usilovali spochybniť zavedené inštitúcie – počnúc dielom, cez umelca až po galériu, múzeum alebo médiá. Dnes sa banality zmocňuje televízia a reality šou. Ale je kult, ktorý jej venujú, ešte stále zžieravý a podvratný? Úderná esej o zvratoch jedného storočia.
U dodávateľa
5,32 € 5,60 €

Vyjsť z temnoty


Publikácia Vyjsť z temnoty je druhým titulom knižnej edície časopisu Kino Ikon Cinestézia, ktorá sa zameriava na publikovanie domáceho a svetového progresívneho myslenia o filme a audiovizuálnej kultúre. Vyjsť z temnoty je esej vo forme listu, ktorý francúzsky filozof a historik umenia Georges Didi- Huberman adresuje maďarskému režisérovi Lászlóovi Nemesovi. Prostredníctvom analýzy jeho filmu Saulov syn (Oscar za najlepší cudzojazyčný film, Veľká cena poroty a Cena FIPRESCI na festivale v Cannes) skúma Didi-Huberman hranice a možnosti zobrazenia jednej z najväčších katastrof 20. storočia – šoa, nazývanej Nemesom aj "čiernou dierou uprostred nás“. Môže fikcia a realistický filmový obraz túto „čiernu dieru“ vyniesť na svetlo? Didi-Huberman sa v texte prejavuje ako nesmierne pozorný a poučený divák. Dôslednou analýzou formálnych aspektov umeleckého diela dokáže preniknúť do jeho hĺbky a objasniť tak rôzne, voľným okom niekedy ťažko postrehnuteľné významy.
U dodávateľa
2,38 € 2,50 €

Zmena bez zmeny - Podoby slovenskej televíznej hranej tvorby 1990 - 1993


Kniha Jany Dudkovej Zmena bez zmeny. Podoby slovenskej televíznej hranej tvorby 1990 – 1993 je prvou publikáciou, ktorá sa systematicky venuje vývoju ponovembrovej televíznej tvorby na Slovensku. Doterajšie výskumy slovenského filmu sa skoro výlučne venovali výskumu kinematografie, televíznej tvorbe sa venoval napríklad Ivan Stadtrucker, avšak len do roku 1989 kedy sa podľa neho oslabuje kultúrotvorná funkcia televízie. Monografia Zmena bez zmeny dokazuje opak a vyvracia mýty o zániku či úpadku televíznej tvorby po roku 1989, prítomné napríklad i v Dejinách slovenskej kinematografie od Václava Maceka a Jeleny Paštékovej. Robí tak na príklade výskumu až 270 hraných diel, ktoré vznikli v období 1990 – 1993 a to so špeciálnym fokusom na obraz spoločenskej zmeny a reflexiu (Nežnej) revolúcie.
U dodávateľa
7,51 € 7,90 €

Andrej Tarkovskij


Texty zahrnuté do tejto publikácie pristupujú k Tarkovského dielu z rôznych perspektív. Sean Martin prechádza základnými biografickými súvislosťami Tarkovského života, zasadzuje jeho dielo do kontextu vtedajšej sovietskej kinematografie a následne sa venuje autorovým pracovným metódam, pričom pomenúva konkrétne opakujúce sa témy, motívy a tiež naratívne a štylistické postupy uplatňované v jednotlivých filmoch. Petr Král ponúka v texte Tarkovský čili Hořící dům vyhranenú filozoficko-poetickú interpretáciu režisérových filmov. Napokon Juraj Oniščenko sa vo svojej štúdii venuje uchopeniu fenoménu času a tiež tematizuje dualitu skutočnosti a sna v Tarkovského filmovej tvorbe. Súčasťou publikácie je aj biografické heslo o Andrejovi Tarkovskom a anotácie Tarkovského študentských filmov a tiež siedmich dlhometrážnych hraných filmov pre kiná.
Na sklade 1Ks
4,66 € 4,90 €

Nemecká jeseň


Nemecká jeseň približuje jedno z najzaujímavejších období v dejinách nemeckej kinematografie, ktoré sa formovalo v 60. rokov minulého storočia, v čase vzniku nových vĺn a smerov vymedzujúcich sa voči tradíciám a establišmentu. „Išlo o zvláštne a mimoriadne dynamické obdobie nielen v nemeckej kinematografii, ale v celej nemeckej spoločnosti,“ hovorí filmový teoretik Michal Michalovič z oddelenia vedy a výskumu Slovenského filmového ústavu (SFÚ), kurátor prehliadky Nemecká jeseň. „Približne v druhej polovici 60. rokov sa postupne začala k slovu dostávať generácia tvorcov, ktorí reagovali na najživšiu nemeckú prítomnosť, no zároveň nezatvárali oči pred katastrofickými udalosťami druhej svetovej vojny. V istom zmysle je tzv. nový nemecký film rozkročený práve medzi týmito dvomi pólmi.
U dodávateľa
5,69 € 5,99 €