! Doprava ZADARMO už od 20 € !
  • Počet strán: 112
  • Väzba: mäkká, brožovaná
  • EAN: 9771337060388
  • Jazyk: slovenský

PaM č. 4-5/2024 - Zamestnanecké benefity

Zamestnanecký benefit možno chápať ako istú formu kompenzácie či odmeny, ktorú zamestnávateľ poskytne zamestnancovi nad rámec mzdového ohodnotenia. Ktoré sú najžiadanejšie zamestnanecké benefity?
Povinnosť zrážať a odvádzať za zamestnancov poistné na zdravotné poistenie a všetky druhy sociálneho poistenia má výlučne zamestnávateľ. Voči komu sú vyvodzované všetky dôsledky z nezaplateného poistného?
Zabezpečovať zamestnancom vo všetkých zmenách stravovanie zodpovedajúce zásadám správnej výživy priamo na pracoviskách je základnou povinnosťou zamestnávateľa. Ktorí zamestnanci majú právo, aby im zamestnávateľ poskytoval stravovanie?
Sociálny fond tvoria finančné prostriedky, ktoré sa používajú na realizáciu podnikovej sociálnej politiky v oblasti starostlivosti o zamestnancov. Ktorí zamestnávatelia sú povinní vytvárať sociálny fond a poskytovať z neho príspevok pre svojich zamestnancov?
Pokiaľ má fyzická osoba príjmy zo závislej činnosti zo zahraničia, musí sa zaoberať ich zdanením aj na Slovensku, aj keď boli tieto príjmy v zahraničí zdanené. Ako si vysporiada daňovú povinnosť slovenský rezident, ktorý má príjmy zo závislej činnosti zo zahraničia?
Zavedenie poplatku za rozvoj bolo pre obce na Slovensku prínosné. Na čo môžu tento poplatok obce využiť?
Právo na zdravie znamená, že vlády musia vytvoriť podmienky týkajúce sa existencie a dostupnosti služieb zdravotnej starostlivosti, zdravé a bezpečné pracovné podmienky a zabezpečiť zdravé jedlo a stravu. Ako by mala byť vnímaná jej dostupnosť? Viac sa dočítate v rubrike Verejná správa.

Zamestnanecké benefity
Motivovanie zamestnancov však patrí k náročným a zložitým úlohám zamestnávateľa. Vyplýva to predovšetkým z hlavného dôvodu motivácie, ktorým je na jednej strane vytvoriť pracovné prostredie, v ktorom budú mať zamestnanci uspokojené svoje nároky a záujmy, čo ich bude viesť k efektívne vykonávanej práci, a na strane druhej výsledok práce zamestnancov, ktorý by mal viesť k naplneniu úloh a cieľov, požadovaných zamestnávateľom.
Keď zamestnávateľ neplatí poistné
Povinnosť zrážať a odvádzať za zamestnancov poistné na zdravotné poistenie a všetky druhy sociálneho poistenia má výlučne zamestnávateľ. Preto nezaplatené poistné Sociálna poisťovňa a zdravotné poisťovne vymáhajú len od zamestnávateľa, nie od jeho zamestnancov. Všetky dôsledky z nezaplateného poistného sú vyvodzované len voči zamestnávateľovi. V sociálnom poistení sa z tohto všeobecného pravidla uplatňujú dve výnimky.
Podanie priznania k dani z príjmov - možnosti predĺženia lehôt
Daňové subjekty majú povinnosť vysporiadať svoje povinnosti k dani z príjmov po skončení zdaňovacieho obdobia v trojmesačnej lehote. Táto základná lehota však môže byť predĺžená.
Aké sú spôsoby predĺženia a povinnosti daňovníkov, pri splnení ktorých sa dosiahne korektné predĺženie lehoty na podanie daňového priznania?
Stravovanie zamestnancov v pracovnom pomere
Poskytovanie stravovania zamestnancom v pracovnom pomere je dané kogentnou právnou úpravou. Právna úprava pritom ustanovuje minimálnu hodnotu stravovacej poukážky. Pokiaľ zamestnávateľ nemá možnosť poskytovať svojim zamestnancom stravovanie vo svojom stravovacom zariadení, musí zabezpečiť zamestnancom stravovanie u inej právnickej osoby alebo fyzickej osoby, ktorá má oprávnenie poskytovať stravovacie služby. Ktorí zamestnanci majú právo, aby im zamestnávateľ poskytoval stravovanie?
Diskriminácia zamestnanca po opätovnom návrate do zamestnania.
Samotný pojem diskriminácia je definovaný v zákone č. 365/2004 Z. z. o rovnakom zaobchádzaní v niektorých oblastiach a o ochrane pred diskrimináciou, tzv. antidiskriminačný zákon. Podľa uvedeného zákona, diskriminácia je priama diskriminácia, nepriama diskriminácia, obťažovanie, sexuálne obťažovanie a neoprávnený postih. Diskriminácia je aj pokyn na diskrimináciu a nabádanie na diskrimináciu. Aký je rozdiel medzi priamou a nepriamou diskrimináciou?
Platobná neschopnosť zamestnávateľa - nároky zamestnancov
Trh práce je poznamenávaný viacerými vážnymi problémami. Medzi takéto radíme prípad, v ktorom sa zamestnávateľ dostáva do platobnej neschopnosti. Má to za následok, že zamestnancom reálne hrozí strata zamestnania. Z uvedeného dôvodu bolo potrebné legislatívne riešiť podporu takýchto firiem formou dávky z garančného poistenia.
  • Počet strán: 112
  • Väzba: mäkká, brožovaná
  • EAN: 9771337060388
  • Jazyk: slovenský

Zamestnanecký benefit možno chápať ako istú formu kompenzácie či odmeny, ktorú zamestnávateľ poskytne zamestnancovi nad rámec mzdového ohodnotenia. Ktoré sú najžiadanejšie zamestnanecké benefity?
Povinnosť zrážať a odvádzať za zamestnancov poistné na zdravotné poistenie a všetky druhy sociálneho poistenia má výlučne zamestnávateľ. Voči komu sú vyvodzované všetky dôsledky z nezaplateného poistného?
Zabezpečovať zamestnancom vo všetkých zmenách stravovanie zodpovedajúce zásadám správnej výživy priamo na pracoviskách je základnou povinnosťou zamestnávateľa. Ktorí zamestnanci majú právo, aby im zamestnávateľ poskytoval stravovanie?
Sociálny fond tvoria finančné prostriedky, ktoré sa používajú na realizáciu podnikovej sociálnej politiky v oblasti starostlivosti o zamestnancov. Ktorí zamestnávatelia sú povinní vytvárať sociálny fond a poskytovať z neho príspevok pre svojich zamestnancov?
Pokiaľ má fyzická osoba príjmy zo závislej činnosti zo zahraničia, musí sa zaoberať ich zdanením aj na Slovensku, aj keď boli tieto príjmy v zahraničí zdanené. Ako si vysporiada daňovú povinnosť slovenský rezident, ktorý má príjmy zo závislej činnosti zo zahraničia?
Zavedenie poplatku za rozvoj bolo pre obce na Slovensku prínosné. Na čo môžu tento poplatok obce využiť?
Právo na zdravie znamená, že vlády musia vytvoriť podmienky týkajúce sa existencie a dostupnosti služieb zdravotnej starostlivosti, zdravé a bezpečné pracovné podmienky a zabezpečiť zdravé jedlo a stravu. Ako by mala byť vnímaná jej dostupnosť? Viac sa dočítate v rubrike Verejná správa.

Zamestnanecké benefity
Motivovanie zamestnancov však patrí k náročným a zložitým úlohám zamestnávateľa. Vyplýva to predovšetkým z hlavného dôvodu motivácie, ktorým je na jednej strane vytvoriť pracovné prostredie, v ktorom budú mať zamestnanci uspokojené svoje nároky a záujmy, čo ich bude viesť k efektívne vykonávanej práci, a na strane druhej výsledok práce zamestnancov, ktorý by mal viesť k naplneniu úloh a cieľov, požadovaných zamestnávateľom.
Keď zamestnávateľ neplatí poistné
Povinnosť zrážať a odvádzať za zamestnancov poistné na zdravotné poistenie a všetky druhy sociálneho poistenia má výlučne zamestnávateľ. Preto nezaplatené poistné Sociálna poisťovňa a zdravotné poisťovne vymáhajú len od zamestnávateľa, nie od jeho zamestnancov. Všetky dôsledky z nezaplateného poistného sú vyvodzované len voči zamestnávateľovi. V sociálnom poistení sa z tohto všeobecného pravidla uplatňujú dve výnimky.
Podanie priznania k dani z príjmov - možnosti predĺženia lehôt
Daňové subjekty majú povinnosť vysporiadať svoje povinnosti k dani z príjmov po skončení zdaňovacieho obdobia v trojmesačnej lehote. Táto základná lehota však môže byť predĺžená.
Aké sú spôsoby predĺženia a povinnosti daňovníkov, pri splnení ktorých sa dosiahne korektné predĺženie lehoty na podanie daňového priznania?
Stravovanie zamestnancov v pracovnom pomere
Poskytovanie stravovania zamestnancom v pracovnom pomere je dané kogentnou právnou úpravou. Právna úprava pritom ustanovuje minimálnu hodnotu stravovacej poukážky. Pokiaľ zamestnávateľ nemá možnosť poskytovať svojim zamestnancom stravovanie vo svojom stravovacom zariadení, musí zabezpečiť zamestnancom stravovanie u inej právnickej osoby alebo fyzickej osoby, ktorá má oprávnenie poskytovať stravovacie služby. Ktorí zamestnanci majú právo, aby im zamestnávateľ poskytoval stravovanie?
Diskriminácia zamestnanca po opätovnom návrate do zamestnania.
Samotný pojem diskriminácia je definovaný v zákone č. 365/2004 Z. z. o rovnakom zaobchádzaní v niektorých oblastiach a o ochrane pred diskrimináciou, tzv. antidiskriminačný zákon. Podľa uvedeného zákona, diskriminácia je priama diskriminácia, nepriama diskriminácia, obťažovanie, sexuálne obťažovanie a neoprávnený postih. Diskriminácia je aj pokyn na diskrimináciu a nabádanie na diskrimináciu. Aký je rozdiel medzi priamou a nepriamou diskrimináciou?
Platobná neschopnosť zamestnávateľa - nároky zamestnancov
Trh práce je poznamenávaný viacerými vážnymi problémami. Medzi takéto radíme prípad, v ktorom sa zamestnávateľ dostáva do platobnej neschopnosti. Má to za následok, že zamestnancom reálne hrozí strata zamestnania. Z uvedeného dôvodu bolo potrebné legislatívne riešiť podporu takýchto firiem formou dávky z garančného poistenia.
menej

book

205 812 kníh na sklade ihneď k odoslaniu

wallet

Poštovné zadarmo pre nákupy od 20€

store

Rezervácie v 61 kníhkupectvách


Hodnotenia (0)

0

Odporúčania