Zuzana Hirschnerová
autor
Slovenský jazyk a literatúra v škole
Učebnica poskytuje didaktický materiál potrebný pre osvojenie si učiva predmetu slovenský jazyk a literatúra v zmysle Štátneho vzdelávacieho programu.
Štruktúra učebnice umožňuje identifikovanie obsahu potrebného pre osvojenie v závislosti od ročníka, do ktorého je dieťa zaradené. Štruktúra učebnice korešponduje s učebnými osnovami a učebnými plánmi ŠVP – hláskoslovie, pravopis, slovné druhy, lexikológia, syntax... .
Každá časť učiva je členená podľa obsahu jednotlivých ročníkov. Dieťa/učiteľ tak ľahko zistí, učivo ktorých ročníkov je potrebné prebrať. Každá časť učiva pre jednotlivý ročník obsahuje prehľad učiva a základné typy úloh na precvičenie a osvojenie. Cieľom je zabezpečiť, aby dieťa získalo komplexné poznatky zo slovenského jazyka zo všetkých ročníkov predchádzajúcich tomu, ktorý aktuálne navštevuje a dokázalo čo najskôr postupovať v súlade so žiakmi svojej triedy.
Učebnicu bude tvoriť 7 kapitol:
1. Zvuková rovina, hláskoslovie;
2. Morfológia;
3. Lexikológia;
4. Syntax;
5. Lyrika;
6. Epika;
7. Dráma
.
Každá kapitola je prehľadne členená podľa ročníkov – 2. – 9. ročník. Žiaci tak budú mať k dispozícii prehľad učiva doplnený podľa jednotlivých ročníkov. Teoretické učivo je konkretizované v úlohách.
Svet okolo nás po slovensky
Koncepcia pracovného zošita pre predškoláka obsahuje obrázkovo spracovanú a veľkým tlačeným písmom doplnenú, podstatnú slovnú zásobu z najčastejšie sa vyskytujúcich tém v školských vzdelávacích programoch materských škôl.
Okrem toho ponúka priestor na personalizáciu komunikačného denníka fotografiami dieťaťa, jeho kresbami a dopĺňaním osobných informácií a zážitkov z materskej školy aj z rodiny dieťaťa. Zrozumiteľnosť prostredia, aktivít a blízkosť spracovania tém, prirodzené vedenie aktivít prostredníctvom otázok a odpovedí napomôžu pri učení sa slovenského jazyka dieťaťom s iným materinským jazykom v predškolskom období.
Obsahom tohto pracovného zošita sú praktické cvičenia na výučbu slovenského jazyka detí v predškolskom veku, dole na lište strán so stručným metodickým návodom ako s pracovným zošitom pracovať. Pracovný zošit je rozčlenený na 5 kapitol, ktoré tvoria nasledovné tematické celky:
1. Ja, telo, pocity, pozdravy
2. Rodina: škôlka, dom, farby
3. Jedlo: ovocie, zelenina
4. Na ulici: dopravné prostriedky, sviatky
5. V prírode: lúka, les, pole, výlet, na dvore, ročné obdobia, počasie
Čítanka pre 4. ročník základných škôl
Čítanka pre 4.ročník ZŠ je dielom skúsených pedagógov, autorov viacerých učebníc, používaných v súčasnosti na základných školách. Nové, prepracované vydanie, je aktualizované podľa požiadaviek iŠVP. Ponúka pestrý výber atraktívnych textov a ukážok diel slovenských spisovateľov rozdelených do 12 tematických okruhov podľa obsahového štandardu pre čítanie a literárnu výchovu vo štvrtom ročníku, doplnených ilustráciami známych autorov. Za každým textom nasleduje niekoľko otázok, ktoré v zmysle požiadaviek iŠVP žiakom pomáhajú správne identifikovať potrebné informácie a tvoriť k nim otázky. Výber textov a ich radenie podľa tém umožňuje realizáciu vyučovacích hodín, na ktorých sú podporované a rozvíjané všetky kľúčové kompetencie žiakov. V rámci aktualizácie autori zakomponovali do obsahu aj pojmovú mapu s primeraným výkladom, návodom, ako tento kvalitný nástroj pre učenie, porozumenie textu a usporiadanie myšlienok používať.
SCHVÁLENÉ MŠVVaŠ SR
Schvaľovacia doložka č.: 2018/8050:4-10K0
Slovenský jazyk pre 4.ročník základných škôl - pracovný zošit
Cieľom pracovného zošita je doplniť didaktický materiál učebnice dostatočným množstvom úloh zameraných predovšetkým na precvičenie poznatkov a ich využitie v konkrétnych komunikačných situáciách.
Vypredané
3,60 €
Slovenský jazyk pre 3. ročník základných škôl - Pracovný zošit
*Inovovaný pracovný zošit zo slovenského jazyka je spracovaný a aktualizovaný podľa platných požiadaviek iŠVP ISCED 1 na jazykové vyučovanie. Spracovaním nadväzuje na koncepciu učebnice Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ.
*Pracovný zošit môžete využívať od školského roku 2019/2020.
Didaktická koncepcia
*Didaktické spracovanie pracovného zošita rozvíja jazykové a komunikačné kompetencie detí - počúvanie, rozprávanie, písanie, čítanie. Spracovaním nadväzuje na koncepciu pracovného zošita Slovenský jazyk pre 2. ročník ZŠ.
*Pracovný zošit tvorí vzhľadom a usporiadaním dokonalý súlad s učebnicou.
*Zjednotené je farebné rozlíšenie tematických celkov. Je preto prehľadnejší a ľahšie sa v ňom orientuje. Farebne (a v súlade s učebnicou) sú označené aj úlohy slohovej zložky. Podobne ako v učebnici, aj pracovný zošit obsahuje na konci tematických celkov opakovanie nazvané 10-bodovka.
*Úlohy sú členené na jazykovú a slohovú zložku, ktorá podporuje a rozvíja funkčné využívanie materinského jazyka v bežných, žiakom blízkych komunikačných situáciách. V cvičeniach sa tieto zložky prelínajú a integrujú.
*Pracovný zošit rešpektuje a rozvíja medzizložkové (úlohy prepojené na literárnu zložku práca s čítankou,), medzipredmetové vzťahy a prierezové témy.
*Úlohy a cvičenia tvoria ucelený súbor zoradený podľa didaktickej náročnosti. Slúžia na precvičovanie jednotlivých jazykových javov. Mnohé z nich sú zábavného charakteru (prešmyčky, tajničky, obrázky na vyfarbovanie, hádanky) a zároveň plnia didaktický zámer.
*Pribudli samostatné kapitoly Obojaké spoluhlásky a Vybrané slová; slohové úlohy rozvíjajúce jazykové a komunikačné kompetencie k témam List, Oznam a Opis pracovného postupu; dve nové pojmové mapy a opakovacia strana, ktorá je umiestnená na konci pracovného zošita.
Vypredané
5,60 €
Lacná kniha Slovenský jazyk pre 2. ročník základných škôl - Metodická príručka (-70%)
Inovovaná metodická príručka k súboru slovenského jazyka pre 2. ročník je spracovaná a aktualizovaný podľa platných požiadaviek iŠVP ISCED 1 na jazykové vyučovanie. Spracovaním a koncepciou na ňu nadväzuje Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ.
Didaktická koncepcia
*Metodická príručka je edukačným sprievodcom koordinácie úloh učebnice a pracovného zošita slovenského jazyka pre 2. ročník ZŠ. Je zdrojom inšpirácií v prípravnej ale aj v realizačnej etape výchovno-vzdelávacieho procesu.
*Je metodickým sprievodcom učiteľa, ktorý ho sprevádza z pohľadu metodickej, didaktickej a odbornej stránky počas celého školského roka, prezentuje zámery autoriek a odporúča didaktické postupy, ktoré je možné aplikovať do výučby slovenského jazyka a literatúry.
*Ponúka mu stručné teoretické východiská koncepcie komunikačného vyučovania materinského jazyka.
*Zameriava sa na progresívne interaktívne postupy učenia a zážitkové vyučovanie. Učiteľa nabáda k využívaniu reálnych komunikačných situácií, aby si žiaci osvojovali poznatky ľahko a prirodzene.
*Didaktické spracovanie série učebných materiálov Slovenský jazyk pre 2 4. ročník ZŠ komplexne rozvíja jazykové a komunikačné kompetencie detí - počúvanie, rozprávanie, písanie, čítanie.
*Zrozumiteľným spôsobom objasňuje didaktické spracovanie učiva v učebnici a v pracovnom zošite, ich štruktúrne prvky a konkrétne metodické poznámky k jednotlivým úlohám.
*Predstavuje výborný podporný materiál pre začínajúcich učiteľov.
*Metodická príručka je formálne rozdelená na teoretickú a praktickú časť.
*Obsahom teoretickej časti je opis komunikačných zručností, profil absolventa primárneho vzdelávania, didaktické spracovanie učebnice a pracovného zošita a návrh tematického výchovno-vzdelávacieho plánu.
*Titul je súčasťou série učebných materiálov Slovenský jazyk pre 2. 4. ročník ZŠ.
Vypredané
3,57 €
11,90€
dostupné aj ako:
Slovenský jazyk pre 4. ročník základných škôl - Pracovný zošit
*Inovovaný pracovný zošit zo slovenského jazyka je spracovaný a aktualizovaný podľa platných požiadaviek iŠVP ISCED 1 na jazykové vyučovanie. Spracovaním nadväzuje na koncepciu učebnice Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ.
*Pracovný zošit môžete využívať od školského roku 2019/2020.
Didaktická koncepcia
*Didaktické spracovanie pracovného zošita rozvíja jazykové a komunikačné kompetencie detí - počúvanie, rozprávanie, písanie, čítanie. Spracovaním nadväzuje na koncepciu pracovného zošita Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ.
*Inovatívna koncepcia pracovného zošita k učebnici Slovenský jazyk pre 4. ročník základných škôl obsahuje efektívne uplatnenie komunikačného princípu vo vyučovaní, podporuje integráciu jazykovej a slohovej zložky. Princíp integrácie sa prelína celým obsahom pracovného zošita a odráža sa vo výbere východiskových textov, ilustrácií, sprístupňovaní a objasňovaní poučiek, a predovšetkým v úlohách a cvičeniach.
*Široká škála úloh prepojená so zážitkovosťou pomáha žiakom uľahčiť a dokonale si osvojiť pravopisné normy a pravidlá slovenského jazyka s prihliadnutím na individuality žiakov a ich vedomostnú úroveň.
*Úlohy podporujúce stratégie vedúce k efektívnemu učeniu: brainstorming, pojmové mapy, voľné písanie, učíme sa navzájom, hranie rolí, tvorivé a kritické myslenie, práca s informáciami.
*Nový prvok pracovného zošita pravidelne vkladá opakujúce sa úlohy pod názvom Vetný rozbor, pri ktorých si žiaci priebežne upevňujú osvojené poznatky a informácie o vetách.
*V učive o vybraných slovách sú implementované cvičenia uplatňujúce pravopis zemepisných názvov s i/í a y/ý po obojakej spoluhláske. Výber slov prepája učivo slovenského jazyka s informáciami z vlastivedy.
*Inovovaný pracovný zošit je realizovaný v novej grafickej úprave podporený plnofarebným riešením, čím ponúka väčšiu zážitkovosť v procese edukácie.
Vypredané
5,60 €
Slovenský jazyk pre 2. ročník základných škôl - Pracovný zošit
*Inovovaný pracovný zošit zo slovenského jazyka je spracovaný a aktualizovaný podľa platných požiadaviek iŠVP ISCED 1 na jazykové vyučovanie. Séria zaručuje koncepčné, obsahové a pojmové prepojenie učiva slovenského jazyka a literatúry v jednotlivých ročníkoch 1. stupňa ZŠ s propedeutickými prvkami aj pre 2. stupeň ZŠ.
*Pracovný zošit môžete využívať od školského roku 2019/2020.
Didaktická koncepcia
*Pracovný zošit slovenského jazyka pre 2. ročník predstavuje ucelený systém didaktického spracovania jazykovej a slohovej zložky učiva zo slovenského jazyka a literatúry.
*Pracovný zošit tvorí vzhľadom a usporiadaním dokonalý súlad s učebnicou.
*Didaktické spracovanie pracovného zošita rozvíja jazykové a komunikačné kompetencie detí - počúvanie, rozprávanie, písanie, čítanie. Spracovaním naň nadväzujú pracovné zošity Slovenský jazyk pre 3. a 4. ročník ZŠ.
*Grafické a výtvarné spracovanie je primerané veku, prehľadné a doplnené inovatívnymi prvkami. Fotografie a ilustrácie podporujú plnenie edukačných cieľov.
*Pracovný zošit rešpektuje a rozvíja medzizložkové a medzipredmetové vzťahy a prierezové témy.
*Úlohy a cvičenia tvoria ucelený súbor zoradený podľa didaktickej náročnosti. Ponúkajú rôznorodú typológiu a variabilitu a vytvárajú dostatočný priestor na precvičenie a upevnenie učiva.
*Prostredníctvom úloh a cvičení si žiaci rozvíjajú kritické a tvorivé myslenie, jazykové, komunikačné a grafomotorické kompetencie.
*Obsah podporuje rozvoj vyšších kognitívnych funkcií a rešpektuje rôzne učebné štýly žiakov. Zamedzuje navodeniu stereotypov a predsudkov v myslení a činnosti žiakov.
*Motivačný aspekt učenia sa žiakov je podporený sprievodnou postavičkou.
*Ponúkaný súbor úloh rozvíja zdravé sebavedomie žiakov s využitím prvkov sebahodnotenia.
Vypredané
5,60 €
Lacná kniha Slovenský jazyk pre 4. ročník základných škôl - Metodická príručka (-70%)
Inovovaná metodická príručka k súboru slovenského jazyka pre 4. ročník je spracovaná a aktualizovaný podľa platných požiadaviek iŠVP ISCED 1 na jazykové vyučovanie. Spracovaním nadväzuje na koncepciu Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ.
Didaktická koncepcia
*Metodická príručka je edukačným sprievodcom koordinácie úloh učebnice a pracovného zošita slovenského jazyka pre 4. ročník ZŠ. Je zdrojom inšpirácií v prípravnej ale aj v realizačnej etape výchovno-vzdelávacieho procesu.
*Publikácia je spracovaná vo formáte A4 a obsahuje zmenšené náhľady jednotlivých strán z učebnice.
*Prezentuje zámery autoriek a odporúčané didaktické postupy, ktoré je možné aplikovať do výučby slovenského jazyka a literatúry.
*Konkretizuje využívanie moderných vyučovacích prostriedkov, ktorých cieľom je maximálne aktivizovať žiakov na vyučovacích hodinách, efektívne rozvíjať ich doterajšiu slovnú zásobu a vedieť ich stimulovať k lepším výkonom.
*Zameriava sa na progresívne interaktívne postupy učenia a zážitkové vyučovanie. Učiteľa nabáda k využívaniu reálnych komunikačných situácií, aby si žiaci osvojovali poznatky ľahko a prirodzene.
*Didaktické spracovanie série učebných materiálov Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ komplexne rozvíja jazykové a komunikačné kompetencie detí - počúvanie, rozprávanie, písanie, čítanie.
*Metodická príručka je formálne rozdelená na teoretickú a praktickú časť.
*Obsahom teoretickej časti je opis komunikačných zručností, profil absolventa primárneho vzdelávania, didaktické spracovanie učebnice a pracovného zošita a návrh tematického výchovno-vzdelávacieho plánu.
*Titul je súčasťou série učebných materiálov Slovenský jazyk pre 2. 4. ročník ZŠ
Vypredané
6,02 €
20,08€
dostupné aj ako:
Slovenský jazyk pre 2. ročník základných škôl - Metodická príručka
Inovovaná metodická príručka k súboru slovenského jazyka pre 2. ročník je spracovaná a aktualizovaný podľa platných požiadaviek iŠVP ISCED 1 na jazykové vyučovanie. Spracovaním a koncepciou na ňu nadväzuje Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ.
Didaktická koncepcia
*Metodická príručka je edukačným sprievodcom koordinácie úloh učebnice a pracovného zošita slovenského jazyka pre 2. ročník ZŠ. Je zdrojom inšpirácií v prípravnej ale aj v realizačnej etape výchovno-vzdelávacieho procesu.
*Je metodickým sprievodcom učiteľa, ktorý ho sprevádza z pohľadu metodickej, didaktickej a odbornej stránky počas celého školského roka, prezentuje zámery autoriek a odporúča didaktické postupy, ktoré je možné aplikovať do výučby slovenského jazyka a literatúry.
*Ponúka mu stručné teoretické východiská koncepcie komunikačného vyučovania materinského jazyka.
*Zameriava sa na progresívne interaktívne postupy učenia a zážitkové vyučovanie. Učiteľa nabáda k využívaniu reálnych komunikačných situácií, aby si žiaci osvojovali poznatky ľahko a prirodzene.
*Didaktické spracovanie série učebných materiálov Slovenský jazyk pre 2 4. ročník ZŠ komplexne rozvíja jazykové a komunikačné kompetencie detí - počúvanie, rozprávanie, písanie, čítanie.
*Zrozumiteľným spôsobom objasňuje didaktické spracovanie učiva v učebnici a v pracovnom zošite, ich štruktúrne prvky a konkrétne metodické poznámky k jednotlivým úlohám.
*Predstavuje výborný podporný materiál pre začínajúcich učiteľov.
*Metodická príručka je formálne rozdelená na teoretickú a praktickú časť.
*Obsahom teoretickej časti je opis komunikačných zručností, profil absolventa primárneho vzdelávania, didaktické spracovanie učebnice a pracovného zošita a návrh tematického výchovno-vzdelávacieho plánu.
*Titul je súčasťou série učebných materiálov Slovenský jazyk pre 2. 4. ročník ZŠ.
Slovenský jazyk pre 3. ročník základných škôl - Metodická príručka
Inovovaná metodická príručka zo slovenského jazyka je spracovaná a aktualizovaná podľa platných požiadaviek iŠVP ISCED 1 na jazykové vyučovanie. Spracovaním nadväzuje na koncepciu učebnice a pracovného zošita Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ.
Didaktická koncepcia
*Podrobne spracovaná metodická príručka je ideálnym pomocníkom učiteľa pri vyučovaní slovenského jazyka v 3. ročníku ZŠ počas celého školského roka.
*Patrí k súboru Slovenský jazyk pre 3. ročník a vysvetľuje autorskú koncepciu učebnice a pracovného zošita.
*Prezentuje zámer autoriek a odporúčané didaktické postupy, ktoré je možné aplikovať do výučby slovenského jazyka a literatúry.
*Formálne je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Obsahom teoretickej časti je vysvetlenie vzťahu materinského jazyka k iným predmetom, charakteristika detskej reči ako východiska didaktického spracovania učiva, špecifiká a metódy diagnostikovania v jazykovom vyučovaní. Obsahuje aj postavenie jazykovej a slohovo-komunikačnej zložky učiva a zrozumiteľným spôsobom objasňuje didaktické spracovanie a štruktúru učiva v učebnici a v pracovnom zošite.
*Obsahuje návrh na tematický výchovno-vzdelávací plán.
*Obsahom praktickej časti sú podrobné metodické pokyny potrebné na prácu s danými úlohami.
*Metodické návody sú plánované a podávané v súlade s koncepciou celostného jazykového rozvoja. Dôraz sa kladie na kľúčové cieľové kompetencie materinského jazyka: počúvanie, rozprávanie, čítanie a písanie.
*Publikácia je spracovaná vo formáte A4 a obsahuje zmenšené náhľady jednotlivých strán z učebnice.
Slovenský jazyk pre 4. ročník základných škôl - Metodická príručka
Inovovaná metodická príručka k súboru slovenského jazyka pre 4. ročník je spracovaná a aktualizovaný podľa platných požiadaviek iŠVP ISCED 1 na jazykové vyučovanie. Spracovaním nadväzuje na koncepciu Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ.
Didaktická koncepcia
*Metodická príručka je edukačným sprievodcom koordinácie úloh učebnice a pracovného zošita slovenského jazyka pre 4. ročník ZŠ. Je zdrojom inšpirácií v prípravnej ale aj v realizačnej etape výchovno-vzdelávacieho procesu.
*Publikácia je spracovaná vo formáte A4 a obsahuje zmenšené náhľady jednotlivých strán z učebnice.
*Prezentuje zámery autoriek a odporúčané didaktické postupy, ktoré je možné aplikovať do výučby slovenského jazyka a literatúry.
*Konkretizuje využívanie moderných vyučovacích prostriedkov, ktorých cieľom je maximálne aktivizovať žiakov na vyučovacích hodinách, efektívne rozvíjať ich doterajšiu slovnú zásobu a vedieť ich stimulovať k lepším výkonom.
*Zameriava sa na progresívne interaktívne postupy učenia a zážitkové vyučovanie. Učiteľa nabáda k využívaniu reálnych komunikačných situácií, aby si žiaci osvojovali poznatky ľahko a prirodzene.
*Didaktické spracovanie série učebných materiálov Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ komplexne rozvíja jazykové a komunikačné kompetencie detí - počúvanie, rozprávanie, písanie, čítanie.
*Metodická príručka je formálne rozdelená na teoretickú a praktickú časť.
*Obsahom teoretickej časti je opis komunikačných zručností, profil absolventa primárneho vzdelávania, didaktické spracovanie učebnice a pracovného zošita a návrh tematického výchovno-vzdelávacieho plánu.
*Titul je súčasťou série učebných materiálov Slovenský jazyk pre 2. 4. ročník ZŠ
Písanie a slohové cvičenia pre 4. ročník ZŠ
Prvá časť dvojdielneho pracovného zošita je zameraná na precvičovanie pisateľských spôsobilostí žiakov a aktívnu tvorbu textov. Je súčasťou ucelenej série pracovných zošitov pre 2., 3. a 4. ročník. - Skladá sa zo samostatných dvojstrán určených jednotlivým písmenám abecedy. - Úlohy sú zostavené tak, aby sa žiaci naučili používať písmo ako prostriedok pri písomnej komunikácii. - Dôraz je kladený na aktívne písanie s porozumením. - Pracovný zošit je tematicky zameraný na predmety, ich históriu a účel, na menej známe slová – pojmy, s ktorými žiaci v zošite aktívne pracujú. - Korešponduje s učivom v učebnici slovenského jazyka pre daný ročník.
Lacná kniha Písanie a slohové cvičenia pre 4. ročník ZŠ (-70%)
Prvá časť dvojdielneho pracovného zošita je zameraná na precvičovanie pisateľských spôsobilostí žiakov a aktívnu tvorbu textov. Je súčasťou ucelenej série pracovných zošitov pre 2., 3. a 4. ročník. - Skladá sa zo samostatných dvojstrán určených jednotlivým písmenám abecedy. - Úlohy sú zostavené tak, aby sa žiaci naučili používať písmo ako prostriedok pri písomnej komunikácii. - Dôraz je kladený na aktívne písanie s porozumením. - Pracovný zošit je tematicky zameraný na predmety, ich históriu a účel, na menej známe slová – pojmy, s ktorými žiaci v zošite aktívne pracujú. - Korešponduje s učivom v učebnici slovenského jazyka pre daný ročník.
Vypredané
0,89 €
2,95€
dostupné aj ako:
Lacná kniha Písanie a slohové cvičenia pre 4. ročník ZŠ (-50%)
Aj druhá časť dvojdielneho pracovného zošita je zameraná na precvičovanie pisateľských spôsobilostí žiakov a aktívnu tvorbu textov.- Je súčasťou ucelenej série pracovných zošitov pre 2., 3. a 4. ročník.- Skladá sa zo samostatných dvojstrán určených jednotlivým písmenám abecedy.- Úlohy sú zostavené tak, aby sa žiaci naučili používať písmo ako prostriedok pri písomnej komunikácii.- Dôraz je kladený na aktívne písanie s porozumením.- Pracovný zošit je tematicky zameraný na predmety, ich históriu a účel, na menej známe slová – pojmy, s ktorými žiaci v zošite aktívne pracujú. - Korešponduje s učivom v učebnici slovenského jazyka pre daný ročník.
Vypredané
1,48 €
2,95€
dostupné aj ako:
Písanie a slohové cvičenia pre 4. ročník ZŠ
Aj druhá časť dvojdielneho pracovného zošita je zameraná na precvičovanie pisateľských spôsobilostí žiakov a aktívnu tvorbu textov.- Je súčasťou ucelenej série pracovných zošitov pre 2., 3. a 4. ročník.- Skladá sa zo samostatných dvojstrán určených jednotlivým písmenám abecedy.- Úlohy sú zostavené tak, aby sa žiaci naučili používať písmo ako prostriedok pri písomnej komunikácii.- Dôraz je kladený na aktívne písanie s porozumením.- Pracovný zošit je tematicky zameraný na predmety, ich históriu a účel, na menej známe slová – pojmy, s ktorými žiaci v zošite aktívne pracujú. - Korešponduje s učivom v učebnici slovenského jazyka pre daný ročník.