! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Jazyk


Hodnotenie


Väzba


Aktualizácia V/1 2020 - Zákon o výchove a vzdelávaní - Školský zákon


Prinášame Vám zmeny v Školskom zákone č. 245/2008 Z.z. a vo Vyhláške o kvalifikačných predpokladoch pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov č. 1/2020 Z.z., vyplývajúce z opatrení proti šíreniu koronavírusu. Legislatívne zmeny sú v texte prehľadne vyznačené. Titul obsahuje úplné znenie po novelách: 1.Zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) – po novele zákonom č. 56/2020 Z. z. 2.Vyhlášky č. 1/2020 Z. z. o kvalifikačných predpokladoch pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov Zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) Cieľom návrhu zákona je reakcia pre oblasť regionálneho školstva na vyhlásenie mimoriadnej situácie z dôvodu ochorenia COVID-19 spôsobeným korona vírusom SARS-CoV-2 na území Slovenskej republiky. V zákone č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) je na jednej strane viacero kompetencií Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR vo vzťahu k určovaniu termínov, avšak mnohé termíny sú priamo zákonom limitované na určité obdobie. Skúsenosti v aktuálnej situácii ukázali, že pri viacerých termínoch môže byť potenciálne potrebná operatívna reakcia príslušných subjektov (ministerstva, okresných úradov v sídle kraja, riaditeľov) v nadväznosti na zákonom ustanovené intervaly. Príkladom môžu byť termíny zápisov do 1. ročníka základných škôl, ukončovania výchovy a vzdelávania príslušných ročníkov alebo termíny školských prázdnin. Napr. termín externej časti maturitnej skúšky a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky síce určuje ministerstvo, avšak zákon č. 245/2008 Z. z. ustanovuje riadne skúšobné obdobie (marec až jún) a mimoriadne skúšobné obdobie (apríl, máj, september a nasledujúci február). Za predpokladu, že napr. v súčasnej mimoriadnej situácii by bolo potrebné termín maturitných skúšok určiť (v nadväznosti na prerušenie výučby) v iných termínoch, vyžaduje sa zmena zákona č. 245/2008 Z. z. Návrhom je v jednoznačne vymedzených situáciách umožniť ministrovi školstva, vedy, výskumu a športu najmä rozhodnúť o termínoch rozhodujúcich pre organizáciu školského roka mimo limitov ustanovených zákonom č. 245/2008 Z. z., rovnako ako zrušiť časti alebo formy skúšok, ktorými sa ukončuje výchova a vzdelávanie v strednej škole.
Na stiahnutie
3,50 €

Poradca 10/2020 – Zákon o miestnom poplatku za rozvoj s komentárom


Vzhľadom na dve podstatné novely zákona o miestnom poplatku za rozvoj prinášame komentár k tomuto zákonu. Výstavba nových domov a bytových domov v tomto období výrazne napreduje, čo predstavuje nielen pre mestá ale i obce zvýšené nároky a náklady na vybudovanie sociálnej a technickej infraštruktúry. Poradca 10/2020 obsahuje úplné znenie zákonov po ostatnej novele s komentárom a príspevky k aktuálnym zmenám. • Zákon o miestnom poplatku za rozvoj – komentár • Kataster nehnuteľností • Ochrana spotrebiteľa • Zmeny v sociálnom poistení • Sponzorské a reklamy v ZDP Potreba miest a obcí mať finančný nástroj bola v minulosti deklarovaná zástupcami územnej samosprávy, predovšetkým predstaviteľmi krajských miest. Narastajúca výstavba najmä vo väčších mestách Slovenska vyvoláva potreby budovania ďalšej infraštruktúry, čo predstavuje tlak na výdavky v rozpočtoch jednotlivých samospráv. Vo viacerých prípadoch sa objavoval nátlak na podnikateľov, ktorý nie je vždy bol v súlade s právnym poriadkom, zásadami výkonu verejnej správy a nariadenia obcí a miest spôsobovalo podnikateľom výdavky, ktorých výška sa nie vždy dala vopred aspoň približne odhadnúť. Navyše, náklady boli často ešte vyššie, spočívajúce v umelom predlžovaní stavebného konania, kým príslušná obec alebo mesto ako stavebný úrad nedosiahli svoje. V tejto oblasti dochádzalo ku korupčnému konaniu a celá oblasť developingu bola stavaná do dosť neprehľadného svetla. Preto bolo vo všeobecnom záujme, verejnom aj podnikateľskom, aby daná oblasť dostala aspoň rámcovú právnu úpravu, ktorá ustanovila základné pravidlá pre zavedenie finančného nástroja pre samosprávu, jeho správy, vyberania a platenia. Navyše obce, ktoré sa rozhodnú daný poplatok zaviesť, budú nútené vypracovať základnú „ekonomiku“ územia, ktoré bude určené na zastavanie a dostanú tak prehľad o tom, čo môžu ponúkať alebo očakávať a aké následky to môže vyvolať. Z týchto dôvodov bol zavedený miestny poplatok za rozvoj.
Na stiahnutie
4,80 €

dostupné aj ako:

Aktualizácia III/4 - LEX KORONA - Práca, mzdy, zamestnávanie


Účelom zmien v právnych predpisoch je zmiernenie ekonomických dopadov na odvádzateľov poistného na sociálne poistenie a povinných príspevkov na starobné dôchodkové sporenie ako reakcia na aktuálnu situáciu týkajúcu sa šírenia ochorenia Covid-19. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách - Zákon o službách zamestnanosti - Zákon o sociálnom poistení - Zákon o starobnom dôchodkovom sporení - Zákon o doplnkovom dôchodkovom sporení - Zákon o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti - Zákon o sociálnych službách - Zákon o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele Zákon o sociálnom poistení Zaviedlo sa odpustenie povinnosti zaplatiť poistné zamestnávatelom alebo povinné nemocenský poistenou a povinne dôchodkovo poistenou samostatne zárobkovo činnou osobou (SZČO) za apríl 2020, prípadne za dalšie obdobie, ktoré môže ustanoviť vláda Slovenskej republiky svojím nariadením. Poistného, ktoré platí zamestnanec, a odvádza ho zamestnávatel, sa uvedené netýka. Zamestnávatel je naďalej povinný odviesť ho v pôvodnom termíne splatnosti. Uzatvorenie prevádzky preukáže zamestnávatel alebo SZČO Sociálnej poisťovní cestným vyhlásením. Zákon o službách zamestnanosti Rozšíril sa okruh žiadatelov o príspevok v rámci projektu na podporu udržania pracovných miest vrátane pracovných miest, na ktorých sa vykonáva alebo prevádzkuje samostatná zárobková činnosť, a na podporu udržania zamestnancov v zamestnaní v súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimocného šťavu a odstránením ich následkov, aj o tých žiadatelov, ktorí si svoje danové a odvodové povinnosti, resp. pohladávky voči úradu práce, sociálnych vecí a rodiny plnia aj dodatočne formou povolenia platby dlžných súm v splátkach (prostredníctvom splátkového kalendára), alebo z dôvodu straty tržieb v mesiaci marec 2020 neboli schopní splniť si tieto povinnosti za mesiac február 2020. Zákon o doplnkovom dôchodkovom sporení Bolo potrebné oslobodiť od povinnosti platenia príspevkov na doplnkové dôchodkové sporenie, ktoré povinne platí zamestnávatel za zamestnanca vykonávajúceho tzv. rizikovú prácu – zaradenú na základe rozhodnutia orgánu štátnej správy na úseku verejného zdravotníctva do tretej kategórie alebo štvrtej kategórie. Aj v prípade zatvorenej prevádzky môže nastať situácia, že zamestnávatel musí prostredníctvom takýchto zamestnancov zabezpečiť nepretržitý chod procesov, aby po uvolnení reštriktívnych opatrení mohlo dôjst k otvoreniu a výrobe, prípadne k poskytovaniu služieb. Zákon o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti Doplnilo sa ustanovenie na splnomocnenie vlády na vydanie nariadenia vlády, ktorým sa upravia postupy, činnosti, nároky a lehoty v konaniach na úsekoch štátnych sociálnych dávok, pomoci v hmotnej núdzi, náhradného výživného a kompenzácií sociálnych dôsledkov tažkého zdravotného postihnutia tak, aby sa zabezpečilo plynulé konanie o nárokoch, aby získané nároky zostali zachované v prípadoch, v ktorých objektívne nie je možné posúdit trvanie nároku a pod. Zákon o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele Zákon upravuje prísne a spravidla taxatívne podmienky výkonu sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately a obsahuje jednoznacné splnomocňovacie ustanovenie na vydanie vykonávacieho predpisu zákona. Výkon sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately je potrebné udržat, a to aj v obmedzenom rozsahu, o to viac, že súcasná situácia umožnuje iným subjektom (školy, lekári) plniť svoje úlohy v oblasti ochrany detí len limitované. Zároven je potrebné naďalej zabezpečovať nepretržitú 24-hodinovú starostlivosť o deti, ktoré sú na základe rozhodnutia súdu alebo odporúcania úradu a dohody s rodičom umiestnené v centre pre deti a rodiny. Zákon o sociálnych službách Dôvodom pre potrebu prijatia doplnenia právnej úpravy je na jednej strane skutočnosť, že počas krízovej situácie (spôsobenej v dôsledku mimoriadnej situácie, núdzového
Na stiahnutie
7,00 €

Aktualizácia I/1 2020 - Daňový poriadok, ZDP, Nariadenie o zániku daňového nedoplatku


Úplné znenie uvedených zákonov po novele. Publikácia je prehľadne štruktúrovaná a zmeny v zákonoch sú v texte zreteľne vyznačené. 1.Zákon č. 563/2009 o správe daní (daňový poriadok) – po novele zákonom č. 46/2020 2.Nariadenie č. 48/2020 Z. z. o zániku daňového nedoplatku 3.Zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov – po novele zákonom č. 46/2020 Nariadenie č. 48/2020 Z. z. o zániku daňového nedoplatku Vláda Slovenskej republiky podľa § 160 ods. 3 zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 269/2015 Z. z. nariaďuje: § 1 (1) Dňa 1. januára 2021 zaniká daňový nedoplatok, ktorým je nezaplatená sankcia prislúchajúca k dani z príjmov, za oneskorené podanie daňového priznania k dani z príjmov za nezaplatenie dane z príjmov v zákonom ustanovenej lehote za podmienok podľa odseku 2. (2) Daňový nedoplatok podľa odseku 1 zaniká daňovému subjektu za zdaňovacie obdobie, ktorého posledný deň lehoty na podanie daňového priznania k dani z príjmov uplynie 31. marca 2020, 30. apríla 2020 alebo 31. mája 2020...... (3) Dňa 1. januára 2021 zaniká daňový nedoplatok na dani z príjmov, ktorým je nezaplatená sankcia prislúchajúca k dani z príjmov za oneskorené podanie oznámenia o zrazení a odvedení dane z príjmov ....... (4) Daňový nedoplatok podľa odseku 3 zaniká daňovému subjektu, ktorým je poskytovateľ zdravotnej starostlivosti, ktorý mal povinnosť predložiť oznámenie o zrazení a odvedení dane z príjmov v lehote do 31. marca 2020 za zdaňovacie obdobie roku 2019,......
Na stiahnutie
3,60 €

Účtová závierka v JÚ a PÚ


Vydavateľstvo PORADCA Vám prináša titul Účtovná závierka pre podnikateľov v JÚ a PÚ za rok 2020. Keďže povinnosť zostaviť účtovnú závierku, má každá účtovná jednotka, ktorá vedie účtovníctvo. Táto povinnosť jej vyplýva z § 6 ods. 4 a 5 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení n. p. Titul obsahuje: • 1. Účtovná závierka v PÚ pre podnikateľov k 31. decembru 2020 • 2. Účtovná závierka v JÚ pre podnikateľov k 31. decembru 2020 Každá účtovná jednotka, ktorá vedie účtovníctvo, je povinná zostaviť účtovnú závierku. Táto povinnosť jej vyplýva z § 6 ods. 4 a 5 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení n. p. (ďalej len „zákon o účtovníctve“), podľa ktorého je účtovná jednotka povinná zostavovať riadnu, mimoriadnu, priebežnú alebo konsolidovanú účtovnú závierku, ktorá sa zostavuje za skupinu účtovných jednotiek (konsolidovaný celok). Do skupiny účtovných jednotiek patrí materská účtovná jednotka a všetky jej dcérske účtovné jednotky. Priebežná účtovná závierka sa zostavuje v prípade konkurzu alebo likvidácie účtovnej jednotky. To, či sa bude účtovná závierka zostavovať k 31. 12. kalendárneho roka alebo k inému dátumu, záleží od skutočnosti, či účtovná jednotka má účtovné obdobie kalendárny rok, alebo nie. Ak má účtovné obdobie kalendárny rok, zostavovať bude účtovnú závierku k 31. 12. kalendárneho roka. Ak má účtovné obdobie hospodársky rok, teda iné obdobie po sebe idúcich 12 kalendárnych mesiacov ako kalendárny rok, zostavovať bude účtovnú závierku k inému dňu, než k 31. 12., napr. k 30. 6. Bez ohľadu na dátum, ku ktorému bude účtovná jednotka zostavovať účtovnú závierku, môže pri jej zostavovaní postupovať podľa tohto príspevku, aj keď je zameraný na zostavenie účtovnej závierky k 31. 12. kalendárneho roka, pretože pri zostavovaní účtovnej závierky za hospodársky rok platia rovnaké princípy a pravidlá.
Na stiahnutie
5,90 €

dostupné aj ako:

Aktualizácia IV/1 2020 - Zákon o energetickej hospodárnosti budov, Všeobecné technické požiadavky na výstavbu


Novelizované znenie zákonov Aktualizácia IV/1 obsahuje úplné znenie: 1.Vyhláška č. 364/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov – po novele vyhláškou č. 35/2020 Z. z. 2.Vyhláška č. 532/2002 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o všeobecných technických požiadavkách na výstavbu – po novele vyhláškou č. 34/2020 Z. z. Vyhláška č. 364/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov... Novelou vyhlášky č. 35/2020 Z. z. s účinnosťou od 10. 3. 2020 sa okrem technických úprav textu dopĺňa nová Príloha č. 1 k vyhláške č. 364/2012 Z. z. v nasledovnom znení: „Rozsah postupu výpočtu energetického hodnotenia nových a obnovovaných budov Projektové hodnotenie alebo normalizované hodnotenie sa spracúva ako: 1. Tepelnotechnický návrh a posúdenie stavebných konštrukcií a budovy a) Základné údaje o stavebných konštrukciách a budove b) Geometrická schéma budovy, orientácia podľa svetových strán, rozdelenie na tepelné zóny c) Požiadavky a kritériá na konštrukcie teplovýmenného obalu budovy a vnútorné deliace konštrukcie d) Navrhované riešenie stavebných konštrukcií e) Posúdenie tepelnotechnických vlastností stavebných konštrukcií 1. posúdenie kritéria na minimálne tepelnoizolačné vlastnosti stavebných konštrukcií [výpočet súčiniteľa prechodu tepla všetkých druhov (skladieb) plných stavebných konštrukcií, všetkých druhov a veľkostí otvorových konštrukcií podľa orientácie]; 2. posúdenia kritéria na minimálnu teplotu vnútorného povrchu (posúdenie detailov metódou plošného teplotného poľa), rizika rastu plesní a rosného bodu (zasklené konštrukcie; 3. posúdenie kritéria na minimálnu priemernú výmenu vzduchu v miestnosti vrátane stanovenia objemu vzduchu výmenou spätným získavaním tepla (rekuperáciou); 4. posúdenie energetického kritéria (mesačnou alebo hodinovou metódou); 5. posúdenie potreby tepla na vykurovanie a preukázanie predpokladu splnenia energetickej hospodárnosti budovy (podľa kategórie budovy); 6. posúdenie kondenzácie vodnej pary v stavebných konštrukciách f) Hodnotenie podľa technickej normy1) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami 2. Energetické posúdenie technického systému budovy Posúdenie sa vykoná v závislosti od technického riešenia a rozsahu zabudovania technických systémov so stanovením potreby tepla/energie pre jednotlivé miesta spotreby a energetický nosič (napr. plyn, elektrina): a) miesto spotreby na vykurovanie, b) miesto spotreby na prípravu teplej vody, c) miesto spotreby na chladenie a vetranie, d) miesto spotreby energie na osvetlenie. 3. Posúdenie globálneho ukazovateľa a) výpočet potreby dodanej energie podľa energetických nosičov, b) výpočet primárnej energie, c) výpočet emisií oxidu uhličitého (CO2).“ 4. Prílohy dokladujúce výpočet podľa bodov 1, 2, 3. Vyhláška č. 532/2002 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o všeobecných technických požiadavkách na výstavbu... Novelou vyhlášky č. 34/2020 Z. z. s účinnosťou od 1. 3. 2020 v § 4 odsek 5 znie: „(5) Potrubné, telekomunikačné a elektrické rozvody a vedenia (ďalej len „rozvod a vedenie“), ktoré tvoria horizontálnu stavebnotechnicky a prevádzkovo neprerušovanú líniu, sa v zastavanom území obce umiestňujú spravidla pod povrch zeme. Nad povrchom zeme možno v zastavanom území obce takéto rozvody a vedenia umiestniť, ak a) ide o výmenu, modernizáciu, opravu alebo o rekonštrukciu existujúcich nadzemných rozvodov a vedení, pričom sa nemení ich trasa, b) ide o pridávanie rozvodov a vedení k existujúcim nadzemným rozvodom a vedeniam, pričom sa nemení ich trasa a zároveň sú dodržané podmienky ochrany existujúcich nadzemných rozvodov a vedení,4a) c) ide o križovanie vodných tokov, roklín alebo podobných krajinotvorných útvarov, d) ide o vyústenie alebo ukončenie rozvodov a vedení, ktoré sa obvykle umiestňujú nad povrchom zeme, ako napríklad vyústenie v rozvodných skriniach, ukončenie v zariadeniach umiestnených nad povrchom zeme alebo
Na stiahnutie
1,92 €

Aktualizácia V/2 2020 –LEX-KORONA – štátna a verejná služba, civilná ochrana, súkromná bezpečnosť


V reakcii na aktuálnu situáciu týkajúcu sa šírenia koronavírusu Vám prinášame novelizované úplné znenia zákonov. Právne úpravy sa týkajú miest, obcí, samosprávnych krajov, štátnej a verejnej služby, civilnej ochrany a súkromnej bezpečnosti... Zmeny v zákonov sú v texte prehľadne vyznačené. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 377/1990 Zb. o hlavnom meste Slovenskej republiky Bratislave Zákon č. 401/1990 Zb. o meste Košice Zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení Zákon č. 302/2001 Z. z. o samospráve vyšších územných celkov (zákon o samosprávnych krajoch) Zákon č. 73/1998 Z. z. o štátnej službe príslušníkov Policajného zboru Zákon č. 85/2005 Z. z. o politických stranách a politických hnutiach Zákon č. 647/2007 Z. z. o cestovných dokladoch Zákon č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a o zmene a doplnení niektorých zákonov Zákon č. 395/2019 Z. z. o občianskych preukazoch Zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) Zákon č. 42/1994 Zb. o civilnej ochrane obyvateľstva Zákon č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi Zákon č. 315/2001 Z. z. o Hasičskom a záchrannom zbore Zákon č. 544/2002 Z. z. o Horskej záchrannej službe Zákon č. 190/2003 Z. z. o strelných zbraniach a strelive a o zmene a doplnení niektorých zákonov Zákon č. 473/2005 Z. z. o poskytovaní služieb v oblasti súkromnej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (Zákon o súkromnej bezpečnosti) Zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov Opatrenia na zamedzenie šírenia ochorenia Covid-19 upravujú umožňujú počas krízovej situácie alternatívne spôsoby rokovania obecného (mestského) zastupiteľstva a zastupiteľstva samosprávneho kraja a prerušiť plynutie niektorých lehôt, v oblasti živnostenského podnikania skrátiť minimálnu lehotu na pozastavenie živnosti, predĺžiť platnosť niektorých dokladov vydávaných v pôsobnosti ministerstva vnútra, konkrétne občianskych preukazov, vodičských preukazov, zbrojných preukazov, preukazov a licencií na úseku bezpečnostných služieb, osvedčení o odbornej spôsobilosti na úseku požiarnej ochrany, odložiť plnenie niektorých povinností na úseku evidencie vozidiel a tiež odložiť plynutie niektorých lehôt súvisiacich s výkonom štátnej správy v pôsobnosti ministerstva vnútra. Zákon o pobyte cudzincov sa upravuje tak, aby cudzinci, ktorí nemôžu z dôvodu krízovej situácie vycestovať a uplynie im pobyt na území SR, boli chránení pred dôsledkami, ktoré by inak ich neoprávnený pobyt vyvolal. Zvyšuje sa pokuta v blokovom konaní za priestupky na úseku civilnej ochrany v čase mimoriadnej situácie na 1000 eur a umožňuje sa, aby niektoré z týchto priestupkov mohli v blokovom konaní ukladať aj orgány Policajného zboru a obecné (mestské) polície. Osobám s odbornou spôsobilosťou na úseku požiarnej ochrany, ktorým sa skončí platnosť osvedčenia o odbornej spôsobilosti počas krízovej situácie v súvislosti s ochorením COVID-19, nezanikne odborná spôsobilosť, a to až do štyroch mesiacov od odvolania krízovej situácie. Počas krízovej situácie sa príslušníkovi poskytne platené služobné voľno od prvého dňa potreby osobnej a celodennej starostlivosti o dieťa až do opätovného otvorenia predškolských a školských zariadení, resp. do dňa ukončenia nariadenej karantény dieťaťa alebo osoby, ktorá sa inak o takého dieťa stará. Zvyšuje vek dieťaťa pre účely poskytovania uvedeného plateného služobného voľna v čase krízovej situácie do dovŕšenia jedenásteho roku veku. Pri uplynutí platnosti zbrojného preukazu počas krízovej situácie sa postupne predĺži jeho platnosť v závislosti od okamihu, kedy jeho platnosť zanikla. Do doby platnosti týchto dokladov sa tak nebude počítať obdobie trvania krízovej situácie. Predĺžuje sa platnosť dokladov o zdravotnej a psychickej spôsobilosti, ako aj vodičských preukazov, a to až do obdobia po odvolaní krízovej situácie...
Na stiahnutie
7,00 €

Aktualizácia II/5 2020 – Obchodné a občianske právo v čase koronavírusu


Vláda SR viacero opatrení proti koronavírusu, ktoré majú prispieť k väčšej istote v podnikateľskom prostredí. Opatrenia sú obsahom Aktualizácie k zákonom 2020 a týkajú sa možnosti odkladu splácania úverov poskytnutých spotrebiteľom, plynutia premlčacích lehôt, predĺženia lehôt a prijímaní rozhodnutí per rollam zo strany orgánov. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon o niektorých mimoriadnych opatreniach v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 a v justícii Zákon o Súdnej rade Slovenskej republiky Zákon o súdoch Zákon o elektronických komunikáciách Zákon o verejnom obstarávaní Zákon o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 Zákon o mimoriadnych opatreniach v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 v oblasti zdravotníctva Zákon o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti Zákon o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia Zákon o liekoch a zdravotníckych pomôckach Zákon o radiačnej ochrane Zákon o niektorých mimoriadnych opatreniach v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 a v justícii Právna úprava zameriava na: - obmedzenie plynutia premlčacích a prekluzívnych lehôt v súkromnoprávnych vzťahoch, resp. ich navrátenie v určených prípadoch, - obmedzenie plynutia procesných lehôt na strane účastníkov konania a strán v konaní, - obmedzenie nutnosti vykonávať pojednávania na súdoch a účasti verejnosti na týchto pojednávaniach v čase mimoriadnej situácie a núdzového stavu, - predĺženie lehoty na podanie dlžníckeho návrhu na vyhlásenie konkurzu, - umožnenie rozhodovania per rollam v prípade kolektívnych orgánov právnických osôb súkromného práva, - dočasný zákaz výkonu záložného práva a dražby, - obmedzenie zákazu uzatvárania zmlúv v rámci verejného obstarávania so subjektami nezapísanými v registri partnerov verejného sektora v čase mimoriadnej situácie alebo núdzového stavu, ak sú zároveň splnené podmienky pre priame rokovacie konanie z dôvodu mimoriadnej udalosti, - zavedenie možnosti využívania tzv. lokalizačných a prevádzkových údajov vznikajúcich v rámci elektronickej komunikácie zo strany Úradu verejného zdravotníctva na účely ochrany života a zdravia obyvateľov. Časť opatrení je koncipované ako opatrenia dočasného charakteru, pričom ich dočasnosť je daná dátumom, do kedy sa uplatňujú, pričom sa nevylučuje ďalšie predĺženie tohto termínu. Druhá časť opatrení možno aplikovať len v čase mimoriadnej situácie. V prípade mimoriadnych opatrení v justícii sa právna úprava zameriava na sfunkčnenie Súdnej rady Slovenskej republiky. Zákon o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 Cieľom zákona je ustanoviť možnosť odkladu splácania úverov poskytnutých spotrebiteľom, fyzickým osobám – podnikateľom a malým a stredným podnikom, ktoré spĺňajú definíciu malého a stredného podniku. Zákonom sa má týmto dlžníkom umožniť reagovať na vzniknutú mimoriadnu situáciu a zabrániť paralyzovaniu ich činností. Ustanovilo sa prijatie takých mimoriadnych opatrení, ktoré majú zabezpečiť, aby z dôvodu objektívnej nemožnosti splácania úverov riadne a včas nenastali nepriaznivé skutočnosti majúce negatívny dopad na spotrebiteľov, fyzické osoby – podnikateľov a malých zamestnávateľov. Zákon o mimoriadnych opatreniach v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 v oblasti zdravotníctva Zákon umožňuje právnickým osobám v pôsobnosti MZ SR, aby ich kolektívne orgány mohli prijímať svoje rozhodnutia aj per rollam, čím sa v rámci protiepidemiologických opatrení minimalizuje nutnosť zhromažďovania sa väčšieho počtu osôb na jednom mieste. V oblasti správneho trestania v pôsobnosti MZ SR je cieľom tohto zákona umožniť účastníkom správnych konaní, ktorých konanie v čase krízovej situácie by bolo správnym deli
Na stiahnutie
7,00 €

Práce a Mzdy (PaM) 6/2020


Mesačník obsahuje aktuálne príspevky, ktoré reflektujú aktuálne legislatíve zmeny a prinášajú praktické vysvetlenie jednotlivých noviel. Témy sa týkajú oblasti zákonníka práce, miezd, personalistiky, odvodov, sociálneho a zdravotného poistenia, bezpečnosti a ochrany zdravia a tiež oblastí týkajúcich sa verejnej správy, školstva a obcí. Upozorní čitateľa aj na jednotlivé sankcie, ktoré hrozia pri nedodržiavaní právnych predpisov. V príspevkoch titulu nájdete nasledujúce témy: - Ošetrovné a koronavírus - Zamestnávanie cudzincov - povinnosti zamestnávateľa - Náhrada mzdy v krízovej situácii - Zákaz výpovede a PN v roku 2020 - Výpoveď zo strany zamestnanca - Nepretržitá prevádzka - práca nadčas, odmeňovanie - Sociálny fond - tvorba a využitie - Práca z domu a cestovné náhrady - Stravné lístky pre zamestnancov - Zrážky zo mzdy - komplexne - Vzor dohody o zrážkach zo mzdy - Agentúra dočasného zamestnávania - Úroky z omeškania pri nevyplatení mzdy - Vysielania zamestnancov - zmeny - Konkurenčná doložka v pracovnej zmluve - Kontrola a vymáhanie pracovno-právnych nárokov - Rodičovský príspevok - Zamestnanecké benefity - Dovolenka v školstve - Poukázanie podielu zaplatenej dane - Dobrovoľnícka činnosť v obci - Doklady o vzdelaní – novela zákona - Ako bojovať s vírusmi - Nepríjemná ostroha - Riadenie času Koronavírus a ošetrovné Ošetrovné je nemocenská dávka poskytovaná z dôvodu osobného a celodenného ošetrovania chorého dieťaťa (vlastného, osvojeného alebo zvereného do starostlivosti na základe rozhodnutia príslušného orgánu), chorého manžela, chorej manželky, chorého rodiča alebo chorého rodiča manžela (manželky). Ako si možno uplatniť nárok na ošetrovné? Dozviete sa v rubrike Aktuálne. Zamestnávanie cudzincov Podmienkou na vydanie potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, ktoré obsahuje súhlas s jeho obsadením, je, že zamestnávateľ, ktorý má záujem prijať do zamestnania štátneho príslušníka tretej krajiny, neporušil zákaz nelegálneho zamestnávania v období dvoch rokov pred podaním žiadosti o udelenie prechodného pobytu na účel zamestnania. Poukázanie podielu zaplatenej dane Daňovník dane z príjmov fyzickej osoby alebo právnickej osoby je podľa § 50 ods. 1 zákona o dani z príjmov oprávnený po skončení zdaňovacieho obdobia vyhlásiť, že podiel jeho zaplatenej dane sa má poukázať ním určenému prijímateľovi zapísanému v zozname prijímateľov zverejnenom notárskou komorou.
Na stiahnutie
6,90 €

Aktualizácia II/4 2020 – Zákon o verejnom obstarávaní


Prinášame Vám zmeny v Zákone o verejnom obstarávaní – zákon č. 343/2015 Z. z., ktoré nadobúdajú účinnosť dňom vyhlásenia. Dané zmeny sú v texte prehľadne vyznačené. Zákon je publikovaný v úplnom znení. Účelom zmeny zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní je uľahčiť situáciu pri obstarávaní tovarov a služieb, prípadne stavebných prác počas mimoriadnej situácie alebo núdzového stavu (momentálne koronavírus) na účely ochrany života a zdravia, a to tým spôsobom, že ak sú zároveň splnené podmienky – pri inej zákazke ako tej s nízkou hodnotu – pre priame rokovacie konanie, tak sa nebude vyžadovať ako podmienka pre uzatvorenie zmluvy, rámcovej dohody a koncesnej zmluvy zápis v registri partnerov verejného sektora. Zmeny zákona nadobúdajú účinnosť dňom vyhlásenia, čo je odôvodnené naliehavým všeobecným záujmom spočívajúcim v snahe minimalizovať v čase pandémie vírusového ochorenia Covid-19 nutnosť návštev súdu alebo právneho zástupcu a vytvoriť tak predpoklady pre obmedzenie šírenia tejto nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby.
Na stiahnutie
4,50 €

Společnost s ručením omezeným v daních a účetnictví


Společnost s ručením omezeným v daních a účetnictví V České republice zcela dominují pouze dvě varianty právní formy podnikání: a) samostatně podnikající fyzická osoba neboli osoba samostatně výdělečně činná (dále jen „OSVČ“), b) společnost s ručením omezeným (dále také jen „s.r.o.“). Obecně lze říci, že první alternativa je spíše vhodnější pro málo rizikové a méně rozsáhlé podnikatelské aktivity zvládané jednotlivcem, případně několika spolupracujícími osobami z okruhu nejbližší rodiny. Zatímco s.r.o. je předurčena pro riskantnější a rozsáhlejší činnosti vyžadující manažerskou souhru více lidí. Obě právní formy sice mohou využívat síly a rozumu vlastních zaměstnanců nebo dávat zakázky jiným firmám, s čímž je ovšem rovněž spojeno nemalé riziko. Proto typická OSVČ pracuje pro svého zákazníka sama – jako např. řemeslník nebo auťák - naproti tomu zakladatel s.r.o. si jen výjimečně s provozní činností poradí sám. I když založení a „život“ s.r.o. není žádná velká věda, jak si postupně vyjevíme, je samozřejmě o řád náročnější, než varianta OSVČ – kde stačí jednou navštívit živnostenský úřad a ještě ten den se novopečený živnostník může směle pustit do díla. Přes nedávné snížení finanční bariéry zůstává pro mnohé zájemce o s.r.o. velkým strašákem – nutno poznamenat, že oprávněně – hlavně ze dvou důvodů. Zaprvé tuto právnickou osobu provází citelně vyšší administrativa: např. nutnost podvojného účetnictví, formální sepisování společenské, resp. zakladatelské smlouvy, vyhotovování zápisů z jednání společníků alias valné hromady, mnohá rozhodnutí se neobejdou bez posvěcení (drahého) notáře. Druhou velkou nepříjemností je povinné zveřejňování obchodně citlivých a dalších interních dokumentů, které je pod hrozbou nemalých sankcí potřeba ukládat do sbírky listin v rámci veřejně přístupného obchodního rejstříku. Přitom je nasnadě, že s odkrytými kartami se v konkurenčním tržním prostředí hraje podstatně obtížněji, nemluvě o riziku vydírání společníků více vydělávajících společností.
Na stiahnutie
12,17 €

Zaměstnávání v období pandemie


Řešení dopadů mimořádných opatření, které byly přijaty v souvislosti s pandemií koronaviru, se dotýká rovněž pracovněprávních vztahů. Zaměstnavatelé i zaměstnanci mají v této souvislosti své povinnosti. Publikace přináší pohled na překážky v práci, odměňování během i po koronakrize, osobní ochranné pracovní prostředky, homeoffice, dohody během karantény, výdaje, sociální fond, kratší pracovní úvazek, nerovnoměrný rozvrh pracovní doby a úplná znění nových zákonů. Ekonomická situace po skončení období koronaviru bude pro zaměstnavatele znamenat řadu opatření. Bude docházet ke změně kvalifikační úrovně zaměstnanců, zaškolování nebo zvyšování jejich kvalifikace na jiný druh práce, přizpůsobování předmětu činnosti novým podmínkám. Zaměstnavatelé budou potřebovat nové zaměstnance a mnozí zaměstnanci novou práci. Přinášíme publikaci, která Vám pomůže při řešení legislativních otázek týkajících se pracovněprávní oblasti na nejbližší období roku 2020 a 2021. Publikaci jsem rozdělili do samostatných kapitol, které se týkají zákoníku práce, BOZP, mezd a kompenzačního bonusu, insolvenčního řízení, výdajů při práci doma, odvodů. Dále přinášíme novelizovaný zákon o organizaci a provádění sociálního zabezpečení a zákon o pojistném na sociální zabezpečení. V závěru publikace jsou uveřejněny úplná znění nových právních předpisů, které byly vydané právě z důvodu pandemie koronaviru tento rok a některé z nich jsou již novelizovány.
Na stiahnutie
7,47 €

Aktualizácia II/3 - Exekučný poriadok, konkurz a reštrukturalizácia


V súvislosti so zavedením 13. dôchodku v zákone č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení dochádza k transformácii vianočného príspevku na 13. dôchodok. Nárok na 13. dôchodok budú mať v zásade všetci poberatelia dôchodku vyplácaného Sociálnou poisťovňou, bez ohľadu na výšku dôchodku. Novelou zákona dochádza k vylúčeniu 13. dôchodku z právneho režimu exekúcie podľa exekučného poriadku a podľa zákona o správe a vymáhaní súdnych pohľadávok rovnako ako v prípade právnej úpravy vylúčenia vianočného príspevku. Aktualizácia II/3 2020 obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: - Zákon o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (exekučný poriadok) – zákon č.233/1995 Z. z. - Zákon o konkurze a reštrukturalizácií – zákon č. 7/2005 Z. z.
Na stiahnutie
2,70 €

Nástroj prospěšný, či vražedný?


Převládající ekonomická teorie i legislativní praxe nahlíží proces monopolizace trhu veskrze negativně jako jev snižující tržní výkon. Ještě v první polovině 20. století však bylo monopolům přisuzováno zvyšování efektivity tržní konkurence, stimulování technologických inovací i zmírňování negativních dopadů ekonomických krizí. Proces monopolizace a koncentrace výroby dosahoval obzvlášť vysoké intenzity na trhu stavebních hmot. O tom, jaké konkrétní důsledky měly monopolní organizace (tj. kartely, syndikáty apod.) pro efektivitu ekonomiky, socioekonomické vazby na trhu i státní hospodářskou politiku v Předlitavsku a meziválečném Československu, pojednává kniha Tomáše Gecka.
Na stiahnutie
13,00 €

Nejčastější chyby a omyly účetních


Publikace je užitečnou praktickou pomůckou každého účetního. Nabízí přehled nejčastějších případů účetních chyb spolu s návodem na jejich odstranění a uvedením správného řešení. Pro snadnou orientaci je publikace rozdělena do jednotlivých kapitol podle účetních oblastí. Nejedná se o výkladovou učebnici, ale praktickou pomůcku, která by se měla stát součástí pracovního stolu účetního. Třetí vydání je aktualizováno k právnímu stavu 5. 3. 2021. Ing. Lenka Dvořáková je daňovou poradkyní a certifikovanou účetní, členkou Komory daňových poradců ČR, místopředsedkyní Komory certifikovaných účetních, členkou Sekce účetnictví a Sekce daně z příjmů právnických osob Komory daňových poradců ČR. Vystudovala ekonomickou vysokou školu se zaměřením na účetnictví a finanční řízení podniku, dále absolvovala právní vzdělání pro daňové poradenství. V oblasti účetnictví se pohybuje od roku 1995, vede vlastní účetní a daňovou kancelář, kromě toho působí jako lektorka vzdělávacích kurzů a publikuje v řadě odborných periodik. Je přihlášena k etickému kodexu Komory daňových poradců ČR a Komory certifikovaných účetních, u obou organizací je také přihlášena ke kontinuálnímu profesnímu vzdělávání.
Na stiahnutie
21,42 €

Účetnictví v obchodní činnosti


Obchodní činnost nabízí mnoho příležitostí, ale zároveň vyžaduje i četné znalosti včetně povědomí o obchodních rizicích. Tato kniha se nejprve na začátku zabývá daňovou evidencí v obchodních firmách a v dalších kapitolách začíná účetnictví tématem platebních vztahů, a to včetně zahrnutí problematiky pohledávek. Záležitostem kolem pohybu zboží a jeho účetního vyjádření, vč. obchodní marže, oceňování, evidence apod. patří další kapitoly. Podpora prodeje je zdůrazněna zejména kapitolou věnovanou reklamě a obdobným aktivitám. Sem patří do určité míry i slevy, přičemž současně je třeba je zařadit i do oblasti obchodních rizik. V rámci obchodních rizik nebylo vynecháno téma škod, ztrát a reklamací. Finanční efekt, snížení rizik a činnost managementu se promítá do procesu kalkulací, který nachází v obchodní činnosti své specifické místo. Na konci procesu (a zároveň i v posledních kapitolách) stojí pak realizace, prodej, činnost obchodního zastoupení v účetnictví a účetní operace související s uzavřením účetního období. Závěr knihy je pak věnován tématu informačních systémů v obchodě.
Na stiahnutie
20,34 €

Meritum Daň z příjmů 2021


Meritum Daň z příjmů 2021 obsahuje z hlediska praktického využití srozumitelný výklad problematiky daní z příjmů. Je koncipováno jako každodenní pomůcka pro všechny, kteří se chtějí v této oblasti orientovat. Publikace je rozdělena do čtyř částí: daň z příjmů fyzických osob, daň z příjmů právnických osob, daňové výdaje (náklady), majetek a zásoby. Výklad je doplněn o přílohy týkající se daně z příjmů s konkrétními příklady vyplnění formulářů a je zpracován podle znění právních předpisů k 1. 4. 2021. Z hlavních změn pro zdaňovací období roku 2021 vybíráme: změny v podmínkách pro osvobození některých příjmů od daně, nové vymezení pojmu „bytová potřeba“ pro účely daní z příjmů, zrušení zdaňování příjmů ze závislé činnosti z tzv. „superhrubého příjmu“, zrušení solidárního zvýšení daně, zavedení druhé sazby daně pro poplatníky daně z příjmů fyzických osob, zavedení nového institutu poplatníka v paušálního režimu, nová právní úprava paušální daně, změny v návaznosti na zvýšení minimální mzdy od 1. 1. 2021, zavedení daňově zvýhodněného peněžitého příspěvku na stravování zaměstnanců (tzv. „stravenkový paušál“), zvýšení základní slevy na poplatníka a zrušení omezení max. výše daňového bonusu. Změny s dopadem i pro zdaňovací období roku 2020: zvýšení limitu vstupní ceny u hmotného majetku a technického zhodnocení, zrušení pravidel pro daňové odpisování nehmotného majetku, možnost uplatnění mimořádných odpisů u nově pořízeného hmotného majetku zatříděného v odpisových skupinách 1 a 2 a hromadné prominutí sankcí za pozdní přiznání a zaplacení daně z příjmů za zdaňovací období roku 2020.
Na stiahnutie
38,19 €

Forbidden


Skip Intro. Tak začína Tinova kniha FORBIDDEN, no preskočiť v nej čo i len stranu, by bola obrovská chyba. Prečo? Pretože to nie je len kniha. Sú to dvere do Forbidden sveta. A dáme vám tip: zožeňte si ceruzku. Budete ju potrebovať pri podčiarkovaní myšlienok, ktoré vám pomôžu nájsť ten správny smer v podnikaní, ale aj v živote. Možno v nej nenájdete návod na “overnight success”, ale po prečítaní tejto knihy sa k nemu určite priblížite. Autorom je spoluzakladateľ už ikonickej značky Life is Porno, či projektov Forbidden Spot a Forbidden Taste. Cestovateľ, sushi-lover, tvorca podcastu INSPEAT.
Na stiahnutie
11,00 €

dostupné aj ako:

Forbidden


Skip Intro. Tak začíná Tinova kniha FORBIDDEN, ale přeskočit v ní, byť jen jednu stranu, by byla obrovská chyba. Proč? Protože to není jen kniha. Jsou to dveře do Forbidden světa. A dáme vám tip: Až knihu vytiskneme, sežeňte si tužku. Budete ji potřebovat při podtrhávání myšlenek, které vám pomohou najít ten správný směr jak v podnikání, tak i v životě. Možná v ní nenajdete návod na „overnight success“, ale po přečtení této knihy se k němu určitě přiblížíte. Autorem knihy je spoluzakladatel již ikonické značky Life is Porno, projektů Forbidden Spot a Forbidden Taste. Cestovatel, sushi-lover, tvůrce podcastu INSPEAT.
Na stiahnutie
11,00 €

dostupné aj ako:


Literatúra v kategórii Ekonómia, manažment, marketing ponúka bohatý výber kníh, ktoré sa zaoberajú rôznymi aspektmi ekonomiky a riadenia organizácií. Táto kategória je určená pre tých, ktorí majú záujem o širší pohľad na ekonomické a manažérske témy.

Literatúra v tejto kategórii sa venuje rôznym aspektom ekonomických systémov, makroekonomickým a mikroekonomickým analýzam, ekonomickým teóriám a modelom. Zároveň skúma rôzne stratégie riadenia a vedenia organizácií, ako aj inovácie a transformácie v podnikovom prostredí.

V tejto kategórii nájdete literatúru zameranú na podnikanie, medzinárodný obchod, inovácie, ekonomickú politiku, udržateľný rozvoj, logistiku a mnoho ďalších tém. Tieto knihy a časopisy poskytujú teoretické poznatky, empirické štúdie a praktické príklady, aby čitatelia získali ucelený prehľad o ekonomických a manažérskych problémoch a možnostiach.

Vzdelávajte sa v kategóriách ekonómia a ekonomika, dane a účtovníctvo, financie, finančný trh, investovanie, bankovníctvo a poisťovníctvo, manažment, marketing, reklama, žurnalistika, podnikanie a obchod a personalistika.