Ashley Elston: Mojich 10 rande na slepo

Sophie dostane krátko pred Vianocami kopačky od frajera. Jej akčná stará mama má však riešenie vždy poruke – na vianočné prázdniny pripraví pre Sophie 10 rande naslepo. Či už sa vydá na kúl párty s pekným vysokoškolákom alebo s krpatým prvákom pózovať do živého betlehema, táto liečba, zdá sa, funguje. A aj keď sa ju bývalý snaží získať späť, Sophie si zrazu uvedomuje, koľko toho doteraz premeškala. Aj to, že toho pravého mala možno celý život pod nosom. Len škoda, že je zadaný. Budú pre Sophie tieto Vianoce jeden veľký chaos alebo zmena, ktorú skutočne potrebovala a sama o tom nevedela?

Tento Young Adult román Mojich 10 rande naslepo od Ashley Elston obsahuje všetko, čo má román pre mladých obsahovať. Sama nerozumiem tomu, ako som ho celý naraz zhltla. Teda rozumiem. Je písaný veľmi zábavne, pútavo, príjemne, s dodatkom vianočnej atmosféry. Sophie je študentka posledného ročníka a jediné, čo ju okrem frajera zaujíma, je dostať sa na vysokú školu, ktorú chce. Bohužiaľ, vybrala si až 12 univerzít a sama nevie, na ktorú pôjde. Počas Vianoc má ísť za sestrou, ale rozhodne sa ostať doma a na pár dní ísť k svojim starým rodičom. Jej rodina je mnohopočetná a sama som sa stratila vo všetkých menách rodinných príslušníkoch. Našťastie, nie je v tomto príbehu až tak dôležité, zapamätať si ich.Najdôležitejšie je vedieť, kto je Charlie – jej bratranec, Olivia – sesternica a Wes – chlapec od susedov. Fantastická štvorka z detstva. Jej rodina je proste šibnutá a rozhodne sa jej vymyslieť 10 rande naslepo.

Na každý deň, kedy bude Sophie u starých rodičoch, jej iný rodinný príslušník zorganizuje rande. Niektoré sú super a niektoré dosť na figu, ale aj tie ju niečo naučia. Ukážu jej, že Griffin nie je pre ňu ten pravý a že len strácala s ním čas, hoci sa to všetko snaží napraviť. Zamiluje sa do niekoho, do koho by nemala, a to všetko skomplikuje. Počas prázdnin si Sophie aj všetci rodinní príslušníci začnú uvedomovať, že sa im Sophie za posledné roky veľmi vzdialila, hoci to nebola jej chyba. Rodina je pre ňu všetkým. Najviac jej babka, dedko a Charlie s Oliviou. Babka vychovala nejednu dcéru, a preto vie, čo so zlomeným srdcom treba robiť. Jej dokonalý plán je skutočne dokonalý. Každé jedno rande je veľmi zaujímavé a niekedy až veľmi vtipné.

Ak by som mohla tomuto románu dať hviezdičky, tak určite 10* z 10*. Hoci mám rada romány, ktoré dokážu prekvapiť a koniec je nakoniec úplne iný, čo sa v tomto prípade nestalo, ale spôsob, akým si hlavná hrdinka uvedomovala, ku komu čo cíti, bolo veľmi milé. Rozhodne by som ho odporúčala prečítať každej mladej slečne, ktorá sa cíti momentálne rovnako. Mať zlomené srdiečko je ťažké, ale ak máte pri sebe správnych ľudí, rodinu a priateľov, všetko sa dá zvládnuť oveľa ľahšie. Na druhej strane, ak by mne toto urobila moja rodina, neviem či by som sa na to nechala nahovoriť. Tento veľmi príjemný román vyšiel presne v období, kedy by si ho mala prečítať každá slečna. Nasajete cez neho takú tú pravú vianočnú atmosféru, ktorá by nemala chýbať v žiadnej domácnosti. Myslím si, že táto kniha je aj vhodným vianočným darčekom. Aspoň počas tých 290 strán, kedy ho bude čítať vaša sestra, dcéra, kamarátka, budete mať chvíľku sami pre seba.

Ashley Elston: Mojich 10 rande na slepo

Dominik Dán: V tieni